محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ اسفند

در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰، MySpace همه‌ی ما را به دنیای شبکه‌های اجتماعی معرفی کرد و در عرض چند سال تبدیل به پلتفرم بزرگی برای موسیقی شد، جاییکه گروه‌ها می‌توانستند آهنگ‌هایشان را به اشتراک بگذارند و کاربران می‌توانستند پروفایل‌هایشان را با ترک‌های مورد علاقه سفارشی کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ اسفند

استنفورد به برنامه‌ای برای ساخت مراکز تحقیقاتی هوش مصنوعی می‌پیوندد. این دانشگاه در حال افتتاح این موسسه برای تحقیقات هوش مصنوعی با محوریت انسان (به اختصار HAI) است و هدف آن جلب نظرات در سرتاسر دانشگاه و رشته‌ها است – این موسسه نظرات از علوم انسانی، تجارت، مهندسی و دیگر زمینه‌ها را به یک اندازه می‌خواهد. موسسه‌ی جدید می‌خواهد مطمئن شود که AI "آینده‌ای بهتر برای همه‌ی انسان‌ها" تامین می‌کند و "چالش‌ها و اختلالاتی" که برای جامعه ایجاد خواهد شد، همچون تاثیر اتوماسیون بر روی بازار کار، را برطرف کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ اسفند

OneWeb، استارتاپ فضایی که اخیرا اولین دسته از ماهواره‌های کوچکش را برای دسترسی به پهنای باند در سرتاسر جهان راه‌اندازی کرد، ۱.۲۵ میلیارد دلار افزایش سرمایه داشت تا تولید انبوه ماهواره‌هایش را آغاز کند و بر روی چیزی که آن را "اولین مزیت محرک" می‌نامد، سرمایه‌گذاری کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

شرکت اپل و دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه استنفورد هر کدام این خبر را منتشر کردند که بر نتایج مطالعه‌ی Apple Heart اشاره می‌کند. این دو شروع مطالعه‌شان را به صورت مشترک از نوامبر ۲۰۱۷ اعلام کردند. دانشکده‌ی پزشکی استنفورد، یافته‌هایش را در ۶۸مین نشست علمی سالیانه‌ی کالج آمریکایی قلب‌شناسی منتشر کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

هفته‌ی جاری، NBC گزارش کرد محققان تشخیص چهره در شرکت‌هایی چون IBM اغلب عکس‌های الگوریتم‌هایشان را از طریق مجموعه‌های عمومی در دسترس، مجموعه‌هایی که تنها با استفاده از مجوزهای CC محافظت می‌شوند، بدون اجازه‌ی افرادی که عکس‌ها را گرفته‌اند، استفاده می‌کنند. چنین اقداماتی این سوال را مطرح می‌کند که آموزش‌هایی به این شکل می‌توانند استفاده‌ای معتبر تحت مجوزهای Creative Commons باشند یا خیر.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

بنیانگذار واتس‌اپ، Brian Acton، به عنوان سخنران، اوایل این هفته در کلاسی در دانشگاه استنفورد حاضر شد. در آنجا وی درباره‌ی تصمیم فروش این شرکت به فیسبوک صحبت کرد و از دانشجویان خواست حساب‌های فیسبوک خود را ببندند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند

به گزارش رویترز، ۲۴ ساعت پس از این حمله، فیسبوک ۱.۵ میلیون ویدیوی این حمله را در سرتاسر جهان حذف کرد.
فیسبوک اواخر روز شنبه در توییتی نوشت "در ۲۴ ساعت ما ۱.۵ میلیون ویدیو از این حمله را به صورت جهانی حذف کردیم. در این بین، ۱.۲ میلیون در هنگام آپلود مسدود شدند."

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند

فیسبوک هیچگاه درباره‌ی اینکه چه زمانی کارشناسانش درباره‌ی سو استفاده‌ی کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات مطلع شدند، چیزی نگفت، اما گاردین ممکن است در این مورد اطلاعاتی داشته باشد. منابع گاردین ادعا می‌کنند، یک عضو هیات‌مدیره‌ی فیسبوک، Marc Andreessen، ملاقاتی با افشاگر کمبریج آنالیتیکا، Christopher Wylie، در تابستان ۲۰۱۶ داشته است، درست پیش از آنکه این رسوایی عمومی شود.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند