محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

دانشمندان علم مواد دانشگاه MIT روشی جدید برای چاپ سه بعدی مواد نرم که با فشار از حالت نرم و صاف، به حالت برجسته درمی آیند، پیدا کرده اند. این برجستگی ها می توانند خطوط شیاری، برآمدگی ها یا حتی الگوهای پیچیده باشند که توانایی هدایت مایعات مختلف را دارند.
این ماده از دو نوع پلیمر با درجه استحکام متفاوت تشکیل شده است. ذرات سخت تر در زیر سطح ماده نرم تر قرار گرفته و براساس میزان فاصله این ذرات از هم، الگوهایی بر روی سطح در هنگام فشردن آن جسم، ایجاد می شوند.
مارک گوتاگ که در برای تز دکترای خود در این پروژه همکاری می کند، می گوید: بسته به نوع چینش ذرات، با فشاری یکسان می تواند برآمدگی، شیار یا برجستگی های متفاوتی را در سطح ماه مشاهده کرد. تاکنون هیچ تکنولوژی دیگری در این سطح انعطاف پذیری را جهت تغییرات پویا و قابل برگشت در سطح اجسام را ارائه نمی داد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

کمپانی لایکا امروز از یک دوربین حرفه ای تحت عنوان Leica Q رونمایی کرد. این دوربین که عکاسان خیابانی را هدف قرار گرفته از یک لنز ثابت Summilux 28mm f/1.7 ASPH بهره برده و توانایی های خوبی دارد، اما قیمت 4250 دلاری آن ممکن است باعث تردید خیلی از کاربران شود.
Q برخلاف محصولات دیگر لایکا، یک دوربین منحصر بفرد و کاملاً جدید به حساب می آید. این دوربین از سنسور فول فریم، بدنه خوش ساخت، منظره یاب الکترونیکی و یک نمایشگر لمسی بزرگ بهره می برد. کلید تغییر حالت فوکوس به دستی یا خودکار نیز بر روی لنز قرار گرفته و کاربر می تواند در شرایط نوری خیلی بد نیز عکس های خوبی ثبت کند. بطور خلاصه این یک دوربین بسیار عالی برای ثبت حرکت های سریع و سوژه های ثابت می باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

حدودا 38 سال از زمانی که جنگ ستارگان اصلی اکران شد میگذرد و ما هنوز به یک C-3PO ی در حال کار دست نیافته ایم اما طرفداران حالا حداقل میتوانند یک آدم ماشینی شبیه انسان مفید تری داشته باشند، یخچال فریزر با کنترل از راه دور آر 2 دی 2 ساخته ی haier asia.
ژاپن در رابطه با وسایل مجوز دار جنگ ستارگان جای محبوبی است که شاید زیاد مورد استفاده نباشند ولی این دستگاه نه تنها بسیار مفید است بلکه به شما این احساس را میدهد که گویی در حال زندگی در کهکشانی هستید که آدم های ماشینی نوشیدنی سرو میکنند . (همانطور که در فیلم هم artoo یک زمانی این کار را در قایق جابا انجام میداد ). این یخچال متحرک چرخش سر آشنای آر 2 دی 2 را نشان میدهد و صداهایی در جنگ ستارگان را که شخصیت ها قادر به تشخیصش هستند را در می آورد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۱۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

قبلا وقتی که HP برای نخستین بار SPROUT را معرفی کرد، که جاه طلبی های بسیاری را تنها در یک دسکتاپ عرضه میکرد، شرکت دلایل زیادی آورد که چرا شما باید چنین کامپیوتر خانگی غیر عادی ای بخواهید. pc ای با پروژکتور/دوربین و یک صفحه ی مات لمسی که میتواند به عنوان صفحه ی دوم عمل کند. و کارایی های دیگری مانند بازی کردن، کنفرانس از راه دور، پروژه های بصری و مدلسازی 3d , از توانایی های متنوع اش هستند. تصور کنید: شی ای را جلوی دوربین حس کننده ی عمق قرار میدهید و بوم! کامپیوتر یک مدل 360 درجه ی سه بعدی میگیرد که شما میتوانید ببینید و یا بر روی صفحه دستکاری اش کنید. متاسفانه این پروسه طوری نبود که برای کاربر آسان باشد و بنابراین HP گفت که در حال کار کردن روی برنامه ی کاربردی هستند که جریان کارش آسان تر خواهد بود. بعد از 8 ماه کمپانی آماده ی نشان دادن توسعه هایش بود. نرم افزاری به نام 3D SNAPSHOT و یک وسیله مانند پایه به قیمت 299 دلار که میتواند عکس 360 درجه ی آسان تری بگیرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

