محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

معمولاً در میدان های نبرد، پزشکان و امدادگران از باندهای آغشته به محلول های شیمیایی برای توقف خونریزی و التیام زخم ها استفاده می کنند. اما جریان خونریزی باعث می شود تا این مواد شیمیایی در جایی که باید قرار نگیرند. اما محققین نوعی بانداژ را طراحی کرده اند که در خود ترکیباتی شامل پودر سنگ مرمر، اسید و آنزیم دارند و در هنگام تماس با خون، حباب های گازی تولید می کنند. با استفاده از این حباب ها محققین موفق شده اند تا میکروذرات را به رگ های عمقی تر که هر چه سریعتر باید خون در آنجا لخته شود، بفرستند. این ذرات در حال حاضر به تمام جهات حرکت می کنند اما دانشمندان پیش بینی می کنند که با استفاده از یک اندوسکوپ می توان این حباب های گازی را مکانی که بیشترین اثر را دارد، بفرستند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۲:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

اگر قصد بررسی آثار مواد مخدر یا پیوند اندام ها بر روی مغز انسان را داشته باشید و نخواهید بر روی مغز یک انسان زنده این کار را انجام دهید مجبور هستید با استفاده از تکنولوژی میکرو الکترونیک و طراحی یک مدل شبیه سازی شده به این هدف برسید.
اما این روش نه ساده است و نه ارزان قیمت. خوشبختانه اگر دانشمندان دانشگاه براون در تحقیقات خود موفق شوند می توان روزی را دید که هر آزمایشگاهی نوعی از مغز شبیه سازی شده را در اختیار داشته باشد. این محققین تکنیکی را توسعه داده اند که در آن یک مغز مینیاتوری(در واقع شبکه ای از نورون های فعال الکتریکی) با استفاده از سانتریفیوژ و نمو آزمایشگاهی سلول ها تولید می شود. بنابراین اگر دو تا سه هفته زمان و کمی ماده اولیه ارزان قیمت در اختیارتان باشد می توانید یک مغز کوچک سه بعدی داشته باشید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

آنهایی که از درد پشت رنج میبرند میدانند که اصلا شوخی بردار نیست . با توجه به میزان اشخاصی که در طول روز پشت میز ها برای مدت طولانی بیحرکت نشسته اند یا کسانی که با دولا شدن به سمت صفحه نمایش ها به پشتشان فشار آورده اند ، عجیب است که چرا بیشتر مردم دچار این مشکل نشستن نشده اند . adela health به تازگی بلوز truposture را معرفی کرده است که تا طراحی شده تا با بهتر کردن نه نشستن ، درد پشت را کم کند . تنها با خواندن در باره ی طریقه ی درست نشستن خیلی از شما ممکن است تلاش کرده باشید صاف تر بنشینید . و این همان ایده ی پشت trueposture، آخرین پوشیدنی است که شامل سنسور های نانو قرار گرفته در جنسی قابل شستن با ماشین و با منفذ است . این سنسور ها طراحی شده اند تا حرکت ستون فقرات را با دقت نصف درجه اندازه بگیرند و آن را در همان زمان و در صورت لزوم به صورت بازخورد به کاربر بفرستند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

برای کمک به دسترسی بیشتر به آب آشامیدنی تمیز برای کشور های در حال توسعه ، واتراستیلر یک سیستم تقطیر آب خورشیدی طراحی کرده تا تقریبا از هر منبعی آب تمیز تولید کند . این دستگاه که بسیار ارزان، موثر و مقیاسی است ، میتواند تا هزاران لیتر آب در روز تولید کند ، این دستگاه نصب میشود بدون اینکه هزینه ی اضافی داشته باشد یا برای راه اندازی اش به تمرین یا نگه داری خاصی لازم باشد . water stiller water works اولین بار در سال 2004 فهمیده شد . مانند چرخه ی آب طبیعت ، با گرم کردن آب کار میکند تا حدی که بخار کند و از آلودگی هایش پاک شود . توسط مخزن بالا توسط واحد ها کشیده میشود پس نیازی به پمپ نیست و این واحد به صورت عمودی به بخش های تقسیم میشود که در هر کدام آب به صورت مساوی قرار میگیرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

