محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

Ericsson یکی از بنیادی‌ترین تامین‌کنندگان صنعت سخت‌افزارهای زیرساختی 5G در گزارش مهمی گفت: 5G می‌رود تا به سریع‌ترین راه‌اندازی‌ها از هر نسل سلولار در طول تاریخ تبدیل شود، و در نهایت در سال ۲۰۲۰ به لطف بهبودهای چیپست به تولید انبوه می‌رسد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

یک شرکت تحقیقاتی اعلام کرد، مشتریان آمریکایی قیمت‌های "گرانی" را برای سرویس داده‌های موبایل می‌پردازند و این با ادغام‌های آینده، بدتر هم می‌شود. مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد کاربران شبکه‌ی بی‌سیم ایالات متحده برخی از بالاترین قیمت‌ها را برای دیتای موبایل در بین جهان توسعه یافته می‌پردازند. بر طبق این مطالعه که توسط شرکت فنلاندی Rewheel انجام گرفت، بازار دیتای موبایل ایالات متحده‌ی آمریکا پنجمین بازار گران قیمت در هر طرح گیاگابایت گوشی هوشمند در میان ملت‌های توسعه یافته و در کل گران‌قیمت‌ترین بازار دیتای موبایل است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

بزرگ‌ترین برنامه‌ی پیام‌رسان چینی، WeChat در حال برنامه‌ریزی است تا سرویس پرداخت خود را در ژاپن توسعه دهد، ژاپن مقصد بسیار محبوبی برای توریست‌های چینی است.
روز سه‌شنبه، پیام‌رسان Tencent-run همکاری با برنامه‌ی چت ژاپنی Line در پرداخت‌های موبایلی را اعلام کرد. این امر با یک ترمینال Line Pay اجازه‌ی انجام فرایندها و پرداخت‌هایشان را به طور مستقیم از WeChat Pay می‌دهد. به جای مراحل عذاب‌آور مبادله‌ی ارز، مشتریان چینی می‌توانند به سادگی اپ WeChat را فراخوانی کنند و با اسکن کد QR که خرده فروش ارائه می‌دهد، مبلغ آن را بپردازند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر

کسب‌وکارها در اوهایو از دوشنبه قادر به پرداخت مالیات‌شان از طریق بیت‌کوین هستند. این اقدام اوهایو را تبدیل به اولین ایالتی در سطح ملی کشور آمریکا می‌کند که ارز رمزنگاری را به صورت رسمی می‌پذیرد.
شرکت‌هایی که می‌خواهند در این برنامه مشارکت کنند، می‌توانند به آسانی به OhioCrypto.com بروند و برای پرداخت هر میزان مالیاتی که مایل هستند به شکل ارز رمزنگاری بپردازند، ثبت نام کنند. بر اساس این خبر که اولین‌بار وال استریت ژورنال آن را منتشر کرد، این روش می‌تواند شامل هر چیزی از مالیات فروش سیگار تا مالیات ماهانه‌ی کارمندان باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

وال استریت ژورنال گزارش کرد، دولت آمریکا در تلاش است متحدانش را متقاعد سازد از تجهیزات هواوی در ارتباط با نگرانی‌های امنیتی استفاده نکنند. منابع خبری مدعی شدند، مقامات دولت آمریکا با همتایان خود در آلمان، ژاپن، و ایتالیا ملاقات کردند و مشوق‌های مالی را به کشورهایی که استفاده از این تولیدکننده‌ی چینی را متوقف کنند، ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

ظاهرا مهندسین مایکروسافت و گوگل برای پشتیبانی نسخه‌ای از کروم که بر روی ویندوز در معماری ARM اجرا شود، همکاری می‌کنند. 9to5Google از تلاش‌های متعددی توسط مهندسین مایکرسافت برای کمک به توسعه‌ی کروم بر روی ویندوز 10 با پردازنده‌ی ARM خبر دادند. این جزئیات مطابق با ادعاهای یک مدیر اجرایی کوالکام بود که در ماه گذشته گفته بود این تراشه‌ساز در حال کار بر روی نسخه‌ی ARM از کروم برای ویندوز 10 است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

پس از آنکه فیسبوک در ماه آگوست اعلام کرد در حال کار بر روی نمایش میزان فعالیت است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند میزان زمانی را که در برنامه‌های اینستاگرم و فیسبوک می گذرانند، ببینند، این شرکت تائید کرد راه‌اندازی این قابلیت را شروع کرده است. این قابلیت که "Your Time on Facebook" نامیده می‌شود، بر روی جدیدترین نسخه‌های برنامه‌ی فیسبوک بر روی iOS و اندروید تا چند هفته‌ی آینده عرضه می‌شود. این عرضه دقیقا یک هفته پس از آن بود که اینستاگرم هم داشبورد مشابهی را راه‌اندازی کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

گوگل اعلام کرد برنامه‌هایی برای یک مرکز داده‌ی جدید بهره‌وری انرژی در دانمارک، پنجمین مرکز داده‌ی این شرکت در اروپا، دارد.
مرکز جدید در حومه‌ی شهر کوچک فردریکیا، در بخش شرقی دانمارک واقع شده، گوگل پیش‌تر گفته بود حدود ۶۰۰ میلیون یورو (۶۸۵ میلیون دلار) در ساخت آن هزینه می‌کند. انتظار می‌رود کار ساخت مرکز جدید بعد از سال ۲۰۲۱ به پایان برسد و در زمان عملیاتی شدن بیش از ۲۵۰ کارمند داشته باشد.

ادامه مطلب