محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

در بخشی از مزایده ی فردریکسن در ابلتوفت دانمارک در 26 سپتامبر اتومبیل های کمیابی در بنهام در آخر هفته به فروش رفتند . یکی از آنها 1905 woods queen victoria brougham بود که به قیمت 94548 دلار به فروش رفت . در این مزایده وسیله ی نقلیه ی الکتریکی مانند پنجره ای به روزهای اول ماشین های موتوری عمل میکند در حالیکه تکنولوژی های جدید در جاده ها و نمایش ها برتری خود را نشان میدهند . فروش روز شنبه یاد آور این است که در دنیای اتومبیل گازولین همیشه برتر نبوده و حتی قبل از ورود ماشین های الکتریکی نیرو گرفته با یون لیتیوم هم همیشه در محله های مردان شیر فروش و زنان پیر نبودند .
با ورود قرن 20 ام ، گازولین در مقایسه با بخار و برق از لحاظ عملکرد و محبوبیت سوم بود در حالیکه ماشین های الکتریکی رکورد های سرعت دنیا را میشکستند . به عبارت دیگر ماشین های گازولینی به خاطر بوی بد ، آهسته بودن بودن و همینطور خطر ناک بودن بدنام بودند به طوری که حتی استارت زدنش میتوانست منجر به دست شکستن منجر شود . و همینطور این مساله وجود داشت که شما بود سوخت را از شیمی دان میخریدی و همینطور احتیاج داشتید که یک مکانیک قابل باشید تا بتوانید به خانه برسید .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

مانند داستان پارک های حفاظت شده ی اطراف آفریقا ، گونه های زیستی تانزانیا نیز در خطر جدی شکاز اند . بنابراین با دنباله گیری روش های حفاظتی دیگر اطراف قاره، bathawk recon در تانزانیا هواپیما های بدون سرنشین را تست کرده تا از حیات وحش محلی حفاظت کند ، با نتایجی که این چشم های ناظر در آسمان نشان میدهد ، میتوان تلاش های جدی و مفیدی در رابطه با حفظ طبیعت کشور و منع شکار انجام داد .
bathawk recon به مقامات پارک های ملی تانزانیا (TANAPA) و شرکت هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا پیوسته است تا درباره ی قابلیت هواپیما های بدون سرنشین ضد شکار تحقیق کند ، به خصوص در تلاش کنونی برای حفاظت از فیل ها و کرگدن ها . در طول 5 روز آزمایش ، تیم هواپیمای بدون سرنشینی ساخت آمریکا و با نیروی گاز به نام Superbat DA50 را در آسمان فراز پارک ملی MKomazi گذاشته است .

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

وقتی اپل در سال 2010 آیپد را معرفی کرد، بزرگترین مساله این بود که آیا این محصول می تواند جایگاهی در بین گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها پیدا کند یا خیر.
برای مدتی جواب این سوال مثبت بود و آیپد تبدیل به پرفروش ترین محصول اپل شده بود. اما با گذشت زمان، گوشی های هوشمند بزرگتر و قویتر شدند، از سوی دیگر لپ تاپ باریک تر، سبکتر و از نظر مصرف باتری، بهینه تر شدند. میزان فروش آیپد دچار کاهش شد و در حالی که محصولاتی مانند مک و آیفون اپل به شدت مورد استقبال قرار می گرفتند، تا دو سال آیپد با رکود مواجه شده بود.
اپل که قصد تسلیم شدن ندارد تمرکزش را بیشتر بر روی iPad Pro جمع کرد که آیپدی بزرگتر و قدرتمندتر از مدل های قبلی می باشد. این آیپد حتی از یک صفحه کلید و قلم نقاشی اختیاری نیز بهره می برد. اما حالا این سوال مطرح شده که آیا آیپد پرو قادر هست در جایی بین تبلت های کوچکتر مصرفی و لپ تاپ های پرقدرت قرار بگیرد؟

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

اگر تاکنون قصد خرید یک دوربین گوپرو ارزان قیمت را داشتید باید حتماً از خیر وای فای می گذشتید، این یک محدودیت جدی بود، چرا که بسیاری از رقبای این دوربین با هزینه ای کمتر امکانات بیشتری را ارائه می کردند.
اما کمپانی GoPro سرانجام به این نیاز مشتریان پاسخ درستی داد و دوربین ارزان قیمت Hero+ را معرفی کرد. حالا کاربران می توانند با پرداخت تنها 200 دلار از یک دوربین اکشن مجهز به بلوتوث و وای فای بهره ببرند، امکاناتی که در گذشته باید حداقل 300 دلار برای آنها می پرداختید. بدین ترتیب می توان از ریموت کنترل ها به راحتی استفاده کرد و یا تصاویر ضبط شده را مستقیماً به گوشی موبایل فرستاد. همچنین فیلمبرداری در Hero+ اکنون با کیفیت 1080p و با سرعت 60 فریم بر ثانیه صورت می گیرد که در گذشته با نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می گرفت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

همه می دانیم که گوگل به احتمال زیاد فردا یک معرفی رسمی از گوشیNexus 6P خواهد داشت، اما جالب اینکه یک روز مانده به این اتفاق، اطلاعات تقریباً کاملی از این محصول بر روی اینترنت منتشر شد.
همانطور که در شایعات گذشته دیده بودیم، این گوشی از یک نمایشگر 5.7 اینچی AMOLED با وضوح WQHD، بدنه فلزی Unibody، چیپست اسنپدراگون 810 ورژن 2.1 کوالکام و 3 گیگابایت حافظه رم بهره خواهد برد.
ابعاد رسمی گوشی 159.4 x 77.8 x 7.3 میلی متر اعلام شده که آن را از نکسوس 6 سال 2014 کوچکتر نشان می دهد. همچنین بیرون زدگی لنز دوربین پشتی نیز ظاهراً کمتر شده که خبر خوبی است.
اگرچه ابعاد گوشی برای نگه داشتن در دست نسبت به نکسوس 6 بهبود پیدا کرده اما باز هم شاهد یک باتری بزرگ 3450 میلی آمپری هستیم که جای تقدیر دارد. همچنین Gorilla Glass 4 وظیفه محافظت از نمایشگر گوشی را دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

بدون شک اپل در هیچکدام از بخش های تبلیغاتی آیفون های جدیدش از واژه ضد آب یا امثال آن استفاده نکرده است، اما بنظر می رسد اگر گوشی شما درون دستشویی افتاد امیدهایی برای بازگشتش وجود داشته باشد!
یکی از کاربران کنجکاو و البته مایه دار یوتیوب متوجه شد که آیفون 6 اس می تواند تا یک ساعت کامل در زیر آب دوام بیاورد.
هم آیفون 6 اس و هم 6 اس پلاس در یک ظرف شیشه ای حاوی آب قرار داده شدند و پس از گذشت یک ساعت، این فرد آنها را روشن کرد. جک هدفون و پورت های Lightning هر دو کار می کردند و هیچ صدمه خاصی به گوشی ها وارد نشده بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۴۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

پلوتو حیرت انگیز به نظر میرسد.
ناسا چند عکس رنگی با رزولوشن بالا از new horizons منتشر کرده تا به ما منظره ای حیرت انگیز از سیاره ی دورف به دست دهد .
در عکس بالا که بخشی از ردیف بزرگترش را شامل میشود، با استفاده از دوربین واید انگل تصویر برداری چند طیف نوری/رالف new horizons با جزییات رنگی نشان داده شد . ناسا توضیح میدهد که " رنگ های سطح پلوتو در این تصویر طوری نشان داده شدند که جزئیات را در حالتی رنگین کمانی از آبی،زرد ،نارنجی و قرمز محو نشان دهند . " " خیلی از تغییرات سطح زمین رنگ های طبیعی خودشان را دارند و داستان جغرافیایی و هواشناسی پیچیده و فوق العاده ای میگویند که ما تازه قادر به کشفشان شدیم . "
در عکس بالا تقریبا به نظر میرسد که گویی به سیاره ی جنگ ستارگان، تاتوئین نگاه میکنید . آنهم در یک بخش با رزولوشن بالا ، که میتوانید آن را در اینجا ببینید . همچنین میتوانید مناطقی را ببینید که شبیه تپه ی شنی اند ، و چیزی که ناسا میگوید خط ساحلی یک دریاچه ی کوچک یخ است و همچنین کوه های یخ ترک خورده با صخره های عمودی .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر

محافظ گرمایی کپسول اوریون در پرواز آزمایش اش در دسامبر دوام آورد و سالم است . در واقع مدیر برنامه ریزی اوریون ، مارک کیراسیچ میگوید: " این محافظ به همه ی انتظارات پاسخ داد . " و در مقابل دماهایی که به 4000 درجه ی فارنهایت رسیدند مقاومت کرد . به لطف داده هایی که ناسا از آن آزمایش به دست آورد ، مهندسانش به این نتیجه رسیدند که محافظ حرارتی استفاده شده برای پرواز در اولین ماموریت اوریون با سیستم راه اندازی فضایی برنامه ریزی شده برای 2018 دوام نخواهد آورد . این وسیله ی چند منظوره در ماموریت جستجوی 1 که سه سال بعد انجام میشود دورتر خواهد رفت . همینطور ملزم است تا با دماهای سرد تر روبه رو شود و سریع تر سفر کند ، و از اینرو با گرمای بدتر از این روبه رو شود.

ادامه مطلب