محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر

چه اتفاقی می افتد که یک خانه کاملا خودکار میشود؟ منابع انرژی مختلف کلید اصلی اند و این خانه ی جدید چاپ سه بعدی میتواند با پنل های توساختی شده ی خورشیدی نیرو بگریند یا به یک ماشین دوگانه وصل شوند . ما همچنین عاشق این گنبد شفافیم که به شما امکان خوابیدن زیر ستاره ها را میدهد . در یک خبر معماری دیگر اپل اولین فروشگاهش را با راهنمایی جاناتان ایوز راه اندازی کرد که گرم تر و ظریف تر از تجارت خشت و ملات قبلی کمپانی است. معماران MAD که برنامه های مانند موزه ی جرج لوکاس را پی ریزی کرده بودند و تیمی از محققان که راهی برای ساختن پل طنابی 24 پایی با استفاده از هواپیما ها پیدا کردند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر

فاستر و شرکایش چند تا از معروف ترین ساختمان های دنیا را طراحی کرده اند ، اگر یکی از طراحی های اخیرش خوب پیش برود به زودی ساختمان هایی بر روی سیاره های دیگر نیز خواهد داشت . این شرکت پناهگاهی با ظرفیت چهارنفر برای فضانوردان در مریخ طراحی کرده است که توسط گروهی از ربات ها چاپ سه بعدی شده است . این طرح به عنوان بخشی از چالش محل سکونت چاپ سه بعدی ساخته شد ، و توسط american makes و ناسا سازمان دهی شد که به این دلیل فاستر +شرکا در بین 30 فینالیست رقابت قرار گرفته اند . طرح پیشنهادی علاوه بر چیزهایی که این پناهگاه نیاز دارد، چگونگی ساختش را هم گفته است .
نوشته شده که ساختار 93 متر مربعی اش توسط ربات های نیمه خودکار برای هر فضانوردی که به سیاره ی سرخ برسد ساخته میشود . جنسی که قرار است برای ساخت این محل سکونت به کار رود خاک نرم و سنگ های پیدا شده درسطح مریخ خواهد بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر

در حالیکه برای همه ی ما آب نوشیدن مهم است، برای ورزشکاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است . اگر این کار را نکنند ، عملکردشان ضعیف و دردناک خواهد بود ، به علاوه ممکن است دچار غش و مرگ شوند . به همین دلیل است که یک گروه جدید به وجود آمده در ویرجینیا smrt mouth را ساخت، یک محافظ دهان که سطح آب رسانی کسی که آنرا پوشیده را اندازه میگیرد و به طور بیسیم به مربی هشدار میدهد که خیلی پایین اند .
در کنار فراهم کردن محافظ دندان ، SMRT( تکنولوژی نظارت پاسخ گوی ورزش) mouth شامل سنسور هایی است که بزاق کاربر را چک میکنند ، اوسمولالیتی نشانگر خرده های منحل در هر واحد آب در سرم است . هر چه تعدادشان در واحد بیشتر باشد، آب کمتری وجود دارد ، و این خرده ها متمرکز تر میشوند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر

در روز 13 ام آگوست، comet 67p/churyumov-gerasimenko و ماهواره ی بدون سرنشین روزتا نزدیک ترین سفرشان به خورشید را داشتند . هر دو حالا به بیرون سیستم خورشیدی حرکت میکنند اما روزتا هنوز راز هایی برای افشا دارد . یکی اینکه ستاره ی دنباله دار یا comet چرخه ی روزانه ی آبی دارد که به گفته آژانس فضایی زنده نگه اش میدارد . روزتا به مطالعه ی comet در طول دوره ی فعالیتش زمانی که از خورشید دور میشد ادامه میدهد . این کار نه تنها دانشی از طبیعت یک ستاره ی دنباله دار در فعال ترین حالتش به دست میدهد، بلکه اطلاعاتی قیاسی برای مشاهدات اولیه فراهم میکند ، مانند آنهایی که در سپتامبر سال قبل بالافاصله بعد از رسیدن روزتا به دست آمدند و به کشف چرخه ی آب رسیدند .
بر اساس گفته های داده های روزتا ، یک ستاره ی دنبال دار چیزی بیشتر از یک گلوله برف کثیف است که وقتی به خورشید نزدیک میشود از خودش آب و غبار پرتاب میکند . پروسه ی پیچیده تری در جریان اند که خیلی از آنها در طبیعت گردشی اند . در سپتامبر 2014 ، وسیله ی infrared مرئی وطیف سنج تصویری دمایی (VIRTIS) مشاهدات دقیقی از منطقه ای در گردنه ی ستاره ی دنباله دار دمبل شکلی به نام hapi به دست دادند . این منطقه ی 1 کیلومترمربعی به طور منظم وقتی در هر 12 ساعت 67p بار میچرخد ، در تاریکی غوطه میخورد و این یکی از فعال ترین مناطق ستاره ی دنباله دار است .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

قمرهایی مانند Europa و Enceladus که به ترتیب در مدار سیاره مشتری و زحل می چرخند، به لطف بهره مندی از اقیانوس های وسیع، مکان خوبی برای زندگی نسل های آینده بشر به حساب می آیند. تنها یک مشکل وجود دارد، برخلاف اقیانوس های موجود بر روی زمین، این اقیانوس ها در زیر سطح سیاره قرار گرفته اند.
این موضوع باعث ایجاد یک مشکل می شود؛ فرض کنیم یک رونده(Rover) طراحی کردیم که ما را تا سطح این قمرها برد، چگونه می خواهیم اقیانوس آنها را بررسی کنیم؟ اینجاست که محصول جدید آزمایشگاه Jet Propulsion ناسا وارد عمل می شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

GM سر قولش بود و Apple carplay و android auto را در بهار 2016 به chevorlet اش اضافخ خواهد کرد . chevy مجهز به سیستم 7 اینچی mylink است که قادر خواهد بود به محض اینکه مشتریان وسیله شان را دریافت کردند از android auto استفاده کند . اما مشتریانی که یک مدل chevorlet 2016 با سیستم 8 اینچی mylink بخرند باید تا مارس 2016 صبر کنند تا به روز رسانی android auto را دریافت کنند . این برند تساوی طلب ، android auto 14 وسیله ی نقلیه ی دیگر را در رنج خود خواهد داشت ، از جرقه ی مختصر تا 650 اسب بخار ماشین نیرومند ایتالیایی corvette z06 .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

گلایدر پرلان میشن 2 که طراحی شده از از هواپیمای جاسوسی u2 و بلکبرد SR-71 هم بلندتر پرواز کند، پرواز اولش را انجام داد . این هواپیما از هواپیمای یدک کش اش در ارتفاع 5000 پایی در بالای رابرتز فیلد فرودگاه Redmond municipal در اورگون جدا شد، اما انتظار میرود که سال بعد بالاتر برو و رکورد دنیا در رسیدن به لبه ی فضا را بزند . جیم پین و مورگان سندروک در اولین پرواز خلبانی کردند. و بعد با بالهای به وسع 84 ft به زمین و ناحیه ای 263 sq ft برگشتند . پرواز 5000 پایی اولین قدم کوچک هواپیما بود که انتظار میرود به 90000 فیت در سال بعد برسد و تلاش کند تا لبه ی فضا در آرژانتین برسد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

برای برخی نوازنده ها کابل های مشکل دار ، آمپلیفایر های آسیب دیده و سازهای فراموش شده میتوانند به طرز عجیبی منبع خروجی صوتی خوشایندی باشند تا اجرا ها و کابوس های ضبط کردن . اما اگر خرده سنگ و ماسه ی واقعی باشد، فقط روخاک میتواند درستش کند . چنین ایده ای را در ERD در مجموعه واحد های Eurorack از مارتین هاوس میتوانید ببینید ، که جعبه ای از خاک واقعی هسته و مرکز آن است . خریداران این مدول به شدت محدود برای فراهم کردن خاک برای سازندگان از محل های خوفناک از تخفیف برخوردار میشوند . مدول the earth return distortion شامل جعبه ای خاک جنگل در مدار واحد میشود ، که بر طبق گفته های طراح ERD به کنترل ها و سیگنال ها این امکان را میدهد تا از حالت طبیعی خارج شده در حالیکه از مانع زمین خارج میشوند تقویت شوند . "

ادامه مطلب