محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

در طول آخر هفته، گوگل مقاله‌‌ای را در کنفرانس امنیت مونیخ ارائه داد و در آن چگونگی مبارزه با اطلاعات نادرست در سراسر سرویس‌های بزرگش را توضیح داد. منظور گوگل از سرویس‌های بزرگ همان جستجوی گوگل، اخبار، یوتوب، همچنین پلتفرم‌های تبلیغاتی هستند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ بهمن

گزارشگران دنیای فناوری هرگز به طور کامل به شایعه‌ای اعتماد نمی‌کنند، اما برخی شایعات اعتبار بیشتری نسبت به برخی دیگر دارند، به عنوان مثال Ming-Chi Kou، شخصی که اولین‌بار اندازه‌ی نمایشگرها و قابلیت‌های آیفون‌های سال گذشته را اعلام کرد از جمله‌ی این دست از منابع هستند.
حالا نیز، Kou یادداشت تحلیلی جدیدی از 9to5Mac و MacRumors به اضافه‌ی پیش‌بینی‌های خودش در مورد خط تولید کامل دستگاه‌های اپل را منتشر کرده است. وی می‌گوید، در سال ۲۰۱۹، اپل از سه آیفون رونمایی می‌کند که یکی از آن‌ها مجهز به سیستم دوربین سه گانه است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ بهمن

Ming-Chi Kuo در یادداشتی به دست آمده از MacRumors گفت، اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی MacBook Pro با طراحی کاملا جدید است. گزارش‌ها حاکی از این است که در خط تولید جدید مدلی با نمایشگری بین ۱۶ و ۱۶.۵ اینچ خواهد بود، که آن را تبدیل به بزرگ‌ترین نمایشگر نوت‌بوک Mac می‌کند. در سال ۲۰۱۲، فروش مدل‌های ۱۷ اینچی متوقف شدند. Kou می‌گوید این سری احتمالا شامل یک مدل ۱۳ اینچی با پشتیبانی رم ۳۲ گیگابیتی است. در حال حاضر، تنها MacBook Proی ۱۵ اینچی قابلیت پیکربندی با این میزان حافظه را دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن

کارهایی چون ردیابی‌ها، تحقیق‌وتحلیل، قالب‌بندی، و ادغام بازخوردها که اکثرا از طریق ایمیل هدایت می‌شوند – حجم زیادی از گفتگوها را انباشته می‌کنند. در حقیقت یک فرد معمولا ۱۱ ساعت در هفته را در پیام‌های کاری صرف می‌کند، و حدودا ۱۴.۵ میلیون هرزنامه هر روز ارسال می‌شوند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن

توییتر به کاربران اجازه‌ی حذف پیام‌های دایرکت را می‌دهد، اما بر اساس گزارشی از Karan Saini، محقق امنیتی که توسط TechCrunch منتشر شد، به نظر می‌رسد این پیام‌ها به طور کامل از بین نمی‌روند.
به رغم اینکه توییتر نشان می‌دهد پیام حذف شده است، همچنان تمامی پیام‌های دایرکت را برای سال‌ها ذخیره می‌کند. در این حالت، کاربران به راحتی با دانلود کردن اطلاعات آرشیو حساب کاربری‌شان از توییتر می‌توانند به این دسته از پیام‌ها دسترسی پیدا کنند. Saini تائید می‌کند حتی پیام‌های ارسال شده و دریافت شده از حساب‌های کاربری حذف شده یا به حالت تعلیق درآمده هم قابل دسترسی هستند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ بهمن

توییتر می‌خواهد جایی برای مهم‌ترین مکالمات عمومی آنلاین باشد. برای رسیدن به این هدف، توییتر هنوز کارهای جدی زیادی برای انجام دارد.
Jack Dorsey مدیرعامل توییتر و Kara Swisher موسس سابق Recode موافقت کردند روز سه‌شنبه مصاحبه‌ای در توییتر داشته باشند. مدیرعامل یکی از تاثیرگذارترین و جنجالی‌ترین پلتفرم‌های فناوری در جهان به سوالات یکی از سر سخت‌ترین گزارش‌گران دنیای صنعت فناوری اطلاعات پاسخ داد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

LinkedIn، شبکه‌ی اجتماعی برای دنیای کار با بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان – می‌گوید ویدئو، سریع‌ترین شکل در حال رشد بر روی پلتفرم آن، در کنار نوشتن، به اشتراک‌گذاری اخبار، و دیگر محتواها است. حالا این فرم قدم بعدی‌اش را در این رسانه بر می‌دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

بی‌زوس در بیانیه‌ی رسانه‌ای فوق‌العاده‌ای که هفته‌ی پیش منتشر کرد، رسانه‌های آمریکایی را متهم کرد که احتمالا با عربستان سعودی در انتشار پیام‌های خصوصی وی با لورن سانچز ارتباط داشته‌اند. وزیر امور خارجه‌ی عربستان صعودی در مصاحبه با CBS’ “Face the Nation” دخالت در این موضوع را رد کرد و تاکید کرد دولت عربستان هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد.

ادامه مطلب