محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ اسفند

Sam Altman در حال برنامه‌ریزی برای کناره‌گیری از نقشش به عنوان ریاست Y Combinator است. YC یکی از شتاب‌دهنده‌های استارتاپ شناخته شده در سیلیکون‌ولی است. Y Combinator اعلام کرد، هدف وی تمرکز بر روی کارش به عنوان ریاست مشترک سازمان تحقیقاتی غیر انتفاعی OpneAI است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ اسفند

هواوی از دولت ایالات متحده به دلیل سیاست‌های منع استفاده از تجهیزات این شرکت شکایت کرد. این جدیدترین مواجهه‌ی دامنه‌دار در مورد موقعیت هواوی در آمریکا است.
در این دادخواست هواوی در دفاع از خود، به سیاست‌های مقرر شده توسط کنگره‌ی این کشور در سال گذشته اشاره دارد که به صورت غیر قانونی هواوی را برای مجازات در نظر گرفته است. هنگامیکه کنگره‌ی آمریکا این قانون را تصویب کرد، تجهیزات ارتباطات از دور ساخت چین را مشمول ممنوعیت ساخت، به ویژه استفاده از آن‌ها در شبکه‌های فدرال منع شد و جلوی به کار بردن تجهیزات هواوی توسط پیمانکاران اصلی دولت آمریکا گرفته شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۴ اسفند

طبق توییتی از ایلان ماسک، تزلا از مدل خودروی کراس اوور Y در رویداد لس‌آنجلس در تاریخ ۱۴ مارس رونمایی می‌کند.
از زمان شروع به کار شرکت در سال ۲۰۰۳، این پنجمین طراحی خودروی جدید از تزلا است. ماسک که عرضه‌ی این خودرو را از سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود، در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران در ماه ژانویه گفته بود تولید انبوه این مدل از پایان سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ اسفند

گوگل حذف اپ دولتی عربستان را که به مردان این کشور اجازه‌ی ردیابی و کنترل مسیرهای مسافرتی زنان را می‌دهد، نپذیرفت.
گوگل این اپ را که Absher نامیده می‌شود، بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که این اپ هیچ توافقنامه‌ای را نقض نمی‌کند و بنابراین می‌تواند در فروشگاه Google Play باقی بماند. این تصمیم گوگل به نمایندگان دموکرات کالیفرنیا اعلام شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ اسفند

بر اساس خبری از Associated Press، به دست آمده از گزارشات دولتی، چین در سال گذشته ۲۳ میلیون بار جلوی خرید بلیط قطار و هواپیما را توسط افرادی با اعتبار اجتماعی پایین گرفته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ اسفند

فیس‌بوک اقدامات قانونی علیه تعدادی وب‌سایت چینی انجام می‌دهد که حساب‌ها، لایک‌ها، و دنبال‌کنندگان جعلی را در فیس‌بوک و اینستاگرم می‌فروشند. فیس‌بوک این اقدامات قانونی را اواخر عصر جمعه در پست وبلاگ کوتاهی منتشر کرد. البته، این حقیقت که فیسبوک در چین اجازه‌ی فعالیت ندارد، ممکن است اقدامات قانونی را برای آن سخت کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ اسفند

مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد قصد دارد برنامه‌ها و خدمات Microsoft Band و Microsoft Health Dashboard را از ۳۱ مارس متوقف کند. بیش از دو سال است که این غول دنیای فناوری توسعه‌ی ترکر تناسب اندام مچی Band را متوقف کرده است، اما همچنان اجرای آن را برای پشتیبانی از کاربران موجود حفظ کرده بود. این رویکرد هم از تاریخ ۳۱ می تغییر می‌کند، و مایکروسافت به خدمات این سرویس پایان می‌دهد و این برنامه را از Microsoft Store ،Google Play و App Store حذف می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

با بیش از ۵۰۰ فروشگاه خرده فروشی در سراسر جهان، برنامه‌های بازگشایی و تعطیلی چند فروشگاه اپل معمولا خبر قابل توجهی نیست، اما به نظر می‌رسد این شرکت انگیزه‌ی غیر معمولی برای تعطیلی این دو فروشگاه دارد: اپل تلاش می‌کند جلوی محکوم شدنش در یکی از پرونده‌های قانونی در این ایالت توسط ترول‌های پتنت را بگیرد.

ادامه مطلب