محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ اسفند

Waymo و Lyft احتمالا تنها شرکت‌های اشتراک‌گذاری خودرو نیستند که امیدوارند با توسعه‌، فناوری اتومبیل‌های خودشان را در اختیار دیگران قرار دهند.
Nikkei ادعا کرد که Uber در حال مذاکره است تا نسل سامانه‌های اتومبیل‌های خودکار خود را به مینی‌ون تویوتا واگذار کند، این به عنوان یکی از اولین تلاش‌های گزارش شده‌ی این شرکت برای فروش تکنولوژی‌اش به شخصی دیگر است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۷ اسفند

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه با اشاره به تأثیر نوسانات نرخ ارز بر روی بازار سیم‌کارت‌های موبایل، به خریداران سیم‌کارت‌های دست‌دوم توصیه کرد که هنگام خرید از عدم بدهی یا بسته‌های اینترنت از قبل فعال‌ شده سیم‌کارت‌ها اطمینان حاصل کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ اسفند

گزارش جدیدی از The Information در مورد سابقه‌ی هفت ساله‌ی دستیار صوتی اپل، Siri بحث می‌کند و آن را با عنوان "مشکل" برای اپل توصیف و به خاطر عملکرد مایوس کننده‌ی اسپیکر هوشمند اپل، HomePod آن را مقصر می‌داند. این گزارش به ادعای اخیر بنیانگذار Siri که بیان کرده بود اپل انتظار داشت Siri تطبیق‌پذیرتر از این‌ها باشد، اشاره کرده بود و زیر ساخت اصلی Siri را به خاطر مسائل عملکردی آن در طولانی مدت سرزنش کرد و به گزارش‌های پیشین درباره‌ی بحران‌های مدیریتی و مهندسی پشت صحنه رنگ و لعاب بیشتری داد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۵ اسفند

به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان و پایگاه بزرگ تبلیغات دیجیتالی، گوگل مسئول وقوع اتفاقات بد زیادی است، چراکه این شرکت با استفاده از پلتفرمش اطلاعات اشتباه و گمراه کننده‌ای را منتشر می‌کند، چه از طریق تبلیغات و یا از طریق محتواهایی که از طریق تبلیغات برایش پولساز هستند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند

Spotify اعلام کرد ابزار جدیدی با عنوان Line-In راه‌اندازی کرده است که به اعضای جامعه‌اش اجازه‌ی پیشنهاد اصلاح را درباره‌ی داده‌های موسیقی که شرکت بر روی فایلش دارد، می‌دهد. هدف این است تا از دانش جمعی کاربران برای اصلاح و گسترش اطلاعات Spotify در هر زمانی به عنوان اهرم استفاده کند که می‌تواند یک مزیت رقابتی در برابر سرویس‌های رقیب مانند Apple و Pandora باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند

بیماری سخت استفن هاوکینگ، فیزیکدان انگلیسی باز هم نتوانست تا وی را از محبوب شدن در دنیای علم و کمک به گشایش رازهای هستی باز دارد. این در حالی بود که پزشکان مدت‌ زمان زنده ماندن وی پس از ابتلا به بیماری را 3 سال محاسبه کردند و وی توانست 55 سال به زندگی خود ادامه دهد. نکته‌ی جالب این است که هاوکینگ در روز مرگ گالیله متولد شد و در روز تولد انیشتین، چشم از جهان فروبست.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند

به گزارش Engadget، امروزه مترجمان آنلاین از زبان چینی به انگلیسی و یا به زبان‌های دیگر در سطح کیفی بسیار پایینی عمل می‌کنند. تفاوت ساختار و اشکال زبان‌ها اجازه نمی‌دهند یک مترجم نرم‌افزاری بتواند به‌ راحتی و با یک الگو زبان‌های مختلف را ترجمه نماید. اما Microsoft به‌تازگی ادعا کرده است این مشکل را با استفاده از ایجاد شبکه‌های عصبی هوشمند حل کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند

شرکت Kitty Hawk که توسط مدیر عامل شرکت آلفابت و یکی از موسسین Google، آقای Larry Page تاسیس شده است، در حال طراحی و کار بر روی ساخت تاکسی هوایی خود است. امروز Kitty Hawk محصول Cora را معرفی کرد. این تاکسی تمام الکتریکی، می تواند مسافتی 100 کیلومتری را بپیماید و یکی از جذابیت‌های این وسیله کنترل آن از طریق تلفن همراه است.

ادامه مطلب