محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۴ مهر

اگرچه بدافزارها معمولاً خسارت هایی به مراتب بیشتر از پاک شدن صرفاً چند فایل وارد می کنند، اما هنوز هم فکر از دست دادن اسناد باارزش و مهم خیلی وحشتناک است.
اما در تهدیدی جدید مهاجم پا را فراتر گذاشته و دستگاه شما را از نظر فیزیکی مورد حمله قرار می دهد.
USB Killer ظاهری مانند تمام فلش مموری های عادی دارد و توسط یک محقق امنیتی روسی ببا نام مستعار Dark Purple یا بنفش تیره طراحی شده است. اما این فلش مموری به جای ذخیره اطلاعات، به نوعی یک اسلحه مخوف سایبری محسوب می شود که قادر است با ارسال جریان الکتریکی از طریق درگاه USB، کامپیوتر را نابود کند.
در یک پست وبلاگ Dark Purple ادعا کرد که این فلش مموری می تواند تقریباً هر وسیله ای که مجهز به درگاه USB باشد را نابود کند. جزییات فنی نحوه انجام این کار آشکار نشده اما بنظر می رسد این فلش با تخلیه شارژ سریع یک خازن، جریان برق 220 درجه(با پتانسیل منفی) را از طریق درگاه USB ارسال می کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۵۸ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۴ مهر

سرانجام آی مک جدید اپل به همراه لوازم جانبی جدیدش عرضه شد، پس بیاید نگاهی به آن بیندازیم.
اپل در iMac جدید از دو نمایشگر 21.5 و 27 اینچی با وضوح بسیار بالا استفاده و بهبودهایی را در بخش سخت افزار داخلی ارائه کرده است. در نهایت آی مک های جدید نیز همچنان به عنوان بهترین کامپیوترهای یکپارچه ای که می توانید بخرید شناخته می شوند. اپل همچنین کیبورد بی سیم، ماوس و تاچ پد Magic خود را نیز بروزرسانی و بالاخره از شر باتری های AA خلاص‌مان نموده است.
البته از نظر طراحی تغییرات زیادی را شاهد نیستیم اما از آنجایی که iMac با بدنه فوق باریکش در گذشته هم بسیار زیبا بوده، مشکل خاصی نیست. در صفحه کلید از فونت جدید San Francisco اپل استفاده شده و تاچ پد جدید هم به رنگ سفید عرضه می شود.
اگر از این تغییرات خوشتان آمده می توانید آی مک های جدید را هم اکنون از وب سایت اپل خریداری کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

SanDisk یکی از نام های بزرگ دنیای لوازم ذخیره سازی خصوصاً در کارت های حافظه و SSDها محسوب می شود، اما ظاهراً از مدتی دیگر این نام را نخواهید شنید. براساس گزارش منابع بلومبرگ، سن دیسک در حال بررسی امکان فروش کامل خودش است. این کمپانی با Micron و Western Digital هم وارد مذاکره شده اما هیچکس نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد.
البته بدون شک فروش سن دیسک به این زودی اتفاق نمی افتد، چرا که این شرکت با همکاری توشیبا کارت های حافظه خود را تولید می کند و برای قطع همکاری نیاز به رضایت این شرکت هم دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

یک تیم تحقیقاتی از موسسه تکنولوژی Chiba ژاپن، روباتی منحصربفرد را طراحی و در کنفرانس بین المللی IEEE/RSJ که در مورد ربات و سیستم های هوشمند برگزار می شود، معرفی کردند. این ربات قادر هست همانند دوربین کروی Explorer پرتاب شود. اما تفاوت از اینجا آغاز می شود که پس از فرود آمد، این ربات با استفاده از پاهای مکانیکی اش تبدیل به یک چهارپای چابپ و سریع می شود. در واقع ایده طراحی این روبات چیزی شبیه به روبات Droideka سری جنگ ستارگان البته بدون توپ های لیزری می باشد.
این ربات QroSS نام داشته و از یک پوسته محافظ 30 سانتی متری بهره می برد. این پوسته در اکثر مواقع به عنوان جذب کننده ضربات عمل می کند. همچنین به علت عملکرد غیر وابسته پاها نسبت به بدنه، این ربات می تواند سطوح ناهموار و دشوار را با سرعتی نزدیک به 0.1 متر در ثانیه طی کند، بدون اینکه ترسی از زمین خوردن داشته باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

سود اینتل بستگی مستقیم به شرایط بازار کامپیوترهای شخصی دارد و متاسفانه باتوجه به روند نزولی این بازار، اینتل اعلام کرده که درآمد سالیانه اش در چهارماهه سوم سال جاری 6.3 درصد کاهش داشته است.
اگرچه شرایط اینتل در بخش دیتاسنترها و اینترنت اشیا بهتر است، اما میزان درآمد این دو بخش آنقدر نیست که بتواند کاهش سود بخش معمولاً پر رونق تراشه های این شرکت را جبران کند. میزان فروش پردازنده ها تا 19 درصد کاهش پیدا کرده و تنها اتفاق مثبت برای اینتل افزایش 15 درصد در قیمت ها بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

در حالیکه صفحه نمایش های نشان دهنده ی مسیر در هر وسیله ی نقلیه ی جدیدی می آیند ، هنوز خیلی از ما به سمت پایین و به داشبورد و اطلاعات رانندگیمان زل میزنیم . که این لزوما چیز بدی نیست ، اما لیستی از گزینه های HUD در حال طراحی و رشد سریع در ماشین ها هستند . Exploride _a یکی از گزینه های این لیست است ، صفحه نمایش نشان دهنده مسیر 6 اینچی با مجموعه ای تاثیر گذار از ویژگی ها که میتواند به سادگی با صدا و حرکات دست در دسترسی قرار بگیرد . exploride ترکیبی از ویژگی هایی مانند سرعت و مصرف سوخت ( با اداپتور OBDII) را فراهم میکند . به علاوه با دسترسی به موزیک، تماس، پیام ، شبکه های اجتماعی و هدایت با نقشه ی گوگل نیز وجود دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۱۲ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

شباهت ظاهری میان توسعه ی تومور بدخیم و طوری که یک جفت در بدن انسان رشد میکند ، سالهای زیادی است که محققان سرطان را علاقه مند کرده است . توسعه و رشد از تعداد کمی سلول به اعضای چند پوندی در چند ماه ، دانشمندان برای مدتی طولانی فکر میکردند که جفت میتواند سرنخ هایی از درمان نهایی سرطان را داشته باشد . حالا یک تحقیق در مورد واکسن مالاریا از رازهایی که میتوانند درمان احتمالی این بیماری کشنده را در بر داشته باشند ، پرده بر میدارد .
دانشمندان از دانشگاه کوپنهاگن زمانی که داشتند یک واکسن مالاریا را برای یک زن باردار آزمایش میکردند به این کشف دست یافتند و فهمیدند که کربوهیدارتی که ویروس مالاریا به خودش وصل کرده تا وارد جفت شود مشابه آنی است که در سلول های سرطان بود و باعث رشدشان میشد . سپس دانشمندان به آزمایشگاه رفتند تا پروتوئینی را که انگل مالاریا استفاده میکند تا به جفت وصل شود را بازسازی کنند ، و سپس آنرا با داروی سمی مخلوط کردند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۲ مهر

دانشمندان دانشگاه فلوریدا آتلانتیک یک تکنیک تمرینی گرمایی به کار گرفته اند تا به انگشت های رباتی ظاهر و احساسی طبیعی بدهند . با توانایی خم و راست کردن، وقتی که گرم یا سرد میشود ، محققان امیدوارند ساخته ی جدید طبیعیشان در ربات های زیر آبی و در آخر به صورت اعضای مصنوعی پیشرفته استفاده شوند .
محققان از یک مدل سه بعدی CAD ازانگشت انسان شروع کردند . از این ، آنها مدلی از پیکر را ساخته و سپس فرم و قالب بیرونی و درونی اش را چاپ سه بعدی کردند . بینش یک محرک انعطاف دهنده و باز کننده ساخته شده از آلیاژ حافظه دار (SMA) قرار دادند، همراه با سنسور موقعیت .
محرک عضله ی خم کننده طوری طراحی شده وقتی گرم میشود شکل انگشت انسان خم شده را بگیرد ، در حالیکه عضله ی باز کننده وقتی گرم میشود صاف میشود . بنابراین با گرم کردن و سرد کردن این محرک ها، انگشت میتواند خم و راست شود . این کار توسط پروسه ای به نام گرم کردن ژول انجام شد ، که جریان های الکتریکی را از یک کنداکتور تولید کننده ی گرما عبور میدهد.

ادامه مطلب