محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ آذر

تیلور سوئیفت در ماه می گذشته کنسرتی در کالیفرنیا برگزار کرد که با سیستم تشخیص چهره نظارت شد. هدف این سیستم هم شناسایی صدها مزاحم بود.
این سیستم که در داخل کیوسکی جاسازی شده بود، برجسته‌ترین حالت‌های اجرای سوئیفت را نمایش می‌داد و به طور ماهرانه‌ای چهره‌ی تماشاچیان را ضبط می‌کرد. Rolling Stone در صحبت با یک کارشناس امنیت کنسرت که به این کیوسک نظارت داشت، نوشت: مهمانانی که به کیوسک نگاه می‌کردند، بلافاصله چهره‌شان اسکن می‌شد. پس از آن، این اطلاعات به "پست مرکزی" به شهر Nashville، از ایالت تنسی فرستاده می‌شد که تلاش می‌کرد صدها عکس از پایگاه داده‌ی مزاحمین شناخته شده‌ی سوئیفت را با اطلاعات جدید تطبیق دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ آذر

ده روز پس از بازداشت Meng Wanzhou، مدیر مالی هواوی در کانادا، دادگاه وی را با تعیین وثیقه آزاد کرد. این تصمیم پس از دادگاهی سه روزه اعلام شد که در آن قاضی و دادستان بر سر این موضوع بحث می‌کردند که آیا Wanzhou شرایط وثیقه را رعایت می‌کند یا خیر.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۳ آذر

این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد، اپل تقاضای تجدید نظر در مورد تصمیم دادگاه مبنی بر ممنوعیت فروش آیفون در چین را ارائه داده، و اینکه تمامی مدل‌های آن در سومین بازار بزرگ محصولات آن باقی می‌مانند.
این غول آمریکایی درگیر نزاع حقوقی در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان است. روز دوشنبه، کوالکام اعلام کرد دادگاهی در استان فوجی پیش شرطی مبنی بر عدم واردات و فروش مدل‌های قدیمی آیفون به چین را صادر کرده است و دلیل آن را نقض دو پتنت متعلق به کوالکام عنوان کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ آذر

اپل چهار سال پس از ایالات متحده، حالا سرویس پرداخت‌های موبایل خود را در آلمان راه‌اندازی می‌کند. گوگل از ماه ژوئن فعالیتِ اپ پرداخت‌های خود را در این کشور آغاز کرد.
اپل در بیانیه‌ی جدایی اعلام کرد، مشتریان بانک‌هایی چون Deutsche Bank ،Commerzbank واحد Comdirect ،Wirecard و ارائه‌دهندگان کارت‌های اعتباری Visa ،Mastercard و American Express از روز سه‌شنبه قادر به استفاده از برنامه‌ی Boon اپل هستند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ آذر

کوالکام پیروزی بزرگی در جنگ قانونی پیش رو با اپل به دست آورد: این سازنده‌ی تراشه حکم اولیه‌ای از یک دادگاه چینی را برنده شد که می‌تواند فروش و واردات بسیاری از مدل‌های اخیر iPhone در چین، شامل iPhone 6S ،6S Plus ،7 ،7 Plus ،8 ،8 Plus و X را ممنوع کند. اپل با کم شمردن اهمیت این تصمیم به CNBC گفت که iOS 12 درگیر مسائل مربوط به ثبت اختراع نیست. این شرکت می‌گوید که همچنان قادر به فروش این محصولات در چین است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ آذر

Amazon.com به دنبال عرضه‌ی شکل فروشگاه‌های بدون گیشه‌ی خود در فرودگاه‌ها است و هدف آن هم جذب مسافران با کمبود وقت است.
این حرکت نشان می‌دهد که چطور شرکتی که به عنوان فروشنده‌ی آنلاین کار خود را آغاز کرد، در حال ورود به خرده‌فروشی برای به دست آوردن سهم بزرگ‌تری از هزینه‌های خریداران است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ آذر

پس از سال‌ها سو ظن مقامات ایالات متحده، حالا هواوی متهم به فریب و تقلب است. مدیر مالی هواوی، روز شنبه و به درخواست مقامات قضایی ایالات متحده در کانادا دستگیر شد و امروز دادخواست محاکمه برای وی صادر گشت. بر اساس گزارشی از The Star Vancouver، Meng Wanzhou، مدیر مالی هواوی با حکم استرداد به ایالات متحده به علت نادیده گرفتن و فریب موسسات بانکی مواجه است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ آذر

فناوری پیچیده‌ی تشخیص چهره در مرکز و راس بسیاری از ابداعات امنیتی ناخوشایند چینی وجود دارد. با ۲۰۰ میلیون دوربین نظارتی که بیش از چهار برابر تعداد آن‌ها در ایالات متحده است، سیستم‌های تشخیص چهره‌ی چین اعضای اقلیت مسلمان اویغوری را ردیابی می‌کند، جلوی ورود به خانه‌های گروهی را سد می‌کند، و بدهکاران را با نمایش چهره‌هاشان بر روی بیلبوردها شرمگین می‌کند.

ادامه مطلب