محبوب ترین ها
تکنولوژی
رضا رزمی۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۶ ارديبهشت

در چند سال گذشته اخبار زیادی از ساخت ربات ها شنیده ایم ، ربات هایی که هر کدام برای هدف خاصی طراحی و پیاده سازی شده بودند، برخی از این ربات ها برای کمک به علم پزشکی، برخی دیگر برای کمک به افراد نیازمند و سالخورده، برخی برای انجام کارهای خانه و حتی ربات های فوتبالیست و بسیاری موارد دیگر، اما بعید می دانم که تا به حال در مورد ربات خشمگین فکر کرده باشید یا چیزی شنیده باشید!!

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۵ ارديبهشت

روباتی که تحت برنامه‌ای با نام داوینچی طراحی شده بود موفق شد پوست شکافته شده یک حبه انگور را داخل یک بطری به‌راحتی بخیه زده و هیچ آسیبی به این میوه نرم نزند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۵ ارديبهشت

سالهاست که انسان در رویای ساخت اتومبیل پرنده به سر می برد اما این تنها یک رویا نیست چرا که طراحی و ساخت اتومبیل پرنده دو سال پیش کلیدخورد. نمونه اولیه این خودرو، که محصول کشور اسلواکی میباشد دو سال پیش رونمایی شد و توجهات بسیاری را به خود جلب کرد و سر و صدای زیادی به راه انداخت.
این خودرو پرنده که AeroMobil نام دارد چندی پیش خود را برای یک پرواز آزمایش آماده کرد و روز جمعه گذشته مورد تست قرار گرفت ولی این پروازآزمایشی موفقیت آمیز نبود چون AeroMobil 3 در حین پرواز آزمایشی دچار سانحه شد و سقوط کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
احمد درخشان۹:۲۴ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۵ ارديبهشت

شرکت خودرو سازی تسلا، تصمیم گرفته تا محصول جدید خود، Tesla Sedans S را سیستم هدایت نیمه خودکار مجهز کند. برای این کار این شرکت قرار است تا از تلفیق روش قدیمی چراغ راهنما به عنوان راه حلی برای بحث های قانونی و کاربردی سیستم های هدایت خودکار استفاده کند.
مشکل سیستم های هدایت خودکار در عدم اطمینان سازنده و قانون گذار به توان تشخیص خطر می باشد. همچنین از نظر قانونی، در هنگام اتفاق افتادن یک حادثه مشخص نیست که مقصر حادثه چه کسی است زیرا راننده نقشی در کنترل خودرو ایفا نمی کند و خسارت ناشی از حادثه به عهده خودرو ساز می باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
احمد درخشان۷:۱۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۵ ارديبهشت

پرواز از دیرباز یکی از بزرگترین آرزو های آدمی بوده است. با اینکه هواپیما ها و هلیکوپتر ها و دیگر وسایل نقلیه هوایی بیش از چندین دهه است که در اختیار ماست اما احساس پرواز با یک Jetpack تا یک هواپیما زمین تا آسمان فرق دارد.
حالا تکنولوژی نمایش آنقدر پیش رفته است که شما می توانید بدون اینکه خطر پرواز را به جان بخرید، روی مبل راحتی خود لم داده و نزدیک ترین احساس به پرواز را از طریق مانیتور 4k خود تماشا کنید. قضیه از این قرار است که یکی از شناخته ترین چهره ها در زمینه پرواز با استفاده از Jetpack، ایوز راسی، که یکی از معدود اشخاصی است که تجربه مخاطره آمیز پرواز با Jetpack را موقعیت های مختلف و مکان های مختلف تجربه کرده است، به همراه یکی از همکاران خود این بار با پرواز بر روی خیابان ها و در میان ابر آسمان خراش های شهر دبی تجربه ای مهیج به وجود آورده است

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت

به گفته آنتونی بالارسک، سازنده Lily Camera، این دستگاه یک دوربین پرنده بوده و نباید با یک پهباد اشتباه گرفته شود.
برخلاف پهبادهایی که امروزه در بازار می بینیم، Lily Camera بر روی دوربین خود تمرکز کرده است. این دستگاه که در ماه های آینده عرضه می شود، از یک دوربین با قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت60 FPS و دوربین دیگری با توانایی فیلمبرداری 720p با سرعت 120 FPS بهره می برد. این پرنده از یک GPS داخلی بهره می برد که براساس موقعیت یک دستگاه ردیاب کوچک که بر روی مچ دست کاربر بسته می شود، حرکت میکند.
براساس گفته سازنده این پهباد، حتی قابلیت تشخیص چهره شما نیز وجود دارد، بدین صورت که در نسخه نهایی این محصول، از یک دید کامپیوتری هوشمند برای تشخیص چهره شما استفاده خواهد شد تا بدین ترتیب شما همواره در کادر دوربین قرار بگیرید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت

اگرچه تا مرسوم شدن خودروهای مستقل از راننده زمان زیادی لازم است، اما حداقل راننده درونی این خودروها حواسشان با تلفن همراه گرم پرت نمی شود!
در یک مقاله که به تازگی منتشر شده گوگل جزئیاتی در مورد نحوه کار خودروهای بدون سرنشین خود و همچنین اتفاقات ناگواری که در این ارتباط افتاده، توضیح می دهد. یکی از اهدافی که در پس به وجود آمدن این نوع خودروها وجود دارد، افزایش امنیت رانندگان و کاهش تصادفات است. بر اساس گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا، 94 درصد از تصادفات رانندگی در این کشور به علت خطای انسانی رخ می دهند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

چیپست اسنپدراگون 810 آن طور که همه انتظار داشتند موفق عمل نکرد، مشکلات داغ کردن و حتی عدم استفاده توسط سامسونگ باعث شدند که این چیپست به اندازه کافی موفق نباشد.
مدیاتک اخیراً سری جدیدی از چیپست های رده بالای خود را با 10 و 12 هسته معرفی کرد که در واقع آغازگر یک رقابت تازه بود.
کوالکام همچنان در حال رفع مشکلات اسنپدراگون 810 خود می باشد و این در حالی است که امروز اطلاعاتی از چیپست جدید اسنپدراگون 818 نیز به بیرون درز کرده است. به نظر می رسد این چیپست جدید از یک پردازنده 10 هسته ای و تراشه گرافیکی قدرتمند Adreno 532 بهره برده و از فناوری ارتباطی LTE Cat.10 نیز پشتیبانی می کند

ادامه مطلب