گرچه مواد بسیاری برای لخته کردن خون و آهسته کردن خونریزی ساخته شده است اما وقتی صحبت از خونریزی داخلی میشود اوضاع پیچیده میشود . جریان خون کار را برای نمایندگانی که میخواهند به بالا و محل آسیب بروند سخت میکند ، اما حالا یک تیم از محققان کانادایی میگویند که راه حل را پیدا کرده اند . این تیم یک ذره ی بسیار کوچک درست کرده است که خودش را بر خلاف جریان حرکت میدهد .
کریستین کستراپ ،استاد یار دپارتمان بیوشیمی و بیولوژی مولکولی دانشگاه بریتیش کلمبیا میگوید : " خون ریزی عامل اصلی مردن جوانان است و خونریزی و مرگ بعد از وضع حمل در مادران در شرایطی با امکانات کم 1 در 50 است . پس این مشکلات جدی اند . "
خونریزی بعد از وضع حمل در 24 ساعت بعد از زایمان به خاطر یک سری مشکلات در رحم به وجود می آید و معمولا باعث از دست رفتن 500 میلی لیتر خون میشود .

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱:۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

یک پزشک جراح در آمریکا با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی موفق شد وضعیت یک دختر پنج ساله که از شرایط قلبی نامساعدی رنج می برد را بطور کامل بهبود ببخشد.
پزشکان در ماه مارس به میا گُنزالس پنج ساله اعلام کردند که تنها چند روز بیشتر زنده نخواهد ماند. وی متاسفانه از یک ناهنجاری نادر قلبی موسوم به دو قوس آئورت رنج می برد که جریان هوا را در بدن شخص محدود می کرد.
پزشکان اعلام کردند که این شرایط قابل بهبود نبوده و عملاً کاری از دستشان بر نمی آید. اما وقتی یک مدل سه بعدی از قلب این دختر کوچک تولید شد، جراحی موفق به تشخیص مشکل شده برای آن راه حلی در نظر داشت.
دکتر ردموند بورکی از بیمارستان کودکان نیکلاس در میامی به شبکه اسکای نیوز گفت "وقتی مشغول برطرف کردن مشکل قلب این دختر بودم آن را در دست خود نگه داشته بودم، در صورتی که امکان انجام چنین کاری با عکس های سی تی اسکن یا MRI وجود ندارد. وقتی من یک مدل سه بعدی از قلب این دختر را در دستان خود نگه می داشتم اطلاعات به مراتب بیشتری در مورد نحوه جراحی و مشکل پیش رو در اختیارم قرار می گرفت."

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر

ناسا سخت در حال کار کردن برای روی طراحی اش از یک هواپیمای بی نقص برای فرود آمدن بر روس مارس است . چند هفته پیش مدیریت امور فضایی شکل جدید بالی را نشان داد که قرار است بر روی هواپیماهای سیاره ی قرمز آزمایش شود . به عنوان بخشی از این توسعه ، ناسا اخیرا چند دانشجو را برای کمک درتحقیقات طراحی ارودیناکیکش برای برنامه ی فرود بر مریخ آورده است . که به عنوان هواپیمای prandtl-m شناخته میشود . این شرکت کنندگان یک هواپیمای شکل بومرنگ با کربن فیبر ساختند که بعدا در آشیانه ی هواپیما و در ارتفاعات بالاتری استفاده شد . متاسفانه ناسا میگوید که هر بار پرواز ها طبق انتظار پیش نرفتند ؛ احتمالا به خاطر پیچیدگی سیستم پرتاب مناسب . یک مورد برای مثال یک هواپیمای کنترل شده توسط امواج رادیو بود که که هواپیمای مورد تحقیق را به ارتفاع لازم مبرد و آزادش میکرد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۳ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر

خیلی ها با ندانستن ترفند های ساده کلی هزینه میکنند .
آیا کامپیوترتان آهسته کار میکند ؟ نروید یک کامپیوتر جدید بخرید یا به شرکت تعمیر زنگ بزنید . این 3 click fix (تعمیر با سه کلیک) به مردم کمک میکند تا از هزینه کردن هزاران دلار رهایی یابند . کامپیوتر شما طوری طراحی شده که برایش مشکل پیش بیاید . خیلی از مردم وقتی این را میفهمند ناراحت میشوند اما حقیقت این است که سازندگان pc و شرکت های نرم افزار به دلیلی نیاز دارند که باعث شوند مردم هر سال آپگرید ها را بخرند . آنها در این کارند تا پول جمع کنند.
اما حالا دیگر راز ها رو شده است ، تیم کرک gold certified راه حل خودشان را ساخته اند ، این یک نرم افزار جدید است که به صورت دیجیتالی کامپیوتر شما را از درون تعمیر میکند . کار کردن با آن ساده است و 5 دقیقه کار میبرد . خیلی از کاربران میگویند که بلافاصله بعد از استفاده ازاین ابزار کامپیوترشان سریع تر کار کرد . یک نفر گفت که انگار سوخت موشک به کامپیوترش زده است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند