محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

در تلاش برای بهبود اعتبار عمومی‌اش پس از یک سال بسیار سخت، فیسبوک یکی از منتقدان سابق دو آتیشه‌اش را عضو این گروه می‌کند.
از ماه آینده، Nate Cardozo، مشاور بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) به واتس‌اپ، اپ چت رمزنگاری فیسبوک، می‌پیوندد. Cardozo اخیرا مقام مشاور ارشد امنیت اطلاعات را در EFF داشت، وی در آنجا ارتباط نزدیکی با سازمان‌ها در مورد سیاست‌های امنیت سایبری داشت. Cardozo کارشناس قانون فناوری و آزادی‌های مدنی است و هم اکنون با شرکت‌های خصوصی در زمینه‌ی سیاست‌های حفظ حریم خصوصی که از حقوق کاربران محافظت می‌کنند، کار می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

ناوگان معروف حمل آمازون تاکنون چیزهای زیادی را تحویل داده است. پس از راه‌اندازی Prime Air در سال ۲۰۱۶ با ۴۰ جت، این شرکت حالا ظاهرا نام آن را به "Amazon Air" تغییر داده و ۱۰ بوئینگ حمل بار مدل 300-767 به آن اضافه کرده است. این شرکت اعلام کرد، Amazon Air هم اکنون در بیش از ۲۰ دروازه‌ی ورودی فرودگاه‌های مختلف پرواز می‌کند و حمل و نقل دو روزه را تقریبا در هر نقطه از ایالات متحده ممکن می‌سازد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

بر اساس خبری رسمی، برای چهارمین سال پیاپی، گوگل کنفرانس توسعه‌دهنده‌ی I/O سالانه‌اش را در Mountain View برگزار می‌کند. (پیش از این مکان آن سانفرانسیسکو اعلام شده بود.) سخنگوی شرکت در مصاحبه با VentureBeat تاریخ آن را تائید کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

به گزارش CNBC، اپل حدود ۲۰۰ نفر را از "پروژه تیتان"، پروژه‌ی خودروی خودران سری‌اش، اخراج می‌کند. اپل در بیانیه‌ای این تغییر را تائید کرد و گفت کارمندان متاثر از این تصمیم به پروژه‌های دیگر بخش‌های شرکت منتقل می‌شوند.
با تائید این تجدید ساختار، اپل گفت کارمندان سابق تیتان "از یادگیری ماشین و دیگر برنامه‌ها و ابداعات در سرتاسر اپل پشتیبانی می‌کنند." شرکت پروژه‌ی تیتان را به جای خودرو، تمرکز بر "سیستم‌های خودران" توصیف کرد. اظهار نظر مدیرعامل اپل، تیم کوک هم نشان می‌دهد مرکز توجه این شرکت فراتر از گسترش اتومبیل‌ها است. اپل این ابتکار را به عنوان "بلند پروازانه‌ترین پروژه‌ی یادگیری ماشین تاکنون" تعریف کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

توئیتر تگ جدیدی را آزمایش می‌کند که تجزیه و تحلیل اینکه چه کسی آغازگر یک رشته از گفتگوها است را آسان‌تر می‌کند. این ویژگی جدید که برای برخی کاربران فعال می‌شود، پیدا کردن پست‌ها از یک توئیت اصلی را در یک رشته از توئیت‌ها آسان می‌کند، اما ممکن است به محدود کردن سو استفاده بر روی این پلتفرم هم کمک کند. به عنوان مثال تشخیص حساب‌های کاربری تقلبی از حساب‌های اصلی آسان‌تر می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

بر اساس شکایت‌ها و ابراز نگرانی‌های کاربران، معلوم شد Bing متعلق به مایکروسافت در چین از دسترس خارج شده است.
سخنگوی سامسونگ پنج‌شنبه صبح در بیانیه‌ای به TechCrunch گفت: "این غول مستقر در سیاتل تائید می‌کند که موتور جستجوی آن برای مدتی در چین غیر قابل دسترس شد، و مشغول بررسی قدم‌های بعدی است."
پس از آن شرکت سامسونگ ادامه داد: "تائید می‌کنیم که Bing در چین از دسترس خارج شده، اما این سرویس در حال حاضر بازسازی شده است."

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

گوگل پشتیبانی از Wikimedia، شرکت مادر تخصصی Wikipedia، را گسترش می‌دهد. این غول جستجو به دنبال کابران میلیاردی بعدی است. گوگل متعهد شد در مجموع ۳.۱ میلیون دلار به Wikipedia بپردازد، همچنین چندین ابزار یادگیری ماشین را برای ویراستاران آن بدون هزینه تامین کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

گزارشی از DigiTime نشان می‌دهد "AirPod 2" در نیمه‌ی اول سال جاری عرضه می‌شود و ادعا شده این ایرپادها طراحی ویژه‌ای دارند تا از عملکردهای نظارت بر سلامت پشتیبانی کنند.
حدس و گمان‌ها در مورد قابلیت‌های جدید AirPod 2 با امکان ارتقاهای جزئی تا یک بازبینی اساسی از ماه فوریه‌ی گذشته به طور جدی آغاز شد. در این گزارش‌ها آمده، احتمالا دو محصول تولید می‌شوند، نسخه‌ی اول با تراشه‌ی بی‌سیم جدید و قابلیت اجرای Siri با دستور صوتی "Hey SIri" به جای تپ کردن، به اضافه‌ی مدل لوکسی مقاوم در برابر آب. حتی در پیش‌‌بینی‌های دیگر، مدل لوکس آن مجهز به فناوری لغو نویز حسگرهای بیومتریک مانند مانیتور ضربان قلب خواهد شد.

ادامه مطلب