محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

به گزارش پیوست، نمایندگان مجلس گزارشی از ابعاد خسارت‌های وارد شده به کسب‌وکارهای مجازی براثر قطع اینترنت را در جلسات آتی صحن علنی مجلس قرائت می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ آذر

شرکت مخابرات ایران فراخوان دعوت به همکاری با شرکت های ارزش‌افزوده تلفن ثابت را منتشر کرد.
این فراخوان با هدف کارآمد سازی شبکه ارتباطی و یکپارچه‌سازی ارائه خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت اعلام شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ آذر

به گزارش دیجیاتو، همراه اول و ایرانسل خبر از همکاری ویژه با تولیدکنندگان ایرانی صنایع مخابراتی می‌دهند. همراه اول و ایرانسل با چندین شرکت ایرانی در راستای تولید مودم، باتری، آنتن و دکل مخابراتی، پشتیبانی سامانه های پرتال و خرید راک و مواردی از این قبیل همکاری خود را شروع نموده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ آذر

به گزارش فارس، آمازون برای تقویت رایانه های سرور و خدمات کلود خود به طراحی و استفاده از تراشه های ARM جدید روی آورده است.
آمازون در زمینه ارائه خدمات کلود با رقبای سرسختی مانند کلود گوگل و آزور مایکروسافت روبرو است و قصد دارد توان خود را در رقابت با آنها تقویت کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ آذر

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: با دستیابی به فناوری تعیین و کنترل وضعیت ماهواره، ایران یک گام دیگر به ساخت ماهواره عملیاتی و کاربردی نزدیک شد.
مرتضی براری در توئیتر نوشت: فناوری تعیین و کنترل وضعیت ماهواه با قابلیت تشخیص و تصحیح عیب، توسط جوانان متخصص ایرانی توسعه داده شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ آذر

معاون فناوری اطلاعات بانک حکمت ایرانیان از راه‌اندازی کد دستوری USSD یا همان ستاره مربع‌ها برای دریافت رمز دوم پویا از سوی مشتریان این بانک خبر داد.
مهرداد خسروی با بیان اینکه بهترین راه ممکن برای جلوگیری از سرقت‌های اینترنتی (فیشینگ) استفاده از رمز دوم پویا است، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ بانک مرکزی و ممنوعیت استفاده از رمزهای ایستا در عملیات بانکی، زیر ساخت‌های لازم برای اجرای این عملیات از دی‌ماه سال گذشته در بانک فراهم شده است، به گونه‌ای که حدود ۳۰۰۰ نفر از مشتریان این بانک از رمزهای دوم پویا در عملیات بانکی خود استفاده کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ آذر

به گزارش مهر، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر و مواد پیشرفته برای حمایت از طرح‌های مرتبط با تولید انواع کارتها همچون سیم کارت اعلام آمادگی کرده است.
به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «ورق‌های ویژه PVC» در سیم کارت‌های تلفن همراه، کارت‌های ملی، بانکی، سوخت، مترو و غیره به کار می‌رود. ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قصد دارد تا طرح‌های «مورد تایید» مرتبط با این فناوری را مورد حمایت قرار دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ آذر

فراخوان جوایز IEEE، برای جوایز اساتید پیشکسوت در امر آموزش و پژوهش، زنان در مهندسی و آموزش و پژوهش رده جوانان بخش ایران تا ۲۰ آذر تمدید شد.
با هدف قدردانی از زحمات اساتید برجسته مهندسی برق و کامپیوتر، بخش ایران هر ساله دو جایزه با عناوین استاد پیشکسوت آموزشی و استاد پیشکسوت پژوهشی اعطا می‌کند.

ادامه مطلب