محبوب ترین ها
تکنولوژی
دنیا شکوهی۶:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

یک مساله 120 ساله شامل احیا سلول های کرم پهن توسط کامپیوتری که برای توسعه تئوری های علمی بدون کمک انسان طراحی شده بود، حل شد.
این ماشین، که توسط بیولوژیستهای دانشگاه تافتز ساخته شده بود، قادر به توضیح این مکانیزم بود که چطور ژن های کرم پهن تکه شده، قادر هستند تا سلول های تکه شده را به یک ارگانیزم جدید تبدیل کنند، فرایندی به نام پلاناریا.
برای انجام این کار، دستگاه، داده های جمع شده توسط مطالعات انجام شده در این زمینه را اسکن کرد سپس، تعدادی از شبکه های شکل گرفته توسط ژن کرم را شبیه سازی کرد تا یک تطابق با مطالعه موجود پیدا کرد. هر زمان که در انجام این کار موفق بود، نتیجه را ذخیره میکرد و بقیه شبکه را تا زمانی که با مطالعات جدیدی تطابق پیدا کند، اداره میکرد. بعد از تنها 3 روز جواب را پیدا کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

پروژه ی loon گوگل و internet drones فیس بوک میتوانند به زودی شاهد رقابتی از سوی space X باشند. the elon musk که دارای شرکت موشک است به تازگی به FCC درخواست اجازه برای راه اندازی یک جفت ماهواره ی downlink ku-band یکسان فرستاده است. اولین جفت از 4 تا . آیا FCC باید به این درخواست پاسخ مثبت دهد؟ تایمز گزارش میکند که ماهواره احتمالا از پایگاه هوایی وندربرگ روانه میشود. وقتی که به ارتفاع چرخشی 645 km رسیدند، سرعت اینترنتی پهنای باند را به 3 رسیور واقع در ردمند واشنگتن ، فرمنت و هاترون ، کالیفرنیا ، میفرستند. ماهواره ها هر کدام طول عمر کاراییشان 12 ماه تخمین زده شده است. هنوز صحبتی از اینکه چه زمانی این تکنولوژی آماده ی مصرف میشود ، نیست.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

زمانی که می خواهیم برای یک سرویس آنلاین یا اپلیکیشن ثبت نام کنیم، گاهی اوقات لازم است تا اطلاعات شخصی نظیر نام، آدرس ایمیل، شماره کارت های اعتباری یا آدرس پستی خود را وارد کنیم. اگرچه به ما تضمین داده می شود که این اطلاعات محرمانه خواهند ماند، اما با توجه به نفوذهایی که اخیراً اتفاق افتاده، نمی توان چندان به این تضمین دل خوش کرد.
براساس مطالعه ای که اخیراً انجام گرفت، بنظر می رسد نگرش کاربران در این باره کمی با گذشته تفاوت پیدا کرده است. به گفته Joseph Turow، پروفسور مدرسه ارتباطات Annenberg پنسیلوانیا، شرکت ها به کاربران می گویند اطلاعات شخصی خود را در اختیار ما قرار دهید، چرا که کاربران می دانند در ازای ارائه این اطلاعات خدماتی را دریافت خواهند کرد. اما در حقیقت این اتفاق تنها از روی ناچاری رخ می دهد. آمریکایی ها احساس می کنند هیچ کنترلی بر روی چگونگی جمع آوری یا استفاده از این اطلاعات توسط شرکت های مختلف ندارند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

روزی در یک بعد از ظهر گرم ماه می من گلدیلاکس را در ماجراجویی اش دنبال کردم و بویی به مشامم خورد . همانطور که او راهش را به سوی جنگل در آی پد پیش میبرد؛ من به آرامی به صفحه ضربه زدم و به سوی استوانه ای برای صدای وزش در بین درخت ها خم شدم . چند ثانیه و سپس صدای وزوز ، بوی درختان کاج ، ضعیف اما تازه ، کتاب کلاسیک کودکان را زندگی بخشید. جنگلی شاداب و خزه ای به ذهنم آمد. و همانطور که بوی لطیف شروع به محو شدن کرد، بدبینی من هم نسبت به تکنولوژی بویشی از بین رفت.
سپس به سرعت به سوی بوی تافی لیمویی که بر روی تخت خرس قرار داشت رفتم و برای یک بوی میوه ای به سمت ماشین دوم خم شدم اما وقتی اینکار را کردم بوی قوی ای از مرکبات به من حالت تهوع داد . با خود فکر کردم که بوی تازه ی دانه های قهوه در کلبه ی خرس میتواند این احساس بد را از بین ببرد. اینبار دستگاه ,عطر غیر قابل تشخیصی را پخش کرد که خیلی مصنوعی به نظر میرسید. موجی دیگر از حالت تهوع آمد و تا آخر روز قهوه نخوردم.
من همه ی اینها را در موزه ی تصاویر متحرک در کوئینز ، نیویورک بوییدم. جایی که نسخه ی بودار گلدلاک و سه خرس به صورتی در آمده که میشود با ضربه های مختلف بوها را حس کرد. نمایشگاهی برای بیان قصه ی انفعالی. فضایی با هدست ها و دستگاه های تکان سنج ، آی پد هایی که کتاب های بچه ها را تفریبا منسوخ شده نشان میدهند. اما با هر صفحه ای که به یک oPhoneوصل میشود،و یک دستگاه بویشی قایق مانند با تعداد لوله ی جلو آمده بوهایی را پخش میکنند ، تصاویر به oBook تغییر پیدا میکنند ، که به این صورت با خواست ما بوهایی منتشر میشود که خواندن را محسوس تر کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

ناسا و وریزون در حال کار کردن بر روی تکنولوژی ای هستند که تمام پهبادهای کشوری و تجاری را در آمریکا نظارت کنند، و این مساله در روز پنج شنبه گفته شد.
گاردین گزارش میکند که ناسا از شبکه ی برج موبایل ها ی وریزون استفاده میکند تا تشخیص دهد که آیا ممکن است هواپیماهای بدون سرنشین کم ارتفاع را نظارت کند یا نه . و این آزمایشات در تابستان اجرا میشوند. وریزون هم تکنولوژی ای معرفی خواهد کرد که به آنها اجازه ی استفاده از شبکه ی مشبک را برای اطلاعات، دریانوردی، تجسس و پیگیری هواپیما ها را در 2017 میدهد و محصول نهایی در 2019 آماده میشود.
همچنین : این عقاب هزار ساله (millennium falcon) هواپیمایی است که دنبالش بودید

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۸:۲۵ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

dslr هنوز بهترین انتخاب برای عکاسان حرفه ای است و ما بهترین آنها را انتخاب میکنیم.
اگر شما در زمینه ی عکاسی جدی باشید به دوربینی با لنز های قابل تعویض نیاز دارید. دوربین های کامپکت در این رقابت به سرعت در حال نزدیک شدن اند ولی عکاسان مشتاق هنوز هم یک dslr (digital single lens reflex ) را انتخاب میکنند.
حرفه ای ها به سمت dslr هایی با قاب کامل میروند که دارای سنسوری به اندازه ی یک فیلم 35 mm است، ولی dslr هایی که سنسور های کوچک تر APS-C دارند (تقریبا نصف اندازه) میتوانند تقربیا عکس های خوبی به همان اندازه ایجاد کنند. (نه کاملا) .
در طرح DSLR یک آینه ی داخلی, صحنه را در یک منظره یاب چشمی برای بالا بردن شفافیت منعکس میکند و لحظه ای که شما دکمه ی شاتر را فشار میدهید، آینه به سوی بالا و بیرون از راه حرکت میکند و شاتر باز میشود تا سنسور پشت دوربین را نمایان کند. این یک طراحی دوربین امتحان شده و قابل اطمینان است که قدمتش به دهه های قبل باز میگردد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۵ خرداد

به عدم معروفیت نام شرکت دقت نکیند زیرا نام شرکت به اندازه ی شکل و عملکرد محصول اهمیت ندارد: به زودی ما یو اس بی ای را میبینیم که تبدیل به یک دو شاخه ی دوگانه ی خارجی میشود. یو اس بی - سی ، وصل شونده ی باریک سمت راست، حالت استاندارد جدید پورت است که امسال در دنیای تکنولوژی بسیار محبوب است . قسمت قطور و حجیم سمت دیگر وصل شونده ی مدل (ای) یو اس بی است که در همه جا موجود است ولی قسمت مهم این محصول جدید نیست وهمه ی ما آن را میشناسیم و گاهی که به صورت نادرست وصلش میکنیم ،دچار مشکل میشویم.
امروز من با Jared Peck از SanDisk در Computex صحبت کردم و او به من درباره ی چالشی که در صنعت لوازم جانبی در گذر از A تا C در استفاده از یو اس بی با آن مواجه میشویم صحبت کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۵ خرداد

کمتر از یک هفته به کنفرانس سالانه سراسری سازندگان اپل مانده است، جایی که به احتمال خیلی زیاد جدیدترین سیستم عامل موبایل خود را معرفی خواهد کرد، که بسیار آرامتر در مقایسه با اعلان دیگر امسال اپل انجام شده است. و دلیلی برای این مساله وجود دارد.
مقدمات رویداد دوشنبه به طور عمده بر محصولات جدیدی که اپل بر روی آنها کار میکند تمرکز کرده است، از ساعت گرفته تا تلویزیون و جریانات موسیقی. در این میان، iOS 8 به طور قطع گرفتار مشکلات بود. از نقصها تا بی اعتمادی جمعی در مورد اینکه چقدر فضای روی تلفنها میگیرد. در واقع هیچ کس با نفس حبس شده منتظر iOS 9 نیست، اما یک موقعیت بزرگ برای اپل است تا اشتباهات را اصلاح کند.

ادامه مطلب