محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي

به دنبال حکم دادگاهی در مونیخ، اپل فروش آیفون 7 و 8 را از وب‌سایت و فروشگاه‌های این کشور متوقف کرد. در حکم دادگاه آمده است در این دو مدل آیفون مالکیت معنوی کوالکام مرتبط با صرفه‌جویی انرژی در گوشی‌های هوشمند نقض شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي

هکری اطلاعات شخصی آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان و دیگر قانونگذاران و مقامات ارشد آلمان را مورد هدف قرار داد و منتشر کرد.
این اطلاعات که بر روی توئیتر منتشر شدند، شامل آدرس‌های ایمیل، شماره‌های تلفن، شناسه‌های عکس، و اطلاعات شخصی صدها شخصیت سیاسی ارشد بودند.
سخنگوی دولت آلمان گفت، هیچ اطلاعات "حساسی" از دفتر صدراعظمی وجود نداشت، اما سایر قانونگذاران اطلاعات دزدی شده‌ی شخصی بیشتری داشتند. از دیگر اطلاعات لو رفته، رمز عبورهای حساب‌های فیسبوک و توئیتر هستند. حتی در برخی موارد، اطلاعات کارت‌های اعتباری و نامه‌های خصوصی افراد نیز تحت تاثیر این هک قرار گرفتند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي

پس از سه سال از انتشار، ویندوز 10 سهم بازار بیشتری را نسبت به ویندوز 7 از آن خود کرده است. طبق خبر Net Application، این بدان معناست که در حال حاضر کامپیوترهای دسکتاپ بیشتری جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت را در مقایسه با سایر سیستم‌عامل‌ها استفاده می‌کنند. این نقطه عطف مسیر خوبی برای مایکروسافت در پایان سال ۲۰۱۸ است، هر چند این شرکت امیدوار بود ویندوز 10 در مدت کوتاه‌تری به این مرحله برسد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

به گزارش آسوشیتدپرس، برای اولین‌بار یک هواپیمای بدون سرنشین پلیس مراسم سال نو در میدان تایمز شهر نیویورک را رصد می‌کند. اداره‌ی پلیس شهر نیویورک از این ابزار برای حفظ امنیت جشن‌ها استفاده می‌کند، علاوه بر آن ۷ هزار نیروی پلیس و سگ‌های بمب‌یاب هم حضور دارند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

امروز، Activision Blizzard اعلامیه‌ای را منتشر کرد که در آن آمده بود این شرکت قصد اخراج Spencer Neumann، مدیر ارشد مالی‌اش را دارد. این خبر منجر به کاهش ۱ درصدی ارزش سهام شرکت شد. Activision Blizzard، شرکت مادر تخصصی است که زیرمجموعه‌های آن بازی‌های ویدئویی محبوب Overwatch و Call of Duty را می‌سازد. این شرکت دلیل خاصی برای این تصمیمش اعلام نکرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، دانشمند چینی که جهان را با ادعای ایجاد اولین نوزاد اصلاح ژنتیکی شده، دچار شوک کرد، در شهر شنژن چین دستگیر شد.
He Jiankui، دانشمند تحقیقاتی چین در دانشگاه علم و فناوری جنوب و موسس دو استارتاپ زیست فناوری چینی، زمانیکه اعلام کرد از فناوری CRISPR برای حذف ژنی که نقش مهمی در مبتلا شدن به ویروس HIV دارد، بر روی جنین یکی از دوقلوهای دختر متولد شده در اکتبر استفاده کرد، مشاجرات زیادی به پا کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

ما در دوران بینابینی زندگی می‌کنیم. در اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ وارد عرصه‌ی محاسبات دسکتاپ شدیم که در dot-com crash به اوج خود رسید – حباب مالی که ما با هزینه‌های مشاوره‌ای مشکل سال 2000 (Y2K) و مصرف سخت‌افزاری همراه با فراوانی غیر معمول Pets.com آن را تقویت کردیم. این آخرین دوران بینابینی، دورانی که طی آن کامپیوترهای کوچک‌تر، عجیب‌تر، باریک‌تر، و قدرتمندتر هستند، ما را وارد عصر موبایل کرد، عصری که در آن قرار داریم. چنانچه می‌خواهید به ابداع و نوآوری در دهه‌ی آینده کمک کنید، زمان آن رسیده که قبول کنید موبایل‌ها نیز همانند کامپیوترهای شخصی قبل از آن به بن بست رسیده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

Android TV هنوز تا رهبری بازار استریم بسیار فاصله دارد. با این حال، به رشد سالانه‌ی خود ادامه می‌دهد. و حالا، نشان داده شده که پلتفرم گوگل تا بیش از ۱۰۰ اپراتور پرداختی TV در سرتاسر جهان رشد کرده است. این خبر توسط کارشناس ارشد مدیریت محصول Android TV در هفته‌ی گذشته و در مصاحبه با Multichannel News تائید شد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند