محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

کروم بوک های گوگل از نظر سخت افزاری چندان قدرتمند نیستند و همین موضوع باعث شده تا گوگل در آنها از سیستم عاملی سبک و سریع استفاده کند تا برای کاربران تجربه ساده و راحتی را به ارمغان آورد. این دستگاه ها همچنین قیمت مناسب تری برای دانش آموزان یا کسانی که قصد دارند با لپ تاپ خود کارهای ساده ای نظیر مرور اینترنت یا تایپ انجام دهند، دارند.
براین اساس موسسه گارتنر پیش بینی می کند که فروش کروم بوک ها در سال جاری می تواند تا 7.5 میلیون عدد برسد. لپ تاپ های گوگل در سال 2014 موفق به فروش 5.7 میلیون عدد شدند و اگر این پیش بینی درست باشد، افزایش 1.8 میلیون عددی در فروش را شاهد خواهیم بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۷:۶ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

آبر اخیرا ماشین پیشرفته خود را در خیابان های پیتزبرگ آزمایش کرد. اگر تجهیزات بزرگ روی سقف ماشین برای فاش کردن این قضیه کافی نبود، مطمئنا عبارت مرکز تکنولوژی های پیشرفته آبر بر روی درهای ماشین این کار را کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
نرگس درمیانی۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد

روبات ها کارایی قابل ملاحظه ای در انجام وظایف ساده یا پیچیده دارند که از قبل برای آن ها برنامه ریزی شده اند. کارهایی از قبیل جارو کشیدن، پرواز کردن، کنترل یک هواپیما یا حتی اتومبیل های مدرن. یکی از دلایل راندمان پایین روبات های مدرن این است که انسان ها برای تولید آن ها جهت انجام امور خاصی، می بایست آن ها را بر اساس ترتیب خاصی از 0 و 1 برنامه ریزی کنند.
که گمان می شود این روش به زودی تغییر خواهد کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
نرگس درمیانی۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد

علاوه بر آجیل این مورد را هم به لیست خرید کریسمس خود اضافه کنید! یک مخترع وسیله ای را ساخته است که 80درصد کودکانی که آن را در آینده ببینند، خواهان آن خواهند بود. بله، تخته ی پرنده یک وسیله همگانی است که این ادعا در اینجا اثبات شده است.
مخترع کانادایی، Catalin Aiexandru Duru کاری غیر ممکن انجام داده و موفق به ساخت تخته ی پرنده شده است و در کتاب رکوردهای جهانی گینس، جایی برای خود باز کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد

چند روز پیش نمایشگاهی در لندن برگزار شد که در آن کمپانی ها و گروه های مختلف لوازم و محصولات پرینت شده توسط پرینترهای سه بعدی را به نمایش گداشته بودند. نمایشگاهی که در آن از مواد غذایی گرفته تا خودرو بصورت پرینت شده وجود داشت. دیدن تصاویری از این نمایشگاه خالی از لطف نیست. ما مجموعه ای از تصاویر مربوط به این نمایشگاه را برای شما جمع آوری کرده ایم. با ما همراه باشید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد

پاناسونیک در دنیای موبایل، خصوصاً در سالهای اخیر حضور کمرنگی داشته است. با این حال این شرکت ژاپنی در بین تلویزیون ها و سایر لوازم خانگی خود چندتایی اسمارت فون نیز روانه بازار کرده است. یکی از این موارد، Eluga L 4G می باشد که امروز در هند عرضه شد.
همانطور که نام این مدل مشخص است، این گوشی نخستین محصول پاناسونیک می باشد که از فناوری 4G پشتیبانی می کند. Eluga L 4G از یک طراحی ساده اما زیبا برخوردار است و رنگ آبی قاب پشتی آن جذابیت زیادی دارد. ابعاد این گوشی 142 x 71 x 6.1 میلی متر بوده و وزنی معادل 110 گرم دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد

زیاد دور نیست روزی که شما در اتومبیل خود بنشینید و گوشی شما بصورت وایرلس شارژ شود. این ایده ای است که دو کمپانی Daimler و Qualcomm بر سر آن توافق نامه همکاری امضا کردند و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند. همانطور که می دانید کمپانی Daimler متعلق به کمپانی خودرو سازی بنز است و با این اوصاف این تکنولوژی برای اولین بار در خودروهای بنز رونمایی خواهد شد.
در واقع این توافق همکاری برای کار بر روی دو پروژه انجام شده، یکی از آنها شارژ گوشی بدون نیاز به وصل کردن کابل به فندک ماشین است و دیگری شارژ خودروهای الکترونیکی بدون استفاده از کابل می باشد. با توجه به این خبر می توان گفت که عمر شارژرهایی که به فندک خودرو وصل می شدند رو به پایان است و به زودی نیازی به آنها نخواهد بود. این دو کمپانی مدعی هستند که با این تکنووژی، مهم نیست که گوشی شما در جیبتان قرار دارد یا بر روی داشبورد یا هر جای دیگر ؛ تنها نیاز است که داخل ماشین باشد تا شارژ شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ خرداد

33 میلیون! این رقم تعداد پیکسل هایی را نشان می دهد که BOE، تولیدکننده نمایشگر چینی در جدیدترین پنل های تولیدی خود بکار برده است.
براساس گزارش دیجی تایمز، BOE اخیراً پنل های 98 و 110 اینچی با وضوح 8K را رونمایی کرده و قصد دارد در سال جاری آنها را در بازار ژاپن عرضه کند.
نمایشگرهای جدید این تولیدکننده از فناوری ADSDS بهره می برند که اگرچه مرتبط با بحث های پیچیده فیزیک کوانتومی هستند، اما در واقع نوعی جدید از فناوری کریستال مایع برای چرخش بهینه تر مولکول های کوچک محسوب می شوند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند