محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ فروردين

روز ۲ آوریل مصادف با روز پرداخت برابر است، و به صورت نمادین این را نشان می‌دهد که یک زن در سال جاری چه میزان باید کار کند تا درامدی برابر با یک مرد در سال گذشته داشته باشد. این میزان کار اضافی برابر با سه ماه است. پرداخت‌های نابرابر در صنعت بیشتر دیده می‌شود، هر چند این وضعیت به خصوص در فناوری هم جای انتقاد دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ فروردين

به گزارش رویترز – George Davis، مدیر مالی ارشد کوالکام، این شرکت را ترک می‌کند و به عنوان مدیر مالی به شرکت رقیب، Intel می‌پیوندد.
Davis از سال ۲۰۱۳ مدیر مالی تامین‌کننده‌ی تراشه‌ی موبایل شرکت بود، همچنین چند سال در کمیته‌ی اجرایی هیات مدیره‌ی کوالکام خدمت کرد. کوالکام گفت، David Wise از نیروهای کهنه کار و خزانه‌دار شرکت را به عنوان مدیر مالی موقت در نظر دارد، و در این مدت به دنبال جایگزینی برای Davis است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ فروردين

گوگل رسما فرایند خاموش کردن و حذف تمامی اکانت‌های کاربران بر روی پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی Google Plus را آغاز کرد، شروعی برای پایان دادن به تلاش شرکت در رقابت مستقیم با فیسبوک و توییتر. سخنگوی گوگل در تایید خبر به The Verge گفت: "خاموشی این شبکه‌ی اجتماعی از چهارشنبه آغاز می‌شود."

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۴ فروردين

پانزده سال پیش مثل امروز این غول اینترنت به شدت برای راه‌اندازی چیزی جدی بود که امروز تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین محصولات آن شده است: جیمیل. این سرویس نوپای ایمیل در ابتدا محصولی بتا بود و پس از سه سال از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۰۷ تبدیل به سرویس شماره‌ی یک ایمیل در دنیای وب شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ فروردين

یک مقام امنیتی آمازون روز شنبه گفت، دولت عربستان تلفن بی‌زوس را هک کرد و به اطلاعات شخصی وی دسترسی پیدا کرد. Gavin De Becker، مشاور امنیتی با سابقه، گفت در تحقیقاتش در مورد انتشار پیام‌های متنی عاشقانه‌ی لو رفته بین بی‌زوس و لورن سانچز، مجری سابق تلویزیون در ماه ژانویه که توسط روزنامه‌ی National Enquirer فاش شد و منجر به جدایی بی‌زوس از همسرش گشت، به این نتیجه رسیده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۱ فروردين

Sheryl Sandberg، مدیرعامل بخش عملیات فیسبوک، روز جمعه گفت این شرکت به خصوص پس از حمله‌ی تروریستی و قتل عام در دو مسجد در نیوزیلند به دنبال تعیین محدودیت‌هایی برای افرادی است که از بستر این پلتفرم برای پخش زنده استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۱ فروردين

در اقدامی که می‌توان آن را پیروزی برای استانداردهای باز نامید، بنیاد Wikimedia – میزبان غیر دولتی ویکی پدیا، Wikimedia Commons ،Wikibooks و چندین پروژه‌ی مرتبط دیگر، مستقر در سان فرانسیسکو – پیوستن به کنسرسیوم وب جهان گستر (W3C) را اعلام کرد. W3C، سازمان استانداردهای پیش رو در وب جهان گستر است. Gilles Dubuc، مهندس ارشد نرم‌افزار Wikimedia در پست وبلاگی نوشت، کارش با W3C اساسا شامل ارائه‌ی بازخوردها، شرکت در جلسات، مشارکت در طرح‌های استاندارد، و انجام برخی کارهای فنی لازم برای قرار دادن آن‌ها با همدیگر است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

گوگل حمایت از کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری را به‌روزرسانی کرد، بنابراین دیگر نیازی به اتکا به مرورگر کروم برای ورود به وب‌سایت‌هایی چون جیمیل، یوتوب، و G Suite نیست.
کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری، دستگاه‌های کوچکی که به صورت بی‌سیم یا با USB به دستگاه‌ها متصل می شوند، امنیت ورود بهتری را نسبت به کلمه‌ی عبور به تنهایی یا کلمه‌های عبور همراه با کدهای عددی کوتاه مدت ارسال شده به تلفن ارائه می‌دهد. اما تا به حال، پشتیبانی گوگل محدود به استاندارد اولیه‌ای بود که U2F نامیده می‌شد و با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو بود. و حالا گوگل سیستم ورودش را با استاندارد جدیدتر و گسترده‌تر FIDO2 و WebAuthn به‌روزرسانی کرده است.

ادامه مطلب