محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۰ مهر

به گزارش ارز دیجیتال، با وجود این‌که قرار بود دستورالعمل صدور مجوز ماینینگ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان شهریور ماه اعلام شود، اکنون که در اواسط مهر هستیم این اتفاق هنوز رخ نداده است. علت این تعویق چه می‌تواند باشد؟
پس از اعلام مصوبه ماینینگ ارزهای دیجیتال در ۱۳ مرداد ماه ۹۸، وزارت صمت به عنوان اصلی‌ترین دستگاه اجرایی مسئول درباره این حوزه، موظف شد تا یک دستورالعمل جامع برای اعلام شرایط صدور مجوز و پروانه بهره‌برداریِ استخراج ارزهای دیجیتال منتشر کند. همچنین وزارت نیرو هم این وظیفه را بر عهده دارد که طبق مصوبه، تعرفه رسمی برق استخراج را مشخص نماید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۰ مهر

با صدور حکمی از سوی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت به عنوان «عضو کمیته تخصصی راهبردی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» منصوب شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۰ مهر

سامانه بانک‌داری متمرکز داتین با عنوان «ترنج» توانست در آزمون کارایی که توسط یک شرکت بین‌المللی انجام شد، بیش از تعهد مندرج در قرارداد با بانک سپه را مدیریت کند.
هومن مسگری، مدیر طرح استقرار و توسعه بانک‌داری متمرکز بانک سپه با اعلام این خبر، گفت: یکی از تعهدات قراردادی ما با بانک سپه، توانایی مدیریت ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه بود که با توجه به بزرگی مقیاس این بانک و از سوی دیگر شرایط ادغام، شرکت داتین رقمی بیشتر از ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه را مدنظر داشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۰ مهر

به گزارش دیجیاتو، سیستم تشخیص چهره پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال بسیار سریع عمل می کند اما یک مشکل بسیار اساسی دارد و آن این است که اگر چشمان کاربر کاملاً بسته باشند هم قفل صفحه را باز می کند. این مشکل علاوه بر کاهش حریم شخصی می تواند به راحتی مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۰ مهر

آزمایشگاه فین‌تک با هدف ارائه سندباکس بانکی به کسب‌وکارهای نوپا از سوی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد. هدف از راه‌اندازی آزمایشگاه فین‌تک ارائه تمامی خدمات موردنیاز به کسب‌وکارها بدون نیاز به ثبت شرکت از سوی آنان است.
به گزارش پیوست، آرین افشار مدیر فینوا در مراسم افتتاح این آزمایشگاه گفت: «این آزمایشگاه با هدف ارائه خدماتی از جمله فضای استقرار، آموزش و زیرساخت‌های نوین مبتنی بر فناوری‌های مالی به دانشجویان و با تمرکز بر حوزه‌های فین‌تک، بلاک‌چین، هوش تجاری، سرویس‌های تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی و سرویس‌های ابری راه‌اندازی شده است.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۹ مهر

به گزارش زومیت، مدیرعامل ایرانسل در جریان رویداد این شرکت، با اشاره به کیفیت پشتیبانی ایرانسل اعلام کرد اپلیکیشن «ایرانسل من» از مرز ۲۷ میلیون بار دانلود و نصب گذشته است.
بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، در جریان رویداد این اپراتور به‌مناسبت ورود به چهاردمین سال فعالیت خود، اطلاعاتی درباره‌ی وضعیت پشتیبانی ایرانسل از کاربران ارائه کرد. براساس اطلاعات ارائه‌شده، ایرانسل بیش از ۵۳۳ کارشناس تمام‌وقت را به‌صورت ۲۴ ساعته در طول هفت روز هفته برای پاسخ‌گویی به مشترکانی اختصاص داده است که با مشکل روبه‌رو شده‌اند. این تعداد کارشناس وظیفه‌ی پاسخ‌گویی به مشترکان تهرانی و شهرستانی را برعهده دارند. همچنین، عباسی‌آرند به وجود سیستم پاسخ‌گویی VIP نیز اشاره کرد که مختص کاربران سازمانی و شرکت‌ها است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۹ مهر

۲۹ مهرماه ۱۳۸۵ شبکه تلفن همراه ایرانسل راه‌اندازی شد و کار خود را با توزیع سیم کارت در شهرهای تهران، تبریز، مشهد و ساری آغاز کرد، این اپراتور در تلاش برای شکل‌گیری اپراتور دیجیتال است و طی ۱۳سال گذشته از سوی این اپراتور به شکل مستقیم و غیرمستقیم ۴۲۰ هزار میلیارد ریال به دولت پرداخت شده و هدف اصلی ایرانسل برای آینده حرکت از اپراتور دیتا به سمت اپراتور دیجیتال است.

ادامه مطلب