محبوب ترین ها
نرم افزار
حمید رضا مازندرانی۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ مرداد

اگر پیغام های تکراری مایکروسافت برای ارتقای ویندوز 7 یا 8 به ویندوز 10 نتوانسته شما را به این کار وادار سازد، یک اولتیماتوم زمانی شاید اثربخش باشد. از دو روز دیگر (29 جولای) که یکسال پس از عرضه ویندوز 10 است، ارتقای رایگان این سیستم عامل امکان پذیر نخواهد بود. همچنین مایکروسافت به زودی بروزرسانی سالانه ویندوز 10 را آماده می کند که شامل gestures جدید، فرمان های جدید دستیار صوتی (کورتانا) و فروشگاه ادغام شده اپلیکیشن های ایکس باکس وان و ویندوز است.

ادامه مطلب
نرم افزار
نيلوفر كل واخي۸:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد

اگر از ویندوز فون برای اسکایپ استفاده می کنید، ممکن است بخواهید تا شرایط استفاده از آن را از این به بعد مورد بررسی قرار دهید.
مایکروسافت تغییراتی را برای اپلیکیشن اسکایپ خود ایجاد کرده است و ممکن است در نهایت به ناامیدی برخی از کاربران ویندوز فون و اندروید منجر شود. امروز، مایکروسافت اعلام کرده است که به پشتیبانی از اسکایپ در iOS8 ، Android 4.03 و ویندوز 10 موبایل ادامه خواهد داد، اما پشتیبانی برای افرادی که از ویندوز فون 8 و یا نسخه های قدیمی تر اندروید استفاده می کنند، متوقف خواهد کرد.
افرادی که هنوز با این نسخه های قدیمی سروکار دارند بیش از این به دریافت جدیدترین نسخه های اسکایپ نمی پردازند. متاسفانه، این مسئله بدین معناست که برخی از کاربران به مرور زمان قادر به استفاده از اپلیکیشن اسکایپ به طور کامل نخواهند بود.

ادامه مطلب
نرم افزار
نيلوفر كل واخي۲۰:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد

خدماتAzure Cloud به بیشتر از دوبرابر درآمد ( بار دیگر) دست پیدا کرده است.
در حالی که کسب و کار تلفن های مایکروسافت بدون رونق باقی مانده است، اما خدمات Cloud آن از قدرت بیشتری نسبت به همیشه برخوردار شده است. برای چهارمین فصل مالیاتی سال 2016، درآمد Cloud هوشمند این شرکت (که تمام خدمات Cloud آن را تحت پوشش قرار می دهد) در مقایسه با سال گذشته 7 درصد افزایش یافته است، و به 6.7 میلیارد دلار رسیده است. Azure Cloud آن ها که مستقیما با خدمات وب آمازون که تقریبا در همه جا وجود دارد رقابت می کند، نیز به رشد قدرتمندانه ی خود در طول سال گذشته ادامه داده است به طوری که درآمد آن در مقایسه با سال گذشته دوبرابر شده است (رشد 102 درصدی).

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۲:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد

کارشناسان شرکت EnSilo، متخصص در ایمنی، 15 آنتی ویروس محبوب با آسیب پذیری خطرناک را در وبلاگ این شرکت اعلام کردند.
همانطور که در گزارش آمده است، پس از مطالعاتی ، راه های نفوذی را در محصولات نظیر AVG، «کسپرسکی»، مک آفی، سیمانتک، ترند میکرو، بیت دیفندر، سیتریکس ، وب روت، Avast، Emsisoft ، مایکروسافت و Vera Security پیدا کرده اند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد

کمیسیون ملی فناوری اطلاعات فرانسه دستور داد که کمپانی آمریکایی مایکروسافت باید جمع آوری اطلاعات شخصی از طریق سیستم عامل ویندوز 10 را محدود کند.
گفته شده است اطلاعات شخصی کاربرانی که ویندوز 10 را نصب کرده اند به صورت پیش فرض برای مایکروسافت ارسال می شود.
این کمیسیون از مایکروسافت خواسته است تا جمع آوری بیش از حد داده ها و نظارت بر کاربران بدون رضایت آنها، را متوقف کند. این کمیسیون عنوان کرد که اطلاعات کاربران باید به صورت محرمانه در این کمپانی نکهداری شوند.
همچنین اغلام کرد مایکروسافت باید ارسال پیام های تبلیغاتی خود را به کاربران متوقف کند زیرا از این طریق می تواند به اطلاعات آنان به راحتی دست یابد.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۷:۳۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد

طبق گزارشی از کارکنان سازمان مایکروسافت، این کمپانی در نظر دارد در بهره برداری از فضای ذخیره سازی اسکایپ تغییر ایجاد کند. این کمپانی در حال بهره برداری از سرویس مدرن تر به نام P2P که یک سرویس ابری است، می باشند.
این سرویس اجازه خواهد داد کیفیت خدمات اسکایپ بهبود پیدا کند، اما متاسفانه قابلیت پشتیبانی از برخی دستگاه ها را ندارد.
بنابراین، خدمات خود را گوشی های هوشمند با نسخه آندروید زیر , 4.03 مدل های iOS با نسخه پایین تر از 8.0 متوقف خواهد کرد.
همچنین، مایکروسافت پشتیبانی از اسکایپ برای ویندوز فون 8 نیز متوقف خواهد شد.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد

به گزارش سرویس مطبوعاتی گازیتا، کاربران پیام رسان فیس بوک به یک میلیارد نفر در ماه اخیر رسید. سخنگوی این شبکه اجتماعی گفت: محبوبیت نرم افزار در میان کاربران بدلیل امکان تبادل محتوای بصری است. با توجه به داده های فیس بوک، هر ماه بیش از 17 میلیارد عکس از طریق این پیام رسان در میان کاربران رد و بدل می شود. همچنین، هر روز از طریق برنامه بیش از 22 میلیون فایل GIF ارسال می شود.
این پیام رسان دارای 250 پک استیکر که درمجموع 4000 برچسب می باشد. کاربران هر روز، بیش از 380 میلیون"برچسب" را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

ادامه مطلب
نرم افزار
حمید رضا مازندرانی۲۲:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲ مرداد

آیا برایتان سوال شده بود که فیسبوک چگونه می خواهد از طریق لیزر دسترسی اینترنت بیسیم را برای کاربران فراهم سازد؟ حال آزمایشگاه ارتباطات این شرکت یک مقاله پژوهشی منتشر کرده که در آن جزییات ارایه اینترنت از این طریق را شرح داده است. این شیوه ارتباطی می تواند تا نرخ 2 Gbps (معادل 250 کیلوبایت در ثانیه) را برای نقاط دور از دسترس فراهم سازد. ایده اساسی این است که از فیبرهای نوری فلوئورسنت به جای فیبرهای معمول برای جذب نور استفاده شود.

ادامه مطلب