محبوب ترین ها
تکنولوژی
نرگس درمیانی۱۳:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ خرداد

زندگی کردن در یک محفظه کوچک با انرژی خورشیدی و باد که به هر نقطه سیاره قابل حمل است، بیشتر شبیه به فیلم های علمی-تخیلی است تا واقعیت. اما یک کمپانی اروپایی مدعی شده است که آن را به واقعیت تبدیل کرده است.
براساس اظهارات کمپانی اسلواکیایی، Nice Architects، Ecocapsule با هدف فراهم کردن امکانات رفاهی زندگی خانوادگی، طراحی شده است. آن ها همچنین ذکر کردند که هر محفظه کاملا صلاحیت این خدمات را دارد زیرا داری باطری بادی و خورشیدی با توان بالاو سیستم تصفیه کننده آب است. از طرفی دیگر اندازه ی کوچک آن منجر شده تا به آسانی قابل حمل باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
نرگس درمیانی۶:۴۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ خرداد

Lenovo Yoga 3 14 (قیمت پایه 799 دلار) ورژن قدرتمندتر Lenovo Yoga Pro (قیمت پایه 099/1 دلار) محبوب است. هر دوی این لپ تاپ ها خاصیت چرخش 360 درجه را دارند. یعنی قادرند از یک موقعیت کاملاً بسته به یک تبلت کاملاً باز بچرخند.
این انعطاف پذیری منجر به ایجاد سری جدید از لپ تاپ های چند منظوره 2-in-1 شده است که هم می توان از آن ها به روش های قدیمی (با صفحه کلید) استفاده کرد و هم به صورت یک تبلت لمسی. بازار لپ تاپ های چند منظوره به سوی محصولاتی مانند($799) Microsoft Surface Pro 3 و دیگر وسایل چشمگیری چون Asus Transformer Book Chi T300 ($845/50) رفته است.
Lenovo تعداد زیادی وسایل شگرف چندگانه کاربردی دارد. از جمله Lenovo Yoga II.S ($799) با سایز 6/11 اینچ و Lenovo ThinPad Yoga 12 ($845) که در رده ی لپ ناپ های تجاری است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد

نظرما : P900 طولانی ترین زوم را در میان دیگر دوربین های بریج در جهان دارد(البته تا امروز)، اما در عین حال بزرگ، سنگین و گران قیمت است. این دوربین در فاصله کانونی کوتاه کیفیت خوبی ارايه میدهد اما با فوکوس بیشتر از این کیفیت کاسته می شود. دوربین P900 نیکون درحال حاضر با زوم اپتیکال 83 برابربا ضریب 2000_24 میلی متر در 35 میلی متر وارد بازار شده است.نیکون مدعی است که این مشخصات به شما امکان دیدن چیزهایی را می دهد که با چشم انسان قابل مشاهده نیست مانند جزییات روی کره ماه. همچنین دوربین دارای یک زوم دیجیتال است که قابلیت زوم را تا 166 برابر یا 4000 میلی متر بالا میبرد.
یکی از مشکلات عکس برداری با زوم زیاد تار شدن تصویر در دورترین نقطه زوم می باشد.که این امر ناشی از لرزش بیش از حد دوربین است. راه حل نیکون برای این مساله استفاده از آخرین سیستم تشخیص دوگانه اپتیکال VR می باشد. که به ادعا نیکون از یک مزیت شاتر 5 توقفی بهره مند است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
نرگس درمیانی۲۲:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد

این هرگز از شگفت زده کردن مادست برنمی دارد. بسیاری ازکاربردهای زیرکانه و خلاقانه مقوایی مردم را با Pizza Hut بیابید. طراحان از مقوا برای تولید هر چیزی استفاده می کنند، از وسایل خانه گرفته تا فریم دوچرخه. حتی گوگل از آن برای تولید یک هدفون کم هزینه استفاده کرد.
جدیدترین نو آوری مقوایی مسافر Hong Kong و شرکت Ogilvy & Mather HK است. در رقابتی جدید برای Pizza Hut، شرکت یادشده، از جعبه ی پیتزا دستگاهی با نام Blockbuster طراحی کرده است. در واقع از جای پیتزا، پرژوکتور ساختند، جعبه ای که روزی فقط محتویات داخل آن را می خوردید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد

اگرچه بیش از یکسال سپری شده اما سرانجام اتوموبیل های مجهز به اندروید اُتو را در جاده ها خواهیم دید و این افتخار اولین بار نصیب شرکت هیوندای می شود.
هیوندای امروز اعلام کرد که از این سیستم عامل در مدل 2015 سوناتا مجهز به سیستم ناوبری استفاده خواهد کرد. دارندگان فعلی این اتوموبیل نیز می توانند با مراجعه به یک نمایندگی اندروید اُتو را دریافت کنند. همچنین کاربران می توانند تا تابستان صبر کنند و با دانلود اندروید ویر و سپس کپی کردن آن در یک فلش مموری USB و اتصال آن به پورت USB سوناتا، از این قابلیت بهره مند شوند. توجه داشته باشید که این قابلیت تنها برای مدل هایی که سیستم ناوبری آنها با این سیستم عامل سازگاری دارد در دسترس خواهد بود.
برای شروع استفاده از اندروید ویر، صاحبان این خودرو باید گوشی اندرویدی خود را از طریق کابل microUSB به پورت USB ماشین متصل کنند. سپس اپلیکیشنی جامع از طریق گوگل پلی دانلود می شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
نرگس درمیانی۱۴:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد

مهندس های آزمایشگاه دانشگاه Johns Hopkins، به محصولات مصنوعی پیشرفته ای دست یافته اند. یک بازوی روباتیک که 26 مفصل دارد و قادر است تا 45 پوند خود را جمع کند که این بازو از طریق فکر شخص کنترل می شود، درست مانند یک بازوی معمولی.
محققان معتقدند که این بازو برای کمک به افرادی مانندBaugh Les است شخصی که در دوران نوجوانی در یک تصادف الکتریکی هر دو بازوی خود را از کتف ها، از دست داد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد

شرکت اپل پتنت جدیدی را برای یک صفحه کلید هیبریدی مجهز به دکمه های لمسی به ثبت رساند. طراحی خلاقانه این صفحه کلید به کاربران امکان استفاده از حرکات اشاره ای لمسی را بدون برداشتن دست از روی صفحه کلید، میسر می کند.
دکمه های این صفحه کلید که Fusion keyboard نامیده شده، دارای سنسورهای لمسی حرارتی می باشد. این دکمه های قابلیت انجام حرکات اشاره ای نظیر اسکرول، کشیدن و بزرگنمایی که با تاچ پدهای اپل قابل انجام هستند، را به کاربر ارائه می دهند. در واقع این صفحه کلید قابلیت های یک تاچ پد یا ماوس را در اختیارتان قرار می دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
نرگس درمیانی۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

مگاپیکسل وجود دارد و سپس گیگاپیکسل!
بله، بعدها چیزی در عمل وجود خواهد داشت که بزرگترین عکس دنیا، 353 گیگاپیکسلی، نامیده می شود.
چگونه عکسی به این عظمت تهیه می شود؟ این تصویر، تصاویر زیادی را در دل خود خواهد داشت. عکاس Filippo Blengini به همراه یک تیم 5 نفره بین المللی عکاسی، عکسی دونما و وسیع از کوه Blanc، بلندترین کوه اروپا، منتشر کردند. در حالیکه کوه 4810 متر (15780 فوت) ارتفاع دارد، تیم عکس را در ارتفاع 3500 متری (5/11 فوت) گرفتند.

ادامه مطلب