محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

متعاقب نگرانی‌ها درباره‌ی توانایی فیسبوک در حفاظت از اطلاعات کاربران که موجب شکایت دولت، انتقاد در کنگره‌ی آمریکا، و گزارش نیویورک تایمز در مورد چگونگی به اشتراک‌گذاری اطلاعات با دیگر شرکت‌ها شد، روز چهارشنبه سهام این شرکت افت کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

گزارش شده مایکروسافت قصد عرضه‌ی وب‌کم‌های جدیدی را در سال ۲۰۱۹ برای Windows 10 و Xbox One دارد. Thurrott گزارش می‌کند، یکی از این دو وب‌کم جدید طراحی شده تا فناوری تشخیص چهره‌ی Windows Hello را در هر کامپیوتر شخصی Windows 10 قرار دهد. وب‌کم دوم برای Xbox طراحی شده و دارای قابلیت Kinect است که به کاربر اجازه می‌دهد به طور خودکار با حرکت در مقابل دوربین وارد سیستم شود. این قابلیت با چندین حساب کاربری و به صورت گروهی کار می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۵ دي

اپل گزارش شش ماهه‌اش را منتشر کرد و طبق معمول درخواست دسترسی به اطلاعات شخصی که اپل از طرف دولت‌های سراسر جهان دریافت کرده را منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸، اپل ۳۲۳۴۲ تقاضا برای اطلاعات کاربر از طرف دولت‌ها دریافت کرد، این میزان نسبت به دوره‌ی گذشته بیش از ۹ درصد رشد داشت و ۱۶۳۸۲۳ دستگاه را پوشش داد. آلمان بیشترین درخواست‌ها را (۴۲ درصد) ثبت کرد. بیشتر آن‌ها مرتبط با بررسی‌ها درباره‌ی گوشی‌های دزدیده شده بودند که شامل ۱۳۷۰۴ درخواست برای دسترسی به اطلاعات ۲۶۱۶۰ دستگاه بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۵ دي

آژانس فضایی اروپا (ESA) تصویر زیبایی از حفره‌ی Korolev مریخ را منتشر کرد. یک حفره‌ی ۸۲ کیلومتری که در زمین‌های پست شمالی مریخ واقع شده است. مدارپیمای ESA Mars Express تصاویر این حفره را در طول پنج گردش مداری‌اش گرفت و پنج "نوار" را با یکدیگر ترکیب کرد و این تصویر حیرت‌انگیز از حفره‌ی Korolev به دست آمد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ دي

غول‌های تکنولوژی به شدت وابسته به پایگاه داده‌ی گسترده‌ی ویکی‌پدیا برای ارجاع‌دهی اطلاعات پلتفرم‌هایشان هستند. بنابراین منصفانه است که آن‌ها علاقمند به ثبات طولانی مدت این دایرةالمعارف آنلاین باشند. در این هفته، فیسبوک حمایتش را از این سرویس رسمی کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱ دي

تعدادی از کاربران Slack گزارش کردند بدون هیچ اطلاعی و به طور ناگهانی دسترسی به حساب‌های کاربری خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد این اقدامی شدید در راستای تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا بر ضد ایران است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ آذر

Colin Kroll، موسس و مدیرعامل ۳۴ ساله‌ی اپلیکیشن HQ Trivia، ظاهرا به خاطر سوء مصرف مواد مخدر، مرده در آپارتمانش پیدا شد. TechCrunch این خبر را تایید کرد.
سخنگوی NYPD گفت، خانمی با شماره‌ی ۹۱۱ تماس گرفت و خواستار بررسی سلامت Kroll در آپارتمانش شد، وی در ساعت ۸ مرده در آپارتمانش پیدا شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ آذر

این واحد از آلفابت گوگل روز سه‌شنبه اعلام کرد در تلاش برای به تصویر کشیدن فرایند متوقف ساختن محتواهای مشکل‌دار، یوتیوب در طول سه ماهه‌ی سوم سال جاری و به علت نقض سیاست‌هایش، ۵۸ میلیون ویدئو و ۲۲۴ میلیون اظهارنظر را از سایتش حذف کرده است.
مدت هاست مقامات و گروه‌های ذینفع در ایالات متحده، اروپا، و آسیا، یوتیوب، فیسبوک، و دیگر سرویس‌های اجتماعی را برای شناسایی و حذف سریع محتواهای مضر و افراطی که منتقدان آن‌ها را تحریک به خشونت می‌نامند، تحت فشار قرار داده‌اند.

ادامه مطلب