محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱ فروردين

اتحادیه اروپا در حال وارد آوردن فشار به پلتفرم پخش فیلم و سریال اینترنتی نتفلیکس و سایر سرویس های مشابه VOD برای کاهش کیفیت تصویر از HD به SD در ساعات پرترافیک دورانه خانه نشینی مشترکین به علت شیوع کرونا، با هدف کاهش فشار روی زیرساخت های اینترنت است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کمیسیون اروپا بر نت فلیکس و سایر پلتفرم های پخش آنلاین فیلم را فشار می‌آورد تا به تعریف استاندارد در طول زمان اوج تقاضا، کیفیت نمایش فیلم را به SD کاهش دهند تا با این کار، بار بی‌سابقه‌ی ناشی از افزایش ترافیک اینترنت در دوران قرنطینه کرونا، بر روی زیرساخت اینترنت را مدیریت کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱ فروردين

به گزارش ایسنا، "بیل گیتس"(Bill Gates) از همگان خواست طی دوران شیوع "کرونا ویروس" در سراسر جهان، آرامش خود را حفظ کنند.
به نقل از دیلی‌میل، "بیل گیتس" بنیانگذار شرکت "مایکروسافت" در یک گفت‌وگو، ضمن درخواست آرامش از همگان گفت: به جای اینکه بگوییم تولید واکسن و عرضه آن به مردم ۱۸ ماه طول می‌کشد، می‌توان گفت که بحران کرونا ویروس در برخی کشورها تنها ۶ تا ۱۰ هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ اسفند

به گزارش آی‌تی‌من، دولت فدرال آمریکا در حال مذاکره با فیس‌بوک، گوگل و سایر شرکت‌های فناوری است تا بتواند از طریق اطلاعات موقعیت مکانی گوشی‌های هوشمند، با ویروس کرونا مقابله کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ اسفند

به گزارش آی‌تی ایران، مایکروسافت اعلام کرد که به دلیل شیوع کرونا و افزایش نگرانی‌ها از احتمال ابتلای افراد به این ویروس، تمامی‌ فروشگاه‌های این شرکت در سراسر جهان تعطیل خواهند شد.
این تصمیم در حالی اتخاذ شد که قبل از مایکروسافت، شرکت اپل دستور تعطیلی همه فروشگاه‌های خود بجز فروشگاه‌های چین را صادر کرد و شرکت نایکی نیز چنین رویه‌ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و محافظت از سلامتی کارکنان خود در پیش گرفت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ اسفند

به گزارش آ‌ی‌تی ایران، همزمان با گسترش ویروس کرونا در جهان و همه‌گیری آن در بسیاری از کشورها، شرکت فیسبوک رسما اعلام کرد که مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را برای کمک به شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که در پی شیوع این ویروس آسیب دیده‌اند، اختصاص داده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ اسفند

بر اساس گزارش انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار، چین علیرغم شیوع ویروس کرونا توانسته شبکه های ارتباطی نسل پنجم خود را به خوبی توسعه دهد و رتبه اول جهانی را کسب کند.
به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، سرمایه گذاری گسترده اپراتورهای چینی در زمینه فناوری نسل پنجم و علاقه مردم و شرکت‌های خصوصی به بهره وری از این خدمات برای پیشبرد امور شخصی و خصوصی موجب شده تا چین بتواند برتری جهانی خود در زمینه راه اندازی شبکه‌های بی سیم نسل پنجم را حفظ کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ اسفند

شیوع ویروس کرونا تمام جنبه‌های اقتصادی و سلامت و درمان کشور را با بحران جدی روبرو کرده است. هر روز اخباری در رسانه‌ها در مورد کمبود تجهیزات بیمارستان‌های درگیر کرونا یا تعطیلی و تعدیل کسب‌وکارها می‌خوانیم. در چنین شرایطی اتاق بازرگانی‌‌های سراسر کشور با همکاری تشکل‌های خصوصی کمپین «نفس» را راه‌اندازی کردند تا با کمک کسب‌وکارها نیازمندی کادر درمان را برطرف کند. در واقع به نوعی این کمپین می‌خواهد بحث مربوط به تدارکات لجستیک در مسائل بهداشتی اعم از واردات و توزیع را مدیریت کند. شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها همچنین می‌توانند با پیوستن به این کمپین برای یاری‌رساندن به کسب‌وکارهای دیگر در این شرایط بحرانی خدمات و محصولات خود را ارزانتر یا به صورت رایگان ارائه دهند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ اسفند

به گزارش آی‌تی‌ایران، هواوی اعلام کرد برای رشد هرچه سریع‌تر فروشگاه نرم‌افزاری جدید خود یعنی AppGallery تا صد درصد از درآمد اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را به توسعه‌دهندگان اختصاص خواهد داد.
فروشگاه نرم‌افزاری هواوی یا AppGallery در حال حاضر سومین مارکت نرم‌افزاری بزرگ دنیا به حساب می‌آید. این در حالی است که رقبای این فروشگاه نرم‌افزاری، نام‌هایی نظیر پلی استور گوگل و اپ‌استور اپل هستند که سابقه سال‌ها حضور در بازار را در کارنامه دارند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند