محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۸ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد

گوگل چند ماه پیش قابلیت پخش ویدیوهای با سرعت 60 فریم بر ثانیه را به یوتیوب افزود و حالا این شرکت این سرعت را برای نمایش زنده ویدیوها نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. این قابلیت که از امروز در مرورگرهای سازگار با HTML5 قابل دسترس می باشد، به کاربران اجازه می دهد ویدیوهای 720p یا 1080p خود را به صورت 60 فریم بر ثانیه در یوتیوب نمایش دهند. همچنین در دستگاه هایی که از این سرعت پخش پشتیبانی نمی کنند، بطور خودکار پخش با سرعت 30 فریم بر ثانیه انتخاب خواهد شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۲ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد

هر زمان که صحبت از پیشرفت در پرینترهای سه بعدی می شود، به ابعاد کوچکتر، سرعت بالاتر، دقت بیشتر و یا سازگاری با مواد اولیه جدید اشاره می شود. معمولا اتفاق شگفت انگیزی در این صنعت رخ نمی دهد، اما با این حال گاهی اوقات پرینترهایی پیدا می شوند که هیچ شباهتی به مدل های قبلی ندارند، Focus یکی از این موارد است.
این پرینتر که توسط یک شرکت هلندی تحت عنوان 3D By Flow طراحی شده، با مواد اولیه مختلفی سازگاری داشته و این امکان را به کاربر می دهد تا آن را خم کرده و همانند یک چمدان حمل و نقل کند. اگرچه هیچ ایده ای نداریم که چرا یک نفر باید به پرینتر سه بعدی قابل حمل نیاز داشته باشد، اما این موارد به هیچ عنوان از جذابیت های فوکوس کم نمی کنند. پیش تر نیز پرینترهایی در ابعاد جمع و جور دیده بودیم، اما این مدل مشخصاً با اهداف جابجایی آسان و سریع طراحی شده است

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۳:۴ - ۱۳۹۴ جمعه ۱ خرداد

در سال های گذشته محققان تلاش های بسیاری انجام داده اند تا بتوانند به افرادی که دارای نقص عضو هستند کمک کنند. ساخت عضوی از بدن که بتوان با ذهن کنترل شود در چند سال گذشته شاید دور از ذهن به نظر می رسید. اینکه به عنوان مثال دست یا پای مصنوعی برای افراد ساخته شود و آنها بتوانند این عضو جدید بدن خود را با فکر کردن وذهن خود کنترل کنند؛ انقلاب جدیدی در علم پزشکی ایجاد خواهد کرد و صد البته اینبار هم رد پای تکنولوژی در این امر نقش پر رنگی ایفا کرده است و هم اکنون این رویا به واقعیت پیوسته است. روز گذشته و بصورت همزمان دو مرکز تحقیقاتی و علمی بصورت جداگانه از موفقیت خود در این زمینه خبر دادند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۷:۴ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳۱ ارديبهشت

کمپانی LG؛ سابقه ای طولانی در زمینه طراحی و تولید تلویزیون ها دارد و همواره شاهد طراحی های زیبایی از این کمپانی در این زمینه بوده ایم. امروز کمپانی LG نمونه اولیه از یک صفحه نمایش OLED را رونمایی کرد که بسیار سبک و باریک است و به نظر می رسد این طراحی خارق العاده راه را برای نسل جدید تلویزیون های فوق باریک باز خواهد کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت

اگر بخواهیم نگاهی به لیست نوآوران تکنولوژی بیندازیم، نام نبردن از طراح انگلیسی کمپانی اپل غیر ممکن خواهد بود و نمی توانیم به سادگی از نام و کارهای او عبور کنیم. او که لقب Sir، که یکی از بالاترین القابیست که توسط ملکه انگلستان به افراد مهم داده می شود را یدک می کشد، کسی نیست جز Sir Jony Ive ، با هم نگاهی خواهیم داشت به خلاصه فعالیت های او.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱:۵۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت

با پیشرفت نرم افزار و ارائه ورژن های جدید نرم افزار ها و سیستم عامل ها؛ برخی اوقات تصمیم می گیریم تا لپ تاپ خود را عوض کنیم. مشکل از اینجا شروع میشود که واقعا کدام مدل از لپ تاپ های موجود در بازار برای ما مناسب تر هستند و همچنین برای سیستم عامل مورد علاقه ما مناسب تر هستند و سرعت و کیفیت بیشتری را در اختیار ما قرار می دهند. اگر به دنبال خرید بهترین لپ تاپی که بتواند ویندوز 10 را بر روی خود اجرا کند هستید، شاید از شنیدن این خبر شوکه شوید اما این واقعیتی است که طبق یک تحقیق عملی ثابت شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۸ ارديبهشت

کمپانی گوگل هفته گذشته در خبری اعلام کرد که خودروی بدون راننده آنها از تابستان سال جاری وارد خیابان ها میشود، البته برای شروع و در ابتدا قرار است این خودروهای بدون راننده و یا به اصطلاح Self-driving car وارد خیابان های کالیفرنیا شوند. این اولین باری است که گوگل خودروی بدون راننده خود را در دسترس عموم و برای استفاده های عمومی وارد خیابان ها می کند.
کمپانی گوگل از سال 2009 در حال تست خودروهای بدون راننده می باشد و سرانجام تصمیم گرفته این خودروها را وارد بازار کند. در نهایت این خودرو که میبینید توانسته مجوزهای لازم را دریافت کند و اجازه ورود به دنیای واقعی را بدست آورد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۸ ارديبهشت

پرینترهای سه بعدی را میتوان یکی از مهمترین دت آورد های این قرن در زمینهتکنولوژی دانست، این پرینترها به سرعت در حال وارد شدن به بخش های مختلف و مرحله جدیدی از تکنولوژی هستند. با نگاهی مختصر به حوزه های مختلف می توانیم ببینیم که پرینترهای سه بعدی کار خود را در بسیاری از حوزه ها شروع کرده اند. در زمینه چاپ محصولات پلاستیکی یا فلزی، پزشکی، الکترونیک و حتی پرینت غذا و هم اکنون پریمتری آماده شده که شما توسط آن قادر خواهید بود تا لباس پارچه ای خود را در کامپیوتر طراحی کرده و سپس پرینت بگیرید.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند