محبوب ترین ها
تکنولوژی
دنیا شکوهی۶:۱۷ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد

جنگهای جاده ای تلفن همراه.
ماشین های پیشرو مرموز اپل را که چند ماه پیش در سراسر ایالات متحده گشت میزدند را به خاطر دارید؟ هیچ کس کاملا مطمئا نبود که آنها برای چه کاری هستند. اما اکنون روشن شده است که این ماشین به عنوان بخشی از برنامه ی به استاندارد رساندن اپلیکیشن نقشه اپل است.
با تشکر از کاوش های پیوسته 9to5Mac ، میدانیم که این ماشین های مجهز به دوربین، تصاویر سه بعدی از خیابان میگیرند، عکسهای از بر خیابان و بیشتر در کنار. ایده اصلی این است که اپل به مرور وابستگی خود به ارائه دهندگان ثالث را کاهش دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد

گوگل روز جمعه اعلام کرد که با Levi Strauss، تولیدکننده آمریکایی لباس های جین به منظور تولید لباس هایی از نوعی پارچه بافته شده مخصوص با قابلیت سازگاری با صفحات لمسی همکاری می کند.
گوگل در جریان کنفرانس خود در سانفرانسیسکو عنوان کرد که این تولیدکننده نخستین همکار در پروژه Project Jacquard می باشد.
این پروژه بر عهده یکی از تیم های تحقیقاتی کوچ گوگل به نام Advanced Technology and Projects (ATAP) می باشد. این تیم با آزمایشگاه Google (X) که نوآوری های در ابعاد بزرگ نظیر خودروهای بدون راننده را توسعه می دهند، تفاوت دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد

همه این تصور را داریم که روبات ها باید ابعادی بزرگ داشته باشند، اما چه می شد اگر یک روبات با وزن یک پر می دیدیم؟
محققان دانشگاه MIT اخیراً روباتی را معرفی کردند که با تا کردن خودش را یک ورق نازک از جنسی خاص به وجود آورده، به اطراف حرکت کرده، بار حمل می کند و سپس به طور کامل در محلول استون بفرمول ناپدید می شود!
این روبات که از طریق الکترومغناطیس کنترل می شود، در عرض چند ثانیه خود را تولید می کند و سپس سیگنال های موجود بر روی یک سطح یا درون اشیاء دیگر را دنبال می کند. این روبات حتی قادر به حمل بار و جابجایی اشیاء کوچک نیز هست. اگرچه این روبات چندان سریع نبوده و به تجهیزات خارجی زیادی برای حرکاتش نیاز دارد، اما یک سیستم منحر بفرد و فوق العاده را نشان می دهد که می توان در اجسام پیچیده تر نظیر یک موتور یا حتی بدنانسان مورد استفاده قرار بگیرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد

هنگامی که اپل HomeKit (کالبدی در ios8 برای ارتباط و کنترل وسایل قابل اتصال در خانه کاربر) را در WWDC 2014 معرفی کرد. ما انتظار نداشتیم که در حالیکه WWDC2015 نزدیک برگزاری است ما همچنان منتظر محصولات اولیه باشیم، اما تا برگزاری WWDC2015 در 8 ژوئن یک هفته باقی است.
به نظر میرسد هیچ روشنایی در انتهای تونل دیده نمیشود. منابع آگاه با سایت 9to5Mac صحبت کرده اند، که سابقه خوبی در انتقال اطلاعات داخلی دارد. 9to5Mac میگوید که اولین محصولات سازگار با HomeKit هفته دیگر ارائه خواهند شد. با دادن سیل اطلاعات توسط WWDC درمورد iOS 9، HomeKit، تلویزیون اپل و غیره، منطقی به نظر میرسد که بعضی برنامه ها برای باز کردن زمان برای رویداد اصلی زودتر ارائه شوند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
نرگس درمیانی۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد

پرواز Solar Impulse 2 با خالبانی Andre Borschberg از نانجینگ چین در 30 می 2015 ساعتpm 1:35 را از دست ندهید!
تا به امروز این پرواز خارق العاده چندین بار به علت نامساعد بودن جو به تاخیر افتاده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۹:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد

سرازیری خوبی ها بر نسخه جدید اندروید
از اندروید M به طور رسمی در کنفرانس Google IO 2015 به طور رسمی پرده برداری شد. به همراه جزییات جذابی که غول جستجو در مورد آپدیت جدیدترین نرم افزار خود فاش ساخت. گوگل میگوید که باگ های بسیاری را از بین برده و با افزودن کاردانی و کیفیت به اندروید M به اصول بازگشته است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۰:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد

گوگل در حین کنفرانس Google IO سه جنبه جدید درباره گوگل کاردبورد را معرفی کرد.
اولین و هیجان انگیزترین جنبه آن این است که DIY viewer تلفن هایی به بزرگی 6 اینچ را در خود جای میدهند. آهنربایی دارد که بر هر تلفنی کار میکند. و برای ساختن تنها به 3 مرحله به جای 12 مرحله نیاز دارد.
به طور شگفت انگیزی، اکنون کاردبورد، آیفون را نیز پشتیبانی می کند. درگذشته اپلیکیشن هایی بودند که با آیفون کار میکردند اما هیچگاه یکپارچه نبودند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۱:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ خرداد

تقریبا یک میلیارد نفر در جهان از انرژی برق محروم هستند و برای روشنایی از چراغ های نفتی که هم سرطانزا بوده و هم به شدت خطرآفرین استفاده می کنند. به همین علت کمپین جدیدی توسط Indiegogo ایجاد شده تا روشنایی را برای این دسته از افراد به شیوه ای امن، تجدیدپذیر و بدون نیاز به هیچ گونهمنابع خارجی فراهم کند.
لامپی جدید با نام GravityLight بدون نیاز به انرژی و تنها با استفاده از نیروی جاذبه می تواند روشنایی محیط را تامین کند. این لامپ شبیه به یک قرقره بزرگ است که از سقف آویزان می شود. شما باید توسط سیم های منجوق دوزی شده این لامپ یک وزنه 11 کیلویی(سنگ، شن یا هرچیزی) را بلند کنید. زمانی که این وزنه را به بالا آوردید رهایش می کنید و از این پس این وزنه به آهستگی به سمت پایین حرکت می کند و باعث چرخش یک چرخ دنده و زنجیر می شود که در نهایت یک لامپ LED را روشن می کند. زمانی که این وزنه به کف اتاق رسید باید این فرآیند را مجدداً تکرار کنید. با هر بار اجرای این فرآیند، لامپ 20 الی 30 دقیقه به شما روشنایی می دهد.

ادامه مطلب