محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۲ خرداد

به گزارش مهر، کمیسیونرهای حفاظت از داده‌های شخصی دو کشور هنگ کنگ و سنگاپور تفاهم نامه‌ای به منظور حفاظت از داده‌های شخصی شهروندان این دو کشور در فضای مجازی امضا کردند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ خرداد

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در شرایط آب و هوایی خورنده و همچنین گذر زمان، کابل‌های مورد استفاده در انتقال نیرو، نظیر تله کابین، آسانسور، جرثقیل و کابلهای مهار در صنایع مختلف نظیر نفت و گاز به علت وجود عوامل مختلف آب و هوایی و شیمیایی، دچار گسیختگی یا خوردگی می‌شوند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ خرداد

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شرکت هوآوی علیه تحریم‌های آمریکا شکوائیه‌ای در دادگاه ارائه می‌کند. این شکواییه در دادگاه منطقه‌ای شرق تگزاس مطرح شد که در واقع شکوائیه‌ای تکمیلی بر آنچه که در مارس گذشته ارائه شده بود، به شمار می‌رود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ خرداد

به گزارش مهر به نقل از آرس تکنیکا، دیمیتری روگوزین مدیر سازمان فضایی روسیه در سخنرانی خود در دانشگاه مسکو فعالیت‌های راسکوسموس و عملیات‌های آتی این سازمان از جمله احتمال فرود در ماه را شرح داد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ خرداد

علی رسولی یکی از محققان طرح پانسمان نانو و کارشناسی ارشد مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی در گفتگو با مهر اظهار کرد: ما موفق شدیم در قالب یک تیم استارت آپی، زخم‌پوشی با فناوری نانو به تولید برسانیم که از مزایای ویژه برخوردار است.
وی افزود: از این زخم‌پوش می‌توان برای درمان زخم‌های دیابتی و سوختگی با درجات بالا استفاده کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ خرداد

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، استفاده از این سیستم هم باعث رسیدن داروها به مقصد دقیق در نظر گرفته شده می‌شود و هم می‌تواند هزینه انتقال دارو در بدن انسان را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ خرداد

به گزارش مهر، یکی از هایلایت‌های قرن بیستم فراگیر شدن اینترنت بود. همین روند در قرن بیست و یکم به رشد و شکوفایی شبکه‌های اجتماعی منجر شد. اما آن روی دیگر سکه مغفول ماند. هرچند با ظهور شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها روز به روز ارتباطات انسان گسترده شد اما در کنار آن از امنیت شبکه‌ها کاسته شد و سواستفاده از فضای مجازی برای انجام اعمال خلاف قانون نیز بیشتر شد. در این میان آنچه هر روز پر رنگ تر می‌شود نیاز به قانونگذاری شبکه‌های اجتماعی است. یکی از پیشروان قانونگذاری در این فضا، آلمان است. آلمان یکی از نخستین کشورهایی بود که برای مقابله با نفرت پراکنی و افراطی گری در شبکه‌های اجتماعی قوانین سختی را تنظیم کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ خرداد

به گزارش مهر به نقل از سی جی تی ان، کیفیت قابل قبول محصولات و هزینه نسبتاً پایین استفاده از تجهیزات ارتباطی و مخابراتی چینی باعث شده تا شرکت‌های آمریکایی برای خدمات رسانی در نقاط روستایی و دورافتاده آمریکا به خرید و نصب این نوع ابزار و وسایل روی آورند.

ادامه مطلب