محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه بلک‌بری شکایتی مبنی بر نقض پتنت را ثبت کرد و توییتر را به خاطر استفاده‌ی غیر قانونی از فناوری اپ‌های پیام‌رسان موبایلش متهم کرد که توسط این سازنده‌ی سابق گوشی‌های هوشمند توسعه یافته بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

بر اساس مطالعه‌ی جدیدی از CordCutting.com، از هر ۵ نفر ۱ نفر از حساب کاربری شخصی دیگر در زمان پخش ویدئو از نتفلیکس، Amazon Video، و Hulu به عبارتی سرقت ادبی می‌کند. در این بین، نتفلیکس مدت‌هاست مورد این سو استفاده است – ۲۶ ماه، در مقایسه این برای Amazon Prime Video و Hulu به ترتیب ۱۶ و ۱۱ ماه است. در مطالعه آمده، می‌توان دلیل آن را افرادی دانست که رایگان از محصولات نتفلیکس استفاده می‌کنند و به جای یک دوست، اعضای خانواده‌شان محصولات آن را تکثیر می‌کنند – ۴۸ درصد از لاگین والدین‌شان و ۱۴ درصد بقیه هم از اعتبار خواهر یا برادرشان استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

شش ماه پس از آنکه آمازون به استارتاپ‌ها حق مشارکت در دومین شتاب‌دهنده‌ی سالانه‌ی الکسا را داد، یک برنامه‌ی ۱۳ هفته‌ای که دسترسی ۱۰ استارتاپ را به کارمندان و مربیان آمازون از انجمن هوش مصنوعی سیاتل و شبکه‌ی Techstars پشتیبانی می‌کرد، این شرکت مستقر در سیاتل بررسی‌ها برای سومین گروهش را آغاز می‌کند. آمازون می‌گوید، برنامه‌ی ۲۰۱۹ آن در ماه‌های بین جولای و اکتبر خواهد بود.
پنجره‌ی این برنامه هم اکنون باز است و در تاریخ ۷ آوریل بسته می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

موزیلا می‌گوید با Scroll برای درک بهتر چگونگی تعامل مشتریان با تجربیات بدون تبلیغات بر روی وب و مدل‌های بودجه‌ای مبتنی بر اشتراک کار می‌کند.
به عنوان بخشی از معامله، موزیلا قابلیت‌ها و ایده‌های محصول تهیه شده توسط Scroll را که آزمایشات داخلی آن‌ها را با تعدادی از خروجی‌ها انجام داده است، آزمایش می‌کند. موزیلا می‌گوید، گروه‌های کوچکی از کاربران فایرفاکس به صورت تصادفی برای به اشتراک‌گذاری بازخوردها و پاسخ به بررسی‌ها دعوت شده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ اسفند

در مصاحبه با CNN Business، آقای Satya Nadella از قرارداد چند میلیون دلاری مایکروسافت با پنتاگون برای تامین هدست‌های واقعیت افزوده دفاع کرد. هفته‌ی گذشته، تعدادی از کارمندان به صورت علنی چنین قراردادی را نقد کردند و خواستار پایان دادن توافق شرکت با ارتش ایالات متحده شدند.
روز جمعه، یک گروه ۵۰ نفری از کارمندان با انتشار نامه‌ای درخواست کردند شرکت از قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری برای تامین حدود ۱۰۰ هزار هدست HoloLens برای ارتش ایالات متحده خارج شود. در ماه نوامبر، این شرکت با پشت سر گذاشتن رقبایی چون Magic Leap، برنده‌ی تامین هدست‌ها برای وزارت دفاع آمریکا شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

تعدادی از کارکنان شرکت مایکروسافت روز جمعه از این شرکت خواستند قرارداد سخت‌افزاری ۴۸۰ میلیون دلاری‌اش برای تامین ارتش ایالات متحده را لغو کند. علاوه بر این، ۴۹ کارمند دادخواستی را امضا کردند و خواستار توقف توسعه‌ی "هر نوع فناوری تسلیحاتی" شدند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

بر اساس اسناد موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا، Evan Williams، یکی از موسسان سابق توئیتر که در حال حاضر مدیرعامل پلتفرم انتشاراتی Medium است از هیات‌مدیره‌ی توئیتر کناره‌گیری می‌کند. Williams به طور رسمی آخر این ماه از این شرکت جدا می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در مصاحبه‌ای عمومی با جاناتان زیتترین، استاد حقوق دانشگاه هاروارد گفت که به طور بالقوه علاقمند به استفاده از سیستم بلاکچین در فیسبوک است. به طور خاص، زاکربرگ گفت، بلاکچین می‌تواند به کاربر قدرت منحصربه‌فردی به هنگام دادن اجازه‌ی دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به اطلاعات، بدهد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند