محبوب ترین ها
تکنولوژی
رضا حسن زاده۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳ جمعه ۱۰ بهمن

محققان آمریکایی با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی موفق به تولید غضروفی برای ترمیم یا جایگزین‌کردن نای شدند.
آسیب به نای ممکن است ناشی از تومور یا جراحات دیگر باشد و راهکارهای کنونی دارای محدودیت‌هایی هستند؛ به همین علت محققان بدنبال استفاده از روش‌های جایگزین از جمله استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی هستند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن

شاید همه ما برای گرفتن عکس به عکاسی و آتلیه های عکاسی رفته باشیم اما به نظر شما جالبتر نبود اگر به جای یک عکس کاغذی، ماکت یا مجسمه کوچکی از خود را تحویل می گرفتید؟
پروژه ای که امروز برای شما در نظر گرفتیم 3D Bean نام دارد و توسط Yifei Zhang اجرا شده است او دانشجوی دانشگاه بوستون است توانسته استودیو سه بعدی راه اندازی کند که پس از مراجعه به آن از شما اسکن سه بعدی به عمل خواهد آمد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي

گوگل مجددا آسیب پذیری خاصی را در سیستم عامل ویندوز 8.1 شناسایی و آن را افشا کرده است، امری که موجب واکنش خشم آلود مایکروسافت شده است.این حفره امنیتی به مهاجمان امکان می‌دهد تا از راه دور به رایانه های کاربران حمله کنند.مایکروسافت می گوید گوگل با افشای این حفره‌ها بدون آنکه وصله ای برای برطرف کردن آنها عرضه شده باشد، صرفا امنیت کاربران ویندوز را به خطر می اندازد. این شرکت گوگل را متهم کرده که حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران را در معرض دسترس هکرها قرار می دهد تا آبرو و اعتبار شرکت مایکروسافت را زیر سوال ببرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۲:۵۳ - ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ آذر

مدت ها است که تقریبا تمام پردازنده های کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها از بستر ۶۴ بیتی پشتیبانی می کنند و بسیاری از نرم افزارهای مطرح دنیا علاوه بر نسخه ی سازگار با پردازش ۳۲ بیتی، نسخه ی اختصاصی ۶۴ بیتی نیز دارند. سیستم عامل های مختلف کامپیوترهای شخصی از ویندوز تا لینوکس و مک به خوبی از هر دو حالت پردازش ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی پشتیبانی می کنند. اما پردازش ۶۴ بیتی چه تفاوتی با ۳۲ بیتی می کند و آیا این تفاوت در تلفن های هوشمند نیز حائز اهمیت است؟
اپل با معرفی آيفون 5s و پردازنده ی ۶۴ بیتی A7 نه تنها کاربران بلکه تولیدکنندگان سیستم-روی-یک-چیپ (SoC) همچون کوالکام را متعجب کرد. وقتی همه ی پردازنده های موبایل تنها قادر به پردازش ۳۲ بیتی بودند، اپل پردازنده ی ۶۴ بیتی A7 را در دل پرچمدار خود جای داد. از آن زمان، موج عظیمی بر پا شد و اظهار نظرهای ضد و نقیضی مطرح شد. برخی پردازنده ی ۶۴ بیتی را برای تلفن های هوشمند بلااستفاده دانستند و آن را یک حقه ی تبلیغاتی بر شمردند و بعضی دیگر به ستایش آن پرداختند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ آذر

پروفسور «استیون هاوکینگ» فیزیکدان برجسته انگلیسی هشدار داد که تلاش برای ساخت ماشین‌های هوشمند و متفکر، تهدید جدی برای بشریت محسوب می‌شود.
پروفسوراستیون هاوکینگ، دانشمند برجسته بریتانیایی گفته است تلاش‌ها برای آفریدن هوش مصنوعی، تهدیدی برای وجود بشر است. او به بی‌بی‌سی گفته است که توسعه کامل تکنولوژی هوش مصنوعی می تواند پایان نژاد بشر باشد.
هشدار این دانشمند در واکنش به سوال درباره تکنولوژی‌ای است که خود او نمونه‌ای ساده از آن را برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند.
اما دیگران کمتر نگران چشم‌انداز آینده هوش مصنوعی هستند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۳:۲۲ - ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر

بعد از حمله هکری گسترده هفته گذشته به شبکه‌های رایانه‌ای شرکت سونی، کارکنان این شرکت مجبور شدند برای انجام امورشان از شیوه‌ای قدیمی استفاده کنند: کاربرد قلم و کاغذ.
حمله هکری به سونی چنان شدید بود که کل شبکه رایانه ای شرکت سونی را به طور کامل از دسترس خارج کرد و باعث شد آنها مجبور شوند بدون استفاده از رایانه امور مختلف خود را انجام دهند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا حسن زاده۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان

هنگامی که به این فکر می کنیم که یک روبات قرار است در آینده جهت استخراج مواد معدنی به سیارات دیگر سفر کند، این مسئله خیلی مهم به نظر می رسد که یاد بگیرد چطور خود را تعمیر کنند. محققان دانشگاه اسلو در حال حاضر با کمک چاپگرهای سه بعدی موفق به تولید ربات های خود آموز شده اند.

ادامه مطلب