محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۰ ارديبهشت

به گزارش ارز دیجیتال، غول رسانه‌های اجتماعی چینی و ارائه‌دهنده خدمات پرداخت وی‌چت (WeChat)، در سیاست‌های پرداخت خود، تراکنش‌های ارز دیجیتال را ممنوع کرد. این خبر را داوی ون (Dovey Wan)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال پریمیتیو (Primitive) در روز ۷ می در حساب توییتر خود منتشر کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش ایلنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با رشد و گسترش روز افزون کاربردهای زنجیره بلوکی در سطح جهان، نهاد و سازمان‌های مختلفی در دنیا به شناخت بازیگران و اکوسیستم این فناوری جدید پرداخته‌اند، که در ایران نیز این پژوهشگاه این مهم را انجام داده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از آسین ایج، این نرم‌افزار کنترل روند اخذ رأی را از طریق فرم‌های رمزگذاری شده از لحظه رأی‌گیری تا زمان شمارش و ثبت آرا ممکن می‌کند. این امر موجب می‌شود تا شمارش آرا به طور دقیق و بدون تخلف انجام شود و پیگیری هر رأی از زمان ثبت تا شمارش ممکن گردد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ ارديبهشت

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی Wing Aviation تحت مالکیت آلفابت گوگل، مجوز استفاده از پهپادهای پستی را از مقامات فدرال گرفت.
برنامه پهپاد پستی آمازون نیز مراحل نهایی خود را طی کرده و به‌زودی وارد فاز تجاری می‌شود. جهان اطراف ما با صدای برگ درختان، ماشین چمن‌زنی و یا اره‌برقی پرشده و باید به‌زودی صدای پهپادهای پستی را نیز تحمل‌کنیم که می‌تواند تولید نویز کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش ترند، با وجود فشار شدید ایالات متحده بر کشورهای اروپایی در عدم استفاده از تجهیزات شرکت هواوی در حوزه‌ی 5G، رئیس سازمان رگولاتوری حوزه ارتباطات این کشور (Bundesnetzagentur) در گفتگو با Financial Times اعلام کرد اپراتورهای این کشور، ممنوعیتی جهت استفاده از تجهیزات هوآوی در توسعه و پیاده‌سازی نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی سیار ندارند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش ترند، با وجود فشار دولت آمریکا در عدم استفاده از تجهیزات 5G هواوی، پس از مجوز رگولاتورهای آلمان و انگلیس به شرکت هواوی برای توسعه بخش‌هایی از شبکه 5G این کشور؛ بزرگترین اپراتور مخابراتی هلند “KPN” نیز توسعه بخش‌هایی از شبکه خود را به هواوی واگذار می‌کند.
اگرچه بنابر گزارش رویترز، همچون انگلیس، تصمیم این اپراتور هلندی برای تهیه تجهیزات غیر کلیدی از هواوی که حساسیت امنیتی کمتری دارند نشان‌دهنده‌ی تداوم نگرانی‌های احتمالی در امنیت استفاده از تجهیزات این شرکت است با این وجود این مجوز مشارکت، در برابر تلاش‌های دولت آمریکا برای محدودسازی کامل هواوی، پیشرفتی خوب برای این شرکت چینی محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۳ ارديبهشت

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، روز گذشته مقامات امنیت سایبری کشورهای مختلف طرح اولیه قانونی را برای مقابله با تهدیدها و تضمین امنیت نسل آتی شبکه موبایل تنظیم کردند.
دولت جمهوری چک اجلاسی ترتیب داده بود تا درباره امنیت شبکه‌های جدید 5G بحث شود. در پایان این اجلاس دو روزه مقامات مجموعه‌ای از پیشنهادات را ارائه کردند. البته این پیشنهادات الزامی نیستند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ ارديبهشت

مقامات امنیتی و سفرای کشورهای مختلف در اروپا و آمریکای شمالی به همراه مقامات کشورهای آسیا پسیفیک نشستی را در شهر پراگ برگزار می‌کنند تا درباره ایجاد رویکرد جهانی برای امنیت نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی (5G) تصمیم مشترک بگیرند.

ادامه مطلب