محبوب ترین ها
تکنولوژی
احمد درخشان۸:۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

سازمان فضایی ایالات متحده یا همان ناسا نمونه اولیه ای از جدید ترین پهباد ساخته شده از توسط این سازمان را آزمایش کرد که تلفیقی از هلیکوپتر و هواپیما می باشد. این پهباد که ۲۸ کیلوگرم وزن دارد و از طریق باتری انرژی خود را تامین می کند با نام GL-10 یا Greased Lightning مورد آزمایش قرار گرفته است. بدنه این پهباد از جنس فیبر کربن است و ۱۰ فوت(معادل سه متر) طول بال آن است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
احمد درخشان۶:۵۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

Raspberry Pi اولین رایانه فوق ارزان دنیا بود و برای این نوع آوری با فروش بیش از ۵ میلیون دستگاه سود بسیار زیادی نیز کسب کرد اما عنوان ارزان ترین رایانه با ارائه شدن چیپ دیگر به رسبری پای تعلق نخواهد داشت.
چیپ از نوع رایانه های تک-مدار یا single-chip است، با این حال کمپین کیک استارتی که پروپوزال تولید چیپ را ارائه کرده ادعا می کند که می تواند تمامی کاربر های یک رایانه معمولی را برآورده کند فقط با ۹ دلار!

ادامه مطلب
تکنولوژی
احمد درخشان۱:۲۱ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که هر صبح دیر به سر کار می رسید زیرا چندین بار با زدن دکمه Snooze به خواب خود ادامه داده اید، این اپ جدید اندروید می تواند مشکل شما را حل کند. اپلیکیشن Snap Me Up با این ایده که تا زمانی که یک سلفی از خودتان نگیرید آلارم گوشی را خاموش نمی کند می تواند شما را مجبور کند که از تخت خواب پایین بیایید.
البته ایده اپ هایی که برای خاموش کردن آلارم گوشی شما را مجبور به انجام کاری می کنند ایده جدیدی نیست اما موج سلفی گیری که نسل جوان را به خود مشغول کرده، خودش به عنوان یک محرک عمل می کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۱ ارديبهشت

همانطور که وعده داده شده بود، وان پلاس پاوربانک 10000 میلی آمپری خود را در هند عرضه کرد.
این پاوربانک که با عنوان OnePlus Power Bank عرضه شده، در رنگ سفید و مشکی قابل تهیه است.
وان پلاس پاوربانک از دو پورت USB برای شارژ همزمان بهره می برد و 5.5 ساعت طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود. ابعاد این پاوربانک 142.8 x 72.6 x 16.2 میلی متر و وزن آن 220 گرم است. چراغ های نشانگر LED و ویژگی های ایمنی به منظور جلوگیری از شارژ و افزایش دمای بیش از حد از سایر ویژگی های این پاوربانک می باشند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
احمد درخشان۷:۵۳ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۱ ارديبهشت

به گزارش خبر گزاری zdnet با توجه به تحقیقات جدیدی که صورت گرفته به نظر می رسد که هارد درایو های محبوب مبتنی بر تکنولوژی SSD تحت شرایط خاصی به صورت خود به خود پاک می شوند. طبق این تحقیقات اگر این هارد درایو های در محیط های با دمای نا مناسب مدت زمان زیادی را به صورت غیر فعال سپری کنند احتمال زیادی وجود دارد که اطلاعات موجود روی این هارد درایو ها به صورت خود به خود پاک شوند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
احمد درخشان۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

شرکت امنیتی Skycure در هفته گذشته خبر از کشف آسیب پذیری در سیستم عامل iOs 8 داد که به هکر ها اجازه می داد تا اپلیکیشن هایی که از ارتباطات بر پایه پروتکل RSA استفاده می کردند را متوقف کنند.
شرکت Skycure به کاربران گوشی های اپل پیشنهاد کرده که سیستم عامل خود را به نسخه 8.3 بروزرسانی کنند. همچنین شرکت اپل نیز اعلام کرده است که این مشکل در نسخه 8.3 وجود ندارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

زمانی که نخستین آیفون به بازار پر رونق گوشی های موبایل وارد شد، بسیاری از افراد نسبت به توانایی های اپل در ساخت یک گوشی موبایل شک و تردید داشتند. اما از آن روز تا همین لحظه، آیفون همواره یکی از جذاب ترین محصولات این صنعت شناخته می شود. حالا با عرضه اپل واچ، این شک و تردیدها به وجود آمده اند که دلیل عمده آن قیمت به مراتب بالاتر آن نسبت به تمام ساعت های هوشمند دیگر است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سپیده افتخاری۱۸:۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

بی شک یکی از زیبا ترین لحظات در زندگی والدین، دیدن جنین خود قبل از تولد است، اما متأسفانه بعضی افراد به دلیل مشکل عدم بینایی از این موهبت بی نصیب می مانند. اما در این بین باز تکنولوژی به کمک آمده و به وسیله ی چاپگر های 3D این افراد قادر خواهند بود جنین خود را مشاهده کنند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند