محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۴:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

وقتی صحبت از اپلیکیشن های موبایل تولیدکنندگان دوربین دیجیتال می شود، بیشتر آنها در نهایت قابلیت یک ریموت شاتر را ارائه خواهند کرد. همچنین این اپلیکیشن ها معمولاً به عکاس اجازه می دهند تصاویر را بصورت بی سیم به گوشی موبایل خود جهت ذخیره سازی یا ویرایش انتقال دهند.
اما براساس گزارشی جدید از وب سایت Nikon Rumors، بنظر می رسد هم نیکون و هم اپل مشغول طراحی اپلیکیشن جالب برای سیستم عامل iOS هستند. این اپلیکیشن برخلاف نمونه های رایج، قابلیت های جدید و جلوه های ویژه دوربین گوشی شما را به دوربین منتقل می کند که البته دوربین باید سازگاری داشته باشد

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

پس از چند سال تلاش و کار پیاپی سرانجام رقابت های فینال مسابقات DARPA Robotics Challenge شروع شد. پیشرفته ترین روبات های دنیا در این مسابقه شرکت کرده اند تا با رسیدن به مقام اول، جایزه 2 میلیون دلاری آن را بدست آورند. اما قبل از این، روبات ها و تیم طراح آنها باید موفق شوند از یک سری موانع شبیه سازی شده برای مواقع اورژانسی یا امداد و نجات با موفقیت عبور کنند. این موانع و مراحل شامل راه رفتن روی گرد و خاک، رانندگی وسایل نقلیه، بالا رفتن از پله ها، برش دادن دیوارها، باز کردن درها، بستن سوپاپ ها و غیره می شود. اما یک مرحله خنده دار و مهم هم وجود دارد! زمین خوردن، بله درست شنیدید، زمین خوردن، زمین خوردن، زمین خوردن...!

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

علاقه مندان دنیای پرندگان احتمالا تمایل دارند وب سایت Merlin Bird Photo ID که توسط دانشگاه کورنل و پروژه تحقیقاتی ویزیپدیا طراحی شده را بوکمارک کنند. به لطف استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی قدرتمند، این وب سایت می تواند نوع و نژاد پرندگانی که شما عکسشان را آپلود می کنید را تشخیص دهد، البته به این شرط که آن نوع پرنده در آمریکا یا کانادا وجود داشته باشد. پس از آپلود عکس باید دور پرنده یک کادر بکشید و بر روی منقار، چشم و دم آن کلیک کنید و همچنین اعلام کنید کجا و چه زمانی این عکس را تهیه کرده اید. پس از این، وب سایت با جستجو در آرشیو 70 میلیون عددی تصاویر ثبت شده توسط پرنده شناسان مختلف در وب سایت eBird.org، تصویری که با پرنده شما مطابقت دارد را پیدا می کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۸:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

Better Re یک پروژه شخصی تقریباً ناشناخته است که شاید کمتر کسی اسمش را شنیده باشد. اما همین پروژه موفق به جذب سرمایه 50 هزار دلاری شده است. Better Re قصد دارد به کاربران کمک کند از باطری اسمارت فون های قدیمی خود به عنوان یک منبع تغذیه خارجی جهت شارژ باطری گوشی، تبلت یا حتی لپ تاپ استفاده کنند. براساس ویدیوی معرفی این پروژه، کاربران بطور متوسط هر دو سال یکبار اسمارت فون خود را تعویض می کنند، در حالی که باطری آنها تا حدود 80 درصد کارایی خود را هنوز ارائه می دهد. این موضوع نشان می دهد که چه مقدار انرژی به هدر می رود. به جای استخراج لیتیوم بیشتر، کاربران می توانند با پرداخت 39 دلار این دستگاه را خریداری کرده و برای گجت های خود منبع انرژی در دسترس فراهم کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

آمازون پیوسته در حال افزودن ویژگی های جدید به Echo می باشد. در جدیدترین بروزرسانی، کاربر با گفتن عبارت "الکسا، (عنوان کتاب) را بخوان" می تواند به کتاب های صوتی خود گوش کند.
در متن رسمی منتشر شده توسط آمازون آمده:
"حالا شما می توانید با اکو به کتاب های صوتی خود گوشی کنید. کتاب های صوتی روشی عالی برای لذت بردن از عناوین مورد علاقه هنگام استراحت، آشپزی یا گذران وقت با اعضای خانواده محسوب می شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

زمانیکه گوگل خودش را آماده میکند که آزمایش هایش را از هاچبک ها و SUV های اصلاح شده به نمونه های آزمایشی نشان داده شده در بالا تغییر دهد، سوال هایی مطرح میشوند که آیا هیچ تصادفی صورت گرفته است؟ (حتی اگر خود ماشین مقصر نبوده باشد)، در این هفته یکی از بنیان گذاران گوگل ، سرجی برینز سوال ها را درباره ی تصادفات شنید و امروز شرکت اولین سری از خرابی های ماهیانه را در آزمایشات رانندگی خودمختارش بیان کرد. USA TODAY میگوید گزارشات حاوی اطلاعاتی درباره ی هر تصادفی است . همینطور حکایت ها و مثال هایی که چگونه این ماشین میتواند موقعیت های ترافیکی هر روزه را پشت سر بگذارد.البته اگر گوگل میخواست که هر گونه اطلاعاتی را درباره ی پیشرفتش پنهان کند، پس راه عالی ای پیدا کرده است. - کاشف به عمل آمده که خواندن درباره ی ماشینی که در چراغ های ایست از عقب ضربه ببیند بسیار کسالت آور است حتی اگر ماشینی که ضربه دیده بدون راننده باشد

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

پهبادها برای شناسایی دانش آموزان متقلب در آزمون ورودی کالج بین المللی چین که Gaokao نامیده شده و آن را به عنوان دشوارترین آزمون جهان می شناسند، به کار گرفته خواهد شد.
براساس گزارش وب سایت Edu People، از این پهبادها در این آزمون دو روزه که 10 میلیون شهروند چینی از سراسر کشور در آن شرکت می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد.
گفتنی است در بسیاری از بخش های آسیا فشار زیادی بر روی دانش آموزان به منظور قبولی در آزمون های ورودی وارد می شود. اگر قبول شوید به دانشگاه می روید و اگر رد شوید باید به مدارس درجه دو رفته و منتظر آزمون های بعدی باشید.
براساس گزارش China Daily، میزان فشار و استرس بر روی دانش آموزان چینی به اندازه ای زیاد است که برخی از آنان دست به خودکشی می زنند. در سال 2014، 79 پرونده خودکشی دانش آموزان چینی مرتبط با آزمون های ورودی ابتدایی و دبیرستان ثبت شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۱۰:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

گوگل علاقمند است تا به ما یادآوری کند که ماشینهای بدون راننده از ماشین های تحت کنترل رانندگان مطمئنتر هستند.
برای اثبات این موضوع گزارش تصادفات بر روی صفحه پروژه ماشین های خودکار ارائه میشوند.
وبسایت جزییات تصادفات را ارائه خواهد کرد، همچنین اطلاعات راجع به رانندگان دیگر را منتشر خواهد کرد. قابل توجه است که قانون کالیفرنیا حکم کرده است که یک انسان در ماشین گوگل، هنگامی که در خیابان است، حضور داشته باشد.

ادامه مطلب