محبوب ترین ها
تکنولوژی
رضا حسن زاده۱۴:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ فروردين

به مانند هر سال کمپانی اپل کنفرانس خود را مثل سالهای گذشتته در 8 ژوئن برگزار میکند و تا 12 این ماه ادامه خواهد داشت . دعوت نامه های این کنفرانس چند روز قبل پخش شد و به دست مخاطبینشان رسید . شنیده ها حاکی از آن دارد که اپل در این کنفرانس اخرین سیستم عامل خود یعنی IOS 9 را رونمایی میکند و برنامه هایی که با این سیستم عامل هماهنگ شده اند نیز معرفی میشود و این سیستم عامل به طور کامل برای حضار شرح داده میشود .

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۲:۱۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ فروردين

ارسال خبر ، ارسال نامه و مواردی از این دست طی سالیان دراز شاهد تغییرات بسیاری بوده ، از فرستادن پیک تا به پرواز در آوردن کبوتر خبر رسان و صدها مورد دیگر ، امروزه هم که در سالهای اوج تکنولوژی به سر می بریم و شاید برخی از اتفاقاتی که امروزه رخ می دهد جزو موارد غیر ممکن دیروز بوده اند. خبر امروز ما درباره ساخت یک سوسک پرنده است ، تا به اینجای کار شاید فکر کنید که کار پیچیده ای نیست. اما نکته جالب داستان اینجاست که دانشمندان آمریکایی موفق شده اند تا سوسک های مورد نظر را تحت فرمان خود در آورند. بدین معنی که آنها نیمی ماشینی و نیمی سوسک هستند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ فروردين

اشتباه بخشی از زندگی روزمره ماست ، ممکن است هر روز از اشتباهی که دیروز انجام داده ایم درس بگیریم. اما آیا فکر میکنید افراد برجسته و قدرتمندی که بخش بزرگی از بازار تکنولوژی در دست آنها بوده و یا هست هم پیش بینی و اشتباهات بزرگ انجام داده اند؟ آیا فکر میکنید آنها می دانستند تکنولوژی با این سرعت پیشرفت خواهد کرد؟ برای رسیدن به نقطه عطفی در این ماجرا ، 10 مورد از بیش بینی های فن آوری که درتاریخ و در گذر زمان شکست خورده اند را برای شما جمع آوری کرده ایم:

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ فروردين

برای خرید لپ تاپ باید به خیلی از مسائل توجه کنیم و یا شاید خیلی سختگیرانه به دنبال مدل ها و برند های مختلف می گردیم، اما واقعا جدا از علاقه به برند خاص ، چه چیزی می تواند نظر شما را به برند یا مدل دیگری جلب کند؟ تا همین چند سال پیش وزن لپ تاپ ها یکی از مسائل مهم به نظر می رسید اما اکنون با ورود لپ تاپ های فوق العاده باریک و سبک این مشکل حل شده، بسیاری از غول های بازار تکنولوژی در حال کار بر روی طول عمر باتری دیوایس های خود می باشند و این رقابت بین کمپانی های بزرگ باعث شده تا مصرف کنندگان محصولاتی با کیفیت تر را تجربه کنند. تا چندی پیش داشتن لپ تاپی که بتواند 10 تا 12 ساعت شارژ داشته باشد غیر ممکن بود

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ فروردين

دانشمندان انگلیسی با استفاده از امواج موفق به تولید فناوری جدیدی برای تولید تصاویر سه بعدی شده اند.
این فناوری که Ultrahaptics نامیده شده است، توسط محققان دانشکده علوم رایانه ای بریستول اختراع شده است و از امواج فراصوت بهره میبرد . در این فناوری امواج صوتی بر روی پوست نیرویی وارد میکنند که حسی شبیه به حس لامسه برای ما به وجود میاورد و میتوان اجسام را حس کرد.به گفته پروفسور سریرام سابرامانیان یکی از طراحان این پروژه با استفاده از پروژکتور های سه بعدی و استفاده از این فناوری تصاویر سه بعدی شناور در هوا ساخت و قابل لمس میباشد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۱۲:۲ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ فروردين

در دنیای امروزی که هر روز رو به خشونت بیشتری می رود باید به فکر محافظت از اموال و دارایی های خود باشیم. به تازگی یک کیف لپ تاپ وارد بازار شده است که در برابر گلوگه مگنوم کالیبر 44 محافظت میکند و در واقع ضد گلوله میباشد.این کیف که به نام اختصاری MTS یا کیف نجات دهنده ملقب است دارای وزنی در حدو 3.6 گیلوگرم میباشد . این کیف دارای دو بخش سنگین سمت ضد گلوله ، طرف نرم بخشی که لپ تاپ در آن قرار میگیرد میباشد یا در بعضی مواقع میتوان اسلحه هم نیز در آن قرار داد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين

کمپانی اینتل همیشه در بخش طراحی و ساخت سخت افزار یکی از کمپانی های پرقدرت و با ثبات بوده است. ایده جدید این کمپانی می تواند انقلابی در نحوه ساخت لپ تاپ ها ایجاد کند ، همه ما به نوعی با مشکل تمام شدن شارژ لپ تاپ ، در درسترس نبودن شارژر ، دست و پا گیر بودن کابل های متصل به لپ تاپ و یا کوتاه و بلند بودن کابل وسایل جانبی و مسایلی از این دست روبرو بوده ایم. حال به این فکر کنید که لپ تاپی باشد که به هیچ کدام از این موارد نیاز نداشته باشد. نظر شما چیست؟
بله کمپانی اینتل به دنبال این است تا به این رویا رنگ واقعیت ببخشد و کار بر روی این پروژه را آغاز کرده است و در این راستا یک نمونه اولیه از یک لپ تاپ معرفی نمود که برای شارژ شدن یا اتصال به چاپگر و اسکنر احتیاج به سیم ندارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۳:۴۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين

10 سال پیش مانیتورها چیزی بجز یک وسیله ضروری برای کامپیوتر ها نبودند اما امروزه می توان از آنها به عنوان یک وسیله لوکس که به طرز چشم گیری در تمام جنبه های محاسباتی و مصرف محتوا پیشرفت قابل ملاحظه ای بدست آورده اند نام برد و می توانند پاسخگوی نیازهای متفاوت کاربران باشند.
برای مثال اگر به دنبال خرید مانیتور جدید هستید، میبایست به موارد مختلفی از قبیل وضوح تصویر، زمان پاسخگویی، پنل و ظاهر مانیتور توجه کنید.

ادامه مطلب