محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

به گزارش زومیت، شاید باور کردنش سخت باشد ولی کارشناسان می‌گویند قطعی سراسری یک سیستم خدماتی نوظهور نظیر GPS، هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار در هر روز به اقتصاد جهان تحمیل خواهد کرد.
ایده‌ی سیستم موقعیت‌یابی جهانی یا به‌اختصار GPS از سال ۱۹۹۵ به‌صورت عملیاتی درآمد و از آن زمان به‌شکل وسیعی در ایالات متحده و سایر نقاط جهان توسعه یافت. مفهوم موقعیت‌یابی براساس اطلاعات ماهواره‌ای به‌اندازه‌ای مفید و کارآمد بود که طولی نکشید سایر قدرت‌های جهانی شامل چین، روسیه، اتحادیه‌ی اروپا، هند و ژاپن نیز شروع به راه‌اندازی سیستم‌های جهانی و محلی مختص‌به‌ خود را کردند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

به گزارش آی‌تی‌من، گزارش تحلیلی GSMA حاکی است که ممنوعیت خرید تجهیزات مخابراتی از شرکت‌های چینی، هزینه ایجاد شبکه‌های نسل پنجم (5G) را در اروپا 60 میلیارد دلار افزایش می‌دهد و راه‌اندازی این شبکه‌ها را نیز تا 18 ماه به تعویق خواهد انداخت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، تکنولوژی هر روز ابداعات و ابزارهای مختلفی را در اختیار بشر قرار می‌دهد تا افق‌های تازه‌ای را پیش روی آنها بگستراند. در این میان اما بعضی از این ابداعات دامنه تاثیرگذاری وسیع‌تری دارند و هوش مصنوعی یکی از آنهاست؛ تا جایی که «جنسن هوآنگ» مدیرعامل شرکت بزرگ انویدیا معتقد است هوش مصنوعی تا سال‌های طولانی همچنان تقاضای زیادی خواهد داشت، چون تنها ابزار قدرتمند زمانه ماست. در جدیدترین گزارش منتشر شده از درآمدهای شرکت انویدیا حتی پیش‌بینی تحلیلگران را هم پشت‌سر گذاشته است و نشان می‌دهد که تقاضا برای کارت‌های گرافیک و تراشه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی در فصل دوم امسال تا حد چشمگیری بالا رفته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

به گزارش پیوست، شبکه اجتماعی فیس‌بوک در حال استخدام تیم کوچکی از روزنامه‌نگاران است تا بتواند به کمک آنها از انتشار اخبار کذب جلوگیری کند. به گزارش فوربس، شرکت فیس‌بوک در روز سه‌شنبه (۲۰ آگوست ۲۰۱۹) اعلام کرد که اخبار انتخاب‌شده از سوی این روزنامه‌نگاران در بخش جدیدی به اسم News Tab نشان داده خواهد شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، سوپرمارکت زنجیره‌ای وال‌مارت در آمریکا به دلیل آتش گرفتن پنل‌های خورشیدی از تسلا شکایت می‌کند. به گفته وال مارت دلیل این آتش‌سوزی بی‌توجهی و غفلت شرکت تولید کننده بوده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

به گزارش دنیای اقتصاد، فضاپیمای هندی «چاندرایان ۲» یک ماه پس از پرتاب اکنون وارد مدار ماه شده است. این فضاپیما ۲۳۹ هزار مایل را طی کرده است. «چاندرایان ۲» نخستین مانور پیچیده خود را طی ۳۰ دقیقه تکمیل کرد و وارد مسیر تعیین شده در مدار ماه شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ مرداد

به گزارش پیوست، سوئیس کشوری که صنعت بانکداری‌اش زبان‌زد اقتصادهای دنیاست در حال تبدیل شدن به کشوری رویایی با فعالان رمزارز و همچنین فناوری بلاک‌چین است. کشوری که از اقتصادش گرفته تا سیاست و فرهنگ و مسائل مربوط به محیط زیست چندین پله از دیگر کشورهای جهان جلوتر است می‌خواهد همچنان فاصله‌اش در زمینه فناوری‌های جدید مالی را نیز با سایر کشورها حفظ کند.

ادامه مطلب