محبوب ترین ها
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

مدیرعامل Apple، تیم کوک، صبح امروز در مصاحبه‌ای با خبرنگار شبکه‌ی MSNBC در پاسخ به انتقاد از ارتباط این شرکت با کشورهایی نظیر چین و دیگر کشورها گفت: "درست نیست که iPhone را محصول ایالات‌ متحده به‌ حساب نیاوریم".

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ فروردين

رگولاتور ارتباطاتی در کره‌جنوبی، فیسبوک را به خاطر کاهش ارتباطات کاربران در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مبلغ ۳۹۶ میلیون ون (تقریبا ۳۹۶۷۰۶ دلار) جریمه کرد. ABC News گزارش می‌کند کمیسیون ارتباطات کره‌ای (KCC) در ماه می گذشته بررسی درباره‌ی اقدامات فیسبوک را آغاز و اعلام کرد این شرکت ممنوعیت قانونی محدودیت غیرضروری دسترسی کاربر را نقض کرده است. این مشکل زمانی به وجود آمد که این غول رسانه‌های اجتماعی شروع به تغییر مسیر دسترسی برخی کاربران فیسبوک کره‌‌جنوبی به شبکه‌هایی در هنگ کنگ و ایالات متحده‌ی آمریکا کرد. در برخی موارد این اقدام منجر به کاهش ارتباطات تا ۴۵۰ درصد شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ فروردين

Emojipedia اشاره کرد که اپل ۱۳ ایموجی جدید را به کنسرسیوم Unicode که احتمالا در رابطه با معلولیت‌های حرکتی، شنوایی و بینایی بهتر است، پیشنهاد کرد. اپل نوشت: "اپل مجموعه‌ی ایموجی‌های جدید را با هدف شناساندن بهتر افراد با انواع ناتوانایی‌ها پیشنهاد می‌کند. در حال حاضر، ایموجی‌ها محدوده‌ی وسیعی از گزینه‌ها را ارائه می‌دهند، اما ممکن است ارائه‌ی مناسبی از تجربه‌ی افراد با این ناتوانایی‌ها را نشان ندهند."

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ فروردين

فیسبوک روز جمعه اعلام کرد که به علت جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات حساب کاربری بیش از 50 میلیون کاربر بدون کسب رضایت از آن‌ها، فعالیت شرکت تحلیلی داده‌های کمبریج آنالیتیکا و آزمایشگاه‌های ارتباطات استراتژیک (SCL) را به حالت تعلیق در آورده است. این حادثه نشان دهنده‌ی مدل اصلی کسب و کار فیسبوک است؛ ارائه‌ی تبلیغات فردی به کاربران که می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد، درحالیکه سوالات ناراحت کننده در این مورد که چگونه از اطلاعات شخصی کاربران برای تاثیرگذاری در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده‌ی آمریکا استفاده شده است، افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ فروردين

فیسبوک و توئیتر تنها همکاران در انتخابات ۲۰۱۶ نبودند. یک ماه پس از اتهامات از طرف محققان و Buzzfeed، شرکت Tumblr هم تائید کرد که ۸۴ حساب کاربری را پیدا کرده که با دولت روسیه و آژانس تحقیقات اینترنتی (IRA) مرتبط بودند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ فروردين

اپل مدت‌های طولانی است که موقعیت خود را به عنوان حامی حریم خصوصی حفظ کرده است، اما با وجود به اشتراک‌گذاری اطلاعات فیسبوک از طریق کمبریج آنالیتیکا، وضعیت خود را بهبود هم می‌بخشد. در بحثی در China Development Forum، آقای Tim Cook گفت که قوانین سخت‌گیرانه‌تر درباره‌ی اطلاعات شخصی احتمالا متعاقب بحران فیسبوک ضروری هستند. Cook گفت: توانایی دانستن درباره‌ی جزئیات خصوصی زندگی‌تان، از طریق تاریخچه‌ی اینترنت و مخاطبین شما "نباید وجود داشته باشد."

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ فروردين

کمبریج آنالیتیکا ممکن است از اطلاعات فیسبوک شما برای تاثیر‌گذاری بر عقاید سیاسی‌تان استفاده کند. اجازه دهید اینستاگرم، واتس‌اپ و دیگر محصولات فیسبوک را برای لحظه‌ای کنار بگذاریم. فیسبوک بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان را ساخته است، اما این تنها محصولی نیست که آن می‌فروشد. احتمالا شنیده‌اید "اگر محصولی رایگان است، بدان معناست که شما محصول آن هستید."

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ فروردين

شرکت هواوی اعلام کرد که هیات مدیره‌ی جدیدی را در اولین تغییرات سازمانی بزرگش از سال ۲۰۱۲ انتخاب کرده است. این نشانه‌های روشنی از برنامه‌های جانشینی شرکت، متعاقب حدس و گمان‌ها درباره‌ی بازنشستگی موسس شرکت، Ren Zhengfei می‌تواند باشد. هواوی در بیانیه‌ای به رویترز گفت: Ren به عنوان نائب رئیس بر کنار خواهد شد، اما همچنان در سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره در تشکیلات سازمانی جدید باقی خواهد ماند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند