محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳۰ مهر

آیا میدانستید segway از آوریل یک کمپانی چینی است و بخشی از آن متعلق به xiaomi، ستاره ی نوظهور تولید کنندگان گوشی های تلفن همراه چینی و یکی از ارزشمند ترین گروه های تازه کار جهان است ؟
دقیق تر بگوییم ، xiaomi یکی از اصلی ترین سهام داران ninebot ، یک کمپانی چین است که در آوریل 2015 سگوی، شرکتی که با وسیله ی نقلیه ی الکتریکی خود متعادل ساز دو چرخه اش شناخته میشود را بدست آورد . در روز دوشنبه ناینبت از ninebot mini ، پرده برداشت . یک اسکوتر خود متعادل ساز و اولین محصول شرکت بعد از بدست آوردن سگوی در آوریل .
ناینبت مینی اساسا با مدل های دیگر سگوی فرق میکند ، به جای فرمان یک میله ی هدایت بلند تا سر زانو دارد . بر اساس گفته های کمپانی ، فهمیدن چگونگی استفاده از آن تنها چند دقیقه وقت میبرد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر

آیا از ویندوز 7 یا 8 بهره می برید و هنوز آمادگی مهاجرت به ویندوز 10 را ندارید؟ خب پیشنهاد می کنیم خیلی مراقب باشید چرا که با یک OK کردن می توانید ویندوز جدید مایکروسافت را اشتباهاً نصب کنید!
گزینه آپدیت به ویندوز 10 برای برخی از کاربران از قبل تیک خورده و اگرچه آپدیت بصورت اتوماتیک انجام نمی شود اما اگر مراقب نباشید با کلیک بر روی دکمه OK به راحتی ویندوز 10 را بر روی سیستم خود شاهد خواهید بود.
این موضوع بخشی از این حقیقت است که نصب کننده ویندوز 10 در پس زمینه تمایل به دانلود این نسخه از ویندوز را داشته و اگرچه نصب بصورت خودکار انجام نمی شود اما صحبت چند گیگابایت اطلاعات است که در صورت کمبود فضای ذخیره سازی هارد کامپیوترتان بسیار آزاردهنده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۸ مهر

16 اکتبر 2015، شاید شما روی یک تشک راحت از جنس فوم خوابیده باشید ، خب ، در آینده جنسی مشابه در ساحتن اعضای مصنوعی بدن به کار خواهد رفت . محققان در دانشگاه کرنل اخیرا از فوم جدید کشپارشان استفاده کردند تا یک پمپ مایعات با ساختار بسازند که شبیه قلب انسان است و مانند آن کار میکند.
این فوم سیلیکونی میتواند وقتی که هنوز مایع است ، با قرار گرفتن در قالبی چاپ شده به صورت سه بعدی ، به هر شکلی که بخواهید در بیاید . زمانی که در آنجا قرار داده شد ؛ ماده خیلی نرم و خم پذیر است و میتواند تا 600 درصد کش بیاید و از سوراخ های وصل شده ساخته شده است که به مایعات امکان عبور را میدهد . اتصال این منافذ میتوانند تنظیم شوند تا به راحتی و درستی مایع بتواند در فوم حرکت کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۲۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۸ مهر

اسکوت از نامش فراتر میرود . امروز کمپانی اعلام کرد که scoot quad، ماشین الکتریکی چهار چرخه از نیسان با نام new mobility concept( مفهوم جدید حمل و نقل) (بدترین نام ممکن ) بر مبنای renault twizy آماده است . همینطور که این شرکت به یک کمپانی وسیله ی نقلیه ی سبک الکتیریکی تبدیل میشود و به زودی یک شهر دوم بدون نام را گسترش میدهد، گروه اسکوتر هایش توسط 10 quad ها استفاده میشوند . مایک والمن ، نایب رئیس گروه میگوید : " ما در حال جمع بندی هستیم و انتظار داریم تا بتوانیم سال بعد شهر دوم باشیم . " اما حالا quad اینجاست و من فرصت رانندگی کردن با آن در خیابان های سان فرانسیسکو بعد از راه اندازی امروز را دارم . در همان آغاز ، مانند باقی روند scoot ، کرایه کردنش آسان بوده است . کمپانی قادر بوده تا به صورت مداوم این ماشین کوچک را به اپلیکیشن اش اضافه کند . یک وسیله ی نقلیه در گاراژ پیدا کنید ، رزروش کنید و وقتی رسیدید ، با اپلیکیشن روشن اش کنید . وقتی روند واضح شروع را کامل کردید ، میتوانید گشتن اطراف شهر را شروع کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

آیا میخواهید وضعیت هنر معماری خورشیدی را بدانید؟ 8 خانه ای را که بیشترین تاثیر را از نیروی خورشید دارند ببینید . اینها توسط دنشجویان برای ورزشگاه های دومیدانی خورشیدی سال 2015 ساخته شده اند . در اخبار خورشید دیگر، پاناسونیک با ساختن موثر ترین پنل قدرت زای نوری روی سیاره رکورد زد . یک شرکت هلندی به تازگی اعلام کرده که میخواهد بزرگترین مزرعه ی بادی را در آفریقا نزدیک یک رودخانه ی کنیایی بسازد . و واشنگتن دی سی از بزرگترین سیستم تبدیل چیزهای بی مصرف به انرژی ، که از فاضلاب شهری نیروی برق تولید میکند ، پرده برداری کرد.
ماشین های خودکار در راه اند و تلسا در این رقابت جلو است . در هفته ی گذشته ، این اتومبیل ساز الکتریکی به روز رسانی نرم افزاری را راه اندازی کرده که به مدل S امکان رانندگی، پارک کردن و ترمز بدون نیاز به راننده ی انسان را میدهد . شرکت باتری تلسا نیز با تخلف دو خبر نگار در زمینه ی امکانات و آسییب به دو کارمند با ماشین و لاش برای فرار رسانه ای شد . دوچرخه های الکتریکی خیلی برای دوچرخه سواران شهری مهم اند و vanmoof electrified یکی از بهترین آنهاست.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

سونی دوربین جدید کامپکت فول فریم اش را معرفی کرده ، RX1R 2 . این بار این دوربین کوچک دارای سنسوری 42.4 مگاپیکسلی ، لنز 35MM f2 و یک منظره یاب الکترونیکی است که بیرون می آیدد ، و این وسیله انقدر کوچک است که در جیب ژاکت شما جا شود . این دوربین جدید همچنین فیلتر پایین گذر بصری است که میتواند به صورت دستی تنظیم شود .
sony rx1 ارجینال 24.3 مگاپیکسلی وقتی در سال 2012 راه اندازی شد برای خود نامی برهم زد ، این دوربین به عکاسان یک دستگاه فول فریم جیبی با لنز 35 میداد که قادر به گرفتن عکسهای با کیفیت بود . که بعدا توسط RX1R به کار گرفته شد ، که فیلتر پایین گذر را کنار گذاشت تا به دقت و وضوح بیفزاید و اخیرا رقیبش lecia q راه اندازی شد که سنسور فول فریم و لنز 28 دارد .
یک لنز 35 mm zeiss sonnar t f2 بر RX1 R2 قرار میگیرد و که با سطح دیافراگم 9 تمرکز را به آرامی از صفحه زمینه بر میدارد و از بوکه استفاده میکند تا دقت بصری داشته باشد . همه ی اینها با سنسور فول فریم (35.9 در 24 mm) 42.4 مگاپیکسلی exmor R CMOS با نور پشتی همراه است . و احتمالا همین در A7R 2 بدون آیینه به کار رفته است . سونی میگوید که لنز و کمبوی سنسورش به خوبی طراحی شده اند تا عملکرد شما را بهبود بخشند ، و اینکه دوربین بالاترین کیفیت عکس را در بین همه ی دوربین های کامپکت سونی دارد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

در زمان های نه چندان دور باور یک هواپیمای کاغذی که میتوانست به صورت الکتریکی نیرو بگیرد و از راه دور کنترل شود خیلی سخت بود . این قضیه قبل از راه اندازی بسته ی اصلی پاورآپ بود ، از آن زمان ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است و امروز در معرفی اوج گرفت . این FPV پاور آپ بسته ای است که مجهز به هواپیما های کاغذی شما میشود و آنها را با محرک های الکترونیکی و دوربین اول شخص همراه میکند . FPV که با تولید کننده ی هواپیمای های کنترل از راه دور Parrot وارد شراکت شده ، شامل دو وسیله ی سنجش الکترونیکی جلو ، قاب فیبر نایلونی/کربنی، و دو محرک در قسمت انتهایی میشود ، همه ی اینها متصل به سطح بالایی یک هواپیمای کاغذی تا شده است . چرخش با فشار های محوری مختلف بین محرک ها انجام میشود ، درحالیکه فراز و فرود تنها با تغییر سرعت پرواز انجام میگیرند .
در کنار دوربینی با 30 fps و رزولوشن VGA ؛ مدول روبه رویی نیز شامل یک ارتفاع سنج ، قطب نما و شتاب سنج 3 محوره میشود ، به علاوه ی یک فشارسنج هوا، آنتن وای فای ، کارت مایکرو اس دی برای ضبط ویدئو ها و یک باتری لیتیومی پلیمر قابل جدا شدن 550 mah دارد که با هر بار شارژ میتواند به خوبی 10 دقیقه پرواز کند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

خود را آماده کنید تا روز چهارشنبه 21 اکتبر وب سایت Arx Pax نسب دوم هاوربورد هندو را معرفی کند.
سال گذشته این هاوربورد به عنوان یک پروژه کیک استارتر معرفی شد و توانست سرمایه مردمی بالغ بر 510 هزار دلار را جمع آوری کند.
این هاوربورد در واقع نخستین هاوربوردی بود که واقعاً می توانست از زمین بلند شده و پرواز کند. اما از جمله معایب بزرگ این هاوربورد ابعاد بزرگ و ضمخت و همچنین راندن بسیار دشوار آن بود. همچنین برای استفاده از آن نیاز به یک سطح مخصوص با میدان مغناطیسی داشتید.
اما به گفته گِرگ هِندرسون مدیر عامل Arx Pax، نسل دوم هاوربورد Hendo همانند یک اسکیت بورد خواهد بود. هندوی جدید 91.4 سانتی متر طول و 25.4 سانتی متر ضخامت دارد که بلندتر و باریک تر از مدل قبلی است. در هاوربورد جدید از دو جای پا در عقب و جلو استفاده شده و همچنین یک سیستم ایجاد دافعه الکترومغناطیسی در قسمت زیری تعبیه شده است.
برای ارائه تجربه راندن آسان تر، شرکت سازنده از Tony Hawk اسطوره اسکیت بورد برای مشورت استفاده کرده است. به ادعای Arx Pax هاوربورد جدید از تکنولوژی پروازی پیشرفته تری بهره برده و کشش و کنترل بهتری را ارائه می کند.

ادامه مطلب