محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

انداختن لپ تاپتان هنگامی که روشن است در یک سطل آب احتمالاً بدترین بلایی هست که می توانید بر سر آن بیاورید. اما ظاهراً محققان دانشگاه استنفورد با کمک پروفسور مانو پراکاش موفق به تولید نوعی پردازنده شده اند که به جای انتقال الکترون ها، توسط حرکت قطرات آب کار می کند!
البته این پردازنده ها قرار نیست جای پردازنده های فعلی موجود در لپ تاپ یا گوشی های موبایل را بگیرد. اگرچه از این پردازنده ها برای انجام عملیات ریاضی پیچیده می توان بهره برد، اما محققان معتقدند که این تحقیق در راستای استفاده پیشرفته و خلاقانه از قوانین فیزیکی صورت گرفته است.
کامپیوتر استنفورد از یک سری قطعات به شکل T و I تشکیل شده که به شیوه ای خاص چیده شده اند تا بر روی شکل میدان مغناطیسی حاصل از سیم های الکترومغناطیسی که اطراف دستگاه را احاطه کرده اند تاثیر بگذارد. قطرات آب با استفاده از همین میدان مغناطیسی به حرکت در می آیند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

کدام یک از همه مرگبار تر است؟
اینکه به یک ربات بیاموزید که چگونه از یک شمشیر استفاده کند به نظر ایده ی وحشتناکی می آید. مانند قیام ربات ها! ولی هنوز در تجارت (آگهی بازرگانی ) ژاپنی استاد شمیر بازی ایزائو ماچی اینکار را میکند. ربات چند آزمایش را رد میکند. از بریدن ساده ی میوه ها و قطعه قطعه کردنشان مانند فروت نینجا تا "هزار برش" .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

تکنولوژِی ضد مستی مدیریت امنیت ترافیک بزرگراه ملی به شما درحال مستی اجازه ی رانندگی نمیدهد. حتی اجازه نمیدهد ماشین را روشن کنید. در نشست اخیر ، نماینده بیان کرد که سیستم امنیتی تشخیص الکل (DADSS) از سال 2008 در حال توسعه است. یکی سیستم تشخیص نفس است که یا بر روی فرمان یا بر روی در سمت راننده نصب شده و میتواند نفس شما را بو بکشد حتی اگر به آن نزدیک نشوید. دیگری یک سنسور لمسی است یا بر روی دکمه ی اشتعال جاسازی شده است و یا بر روی دنده که انگشت شما را برای میزان الکل در خون (BAC) اسکن میکند. هر دوی این دستگاه ها برای این اند که تشخیص دهند آیا الکل خون شما بالا ی حد مجاز 0.08 است یا نه و هر دو برای این طراحی شده اند تا شما را از اینکه جایی بروید باز دارند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۱:۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل که شب گذشته برگزار شد شامل موارد مختلفی بود. اگر تاکنون موفق به مشاهده این کنفرانس نشده اید، این مطلب به شما برجسته ترین نکات آن را ارائه خواهد داد.
سیستم عامل OS X 10.11: El Capitan
سخنرانی با حضور کریگ فدریگی، معاون ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل شروع شد. وی اعلام کرد که 55 درصد از کاربران فعال سیستم عامل مک از نسخه Yosemite استفاده می کنند. فدریگی سپس El Capitan، نسخه جدید این سیستم عامل را معرفی کرد.
ویژگی های جدید این نسخه شامل حرکات اشاره ای جدید نظیر تکان دادن ماوس برای بزرگتر کردن نشانگر ماوس و شیوه ای جدید برای پین کردن وب سایت ها در مرورگر سافاری می شود. همچنین یک آیکون بلندگو در بخش نوار آدرس سافاری در نظر گرفته شده که صدای سایت هایی که به پخش موسیقی می پردازند را قطع می کند.
Spotlight نیز حالا بیشتر مبتنی بر محتوا شده است. برخلاف گذشته دیگر لازم نیست تنها براساس نام فایل ها جستجو کنید، حالا می توانید توضیح بیشتری بدهید، مثلاً بگویید "فایل هایی که ژوئن قبلی بر روی آنها کار می کردم را پیدا کن" تا اسپات‌لایت برای شما آنها را فراهم کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

یک روبات کره ای تحت عنوان DRC-Hubo موفق شد با شکست 22 رقیب خود و گذراندن موانع مختلف که شرایط یک فاجعه را شبیه سازی می کردند، فاتح رقابت های Darpa Robotics Challenge شود.
در مرحله فینال این مسابقات، روبات ها باید یک سری وظابف از جمله بالا رفتن از پله ها، رانندگی با یک ماشین، بیرون آمدن از آن، باز کردن یک در، حفر سوراخ در دیوار، بستن یک سوپاپ و عبور از روی خرده سنگ ها را با موفقیت انجام می دادند.
اما یک مرحله سخت و جالب نیز وجود داشت که روبات ها در آن باید بدون هیچگونه کابل متصل حرکت می کردند. نتیجه آن نیز زمین خوردن های مصیبت بار و صدالبته خنده دارد روبات ها بود. در این بین روبات تیم Tartan Rescue با عنوان Chimp موفق شد پس از زمین خوردن بدون کمک انسان، خودش را از زمین بلند کند و در نهایت نیز به مقام سوم و جایزه 500 هزار دلاری برسد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲:۷ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

تیم کوک اعلام کرد که آینده اپل مانند گذشته صرفاً به مردان تعلق نخواهد داشت. مدیرعامل شرکت اپل در نشستی که با خبرنگار سایت Mashable پیش از شروع کنفرانس WWDC داشت عنوان کرد که تنوع، آینده کمپانی ما را تشکیل می دهد. وی معتقد است متنوع ترین گروه ها، بهترین محصولات را تولید می کنند و جامعه فناوری باید به سختی تلاش کند تا به زنان نشان دهد این حوزه چقدر جالب و لذت بخش است.
وی اضافه می کند، فقدان نقش زنان در دنیای تکنولوژی یک اشتباه هست و متاسفانه اپل نیز در گذشته به آن دچار شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

در دسامبر 2013 ، رئیس آمازون ، جف بزوس با معرفی این محصول شور زیادی بر انگیخت. شرکت ,برنامه ای داشت که در عرض 30 دقیقه چیزها را جا به جا کند و تحویل دهد و این کار را با وسایل نقلیه ی هوایی بدون سرنشین انجام میدهد. این هواپیما های بدون سرنشین توسط نیروی ارتش آمریکا از 1970 شروع به گسترش کردند. از اهداف تجسسی گرفته مانند در نظر گرفتن حرکت نیروها از بالا و امکانات سلاحی تا حمله کردن بر تاسیسات تروریست ها.
به هر حال همین تکنولوژِی میتواند برای نجات دادن جان انسان ها استفاده شود. خوشبختانه میزان فزاینده ی تجارت ها ، موسساتی که سودی برای خود بر نمیدارند ، دانشمندان دولتی و آزمایشگاه ها در راستای این هدف تلاش میکنند. در اکتبر سال گذشته دانشگاه تکنولوژی دلیفت هلند اعلام کرد که دانشجوی فارق التحصیل شده اش ، الک مومونت یک نمونه ی هواپیمایی بدون سرنشین طراحی کرده است که برای قربانی حمله ی قلبی دستگاهی را میرساند که از شوک الکتریکی برای متوقف کردن انقباض ماهیچه های قلب استفاده میکنند. (defibrillator) .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

دید خیابانی گوگل به آهستگی ولی مطمئنا در حال فتح سطوح زمین است ولی اقیانوس ها که بیش از 70 درصد سیاره مان را تشکیل میدهند هنوز فتح نشده اند. در روز پنج شنبه گوگل این فاصله را اندکی کم کرد. آنهم به وسیله ی تصویر سازی و شبیه سازی از 40 مکان در دور دنیا که خیلی از آنها زیر آب هستند. همچنین: در دید و نمایش خیابانی گوگل راز های کوه اورست را جستجو کنید.
عکس ها و شبیه سازی ها با همکاری کاوش دریایی XL CATLIN ، دفتر مناطق دریایی ملی NOAA و ائتلاف نگهداری و حفظ چاگوس (chagos conservation trust) جمع آوری شد. شامل طول زیر آب از بالی ، باهاماس، جزیره ی بزرگ بریر ، آروبا ، فلوریدا کیز و مکان های دیگر است. به علاوه ی تصاویر جزایر از سائومای آمریکایی ، جزایر چاگوس و جزایر سولومون. زمانش با روز جهانی اقیانوس مطابق است که در هشتم ژوئن جشن گرفته میشود.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند