محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۵ مهر

مدیرکل دفتر بررسیهای فنی، اقتصادی و مدیریت راهبردی رگولاتوری از تصویب تعرفه عمده‌فروشی خدمات پایه تلفن همراه به دارندگان پروانه اپراتور مجازی (MVNO) در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.
علی‌محمد منتظری گفت: در مصوبه ۲۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه عمده‌فروشی خدمات پایه دارندگان پروانه تلفن همراه شامل صوت، داده و پیامک به اپراتورهای مجازی تلفن همراه به گونه‌ای تعیین شده است که سقف تعرفه عمده‌فروشی هر خدمت از نرخ موثر خرده‌فروشی خدمت پائین‌تر باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۴ مهر

به گزارش پیوست، وزارت ارتباطات اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را به حضور در نمایشگاه بین‌المللی بغداد دعوت کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، پس از برگزاری دومین صبحانه بیستونی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با موضوع «راهبردها و برنامه‌های عملیاتی افزایش صادرات فاوا و گسترش همکاری با کشورهای بازار هدف فاوا» اداره کل امور بین‌الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای به دبیرخانه سازمان نصر، از شرکت‌هایی که مایل به حضور در نمایشگاه بغداد هستند، دعوت کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۴ مهر

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، «ما در بخش علوم انسانی دارای معادن بزرگ اطلاعاتی هستیم که یکتاست و رقیبی برای آن در دنیا وجود ندارد و می‌تواند بزرگ‌ترین منبع درآمدزایی به‌شمار رود درحالی‌که این داده‌ها در مراکز خود به شکل غیر‌قابل استفاده مانده است.» مدیرعامل اپراتور شبکه علمی ایران (شعا) در همایش «زیست‌بوم دسترسی همگان به اطلاعات» با اعلام این مطلب گفت: چه در اکوسیستم دانشگاهی چه خارج از آن در حوزه علوم انسانی محتواهایی داریم که متاسفانه در مراکز خود ذخیره شده و غیر‌قابل استفاده مانده است و ما با زیست‌بوم اقتصاد علم و با هدف‌گذاری به‌صورت یک عملیات فرآیندی می‌توانیم آن را در اختیار کاربران قرار دهیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۴ مهر

به گزارش جماران، اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تأکید کردند: تاکنون در جلسات این کارگروه موضوع فیلتر کردن پلی استور گوگل و رفع فیلتر توئیتر مطرح نشده است.
سجاد انتظاری: ۲۱ مهر ماه متنی منتسب به جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، در فضای مجازی منتشر شد که دستور فیلتر شدن پلی استور گوگل در کمترین زمان ممکن را داده بود. این موضوع با واکنش کاربران فضای مجازی و همچنین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت مواجه شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۴ مهر

به گزارش آی تی ایران، حالا عوارض واردات یک آیفون ۱۰۰۰ دلاری حدود ۳۰۰ دلار است.
تقریبا دیگر می‌توان گفت مسیر مسافری موبایل مسدود شده است. دولت برای مقابله با تخلفات واردات گوشی از طریق مسافری شرایطی را ترتیب داده که کل قیمت تمام شده واردات گوشی از طریق مسافری آن قدر افزایش یابد که توان رقابت قیمتی با واردکنندگان گوشی از بین برود.

ادامه مطلب