دایسون دانسته هایش را برای توسعه دادن جاروبرقی ها، پنکه ها و بیشتر به کار برده است. این کمپانی انگلیسی با توجه به مشکلاتی که لامپ های آویزه ای به وجود می آورند، CSYS را ساخت. یک سری از لامپ ها که به مدت 37 سال دوام می آورند. با استفاده از تکنولوژِی HEAT PIPE (لوله ی حرارتی) ، لامپ ,سیستمی مشابه آنچه که در ماهواره یافت میشود را استفاده میکند تا 8 LED را خنک نگه داشته و عمرشان را طولانی کند. گرما از لامپ ها بیرون کشیده میشود و به سوی انباره ی حرارتی هدایت شده ومدت پرتو افکنی لامپ را گسترش میدهد. هر کدام از این LED ها در یک بازتابنده ی مخروطی شکل قرار میگیرند تا درخشندگی و چشم زدگی را کم کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

یک سوال : در بدن شما ، بزرگ ترین عضو که خیلی هم سریع رشد میکند چیست؟ پوستتان! در کنار جلوگیری از بیرون ریختن خون و مایعات بدنتان ، دمای بدن شما را تنظیم کرده و شما را در مقابل بسیاری از خطر های بیرونی محافظت میکند. خلاصه اینکه پوست شما بسیار مهم است. همانطور که به عصر تکنولوژِی های پوشیدنی وارد میشویم ، گجت های مربوط به ورزش و سلامتی که میوانند ضربان قلب شما را نظارت کرده و میزان ورزشتان را پیگیری کنند، فراوان میشود. Fitbit و ساعت اپل برای اینکه کاربران نگاهی به وضعیت کلی سلامتیشان بیاندازند عالی اند ولی با وجود اینکه با لمس فیزیکی کار میکنند ، هیچ کدامشان پوست شما را نظارت نمیکنند. در کره ی جنوبی که زیبایی برایشان خیلی مهم است ، یک گروه امیدوار است که بتواند این موضوع را حل و فصل کند. انهم با سرمایه گذاری در جنبش جهانی IOT ( علاقه برای چیزها ) و بخش حفاظت خانگی از پوست. WAY در حال درست کردن دستگاهی است که میتواند وضعیت پوستی کاربر را بررسی کرده ( و اطرافش را ) تا یک تصویر فوری از وضع سلامتی وسیع ترین عضو بدنشان به آنها ارائه دهد و همچنین راهنمایی هایی در جهت تقویت آن.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

نمایشگرهای انعطاف پذیر چند وقتی هست که در دنیای تکنولوژی معرفی شده اند. محققات دانشگاه بینگهمتون یک باتری تاشو با الهام از اشکال اریگامی را توسعه داده اند که توسط باکتری ها قدرت گرفته و از کاغذ ساخته شده است. بدین ترتیب این باتری ها یک گزینه بسیار کم هزینه برای مواقعی که دسترسی به منابع انرژی دشوار است، محسوب می شوند.
تمام این ویژگی ها خوب است، اما استفاده اصلی این باتری ها واقعاً کجاست؟ حسگرهای زیستی به تازگی وارد دنیای فناوری شده اند. برای استفاده از این حسگرها باید آنها را در یک دستگاه دیگر قرار داد. هدف از تولید این باتری این است که این حسگرها خودشان منبع تغذیه خود را همراه داشته باشند. باتری مذکور در ابعاد یک جعبه کبریت تا می شود و هزینه ساخت آن 5 سنت می باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

Nest یک سازنده لوازم خانگی اتوماتیک می باشد که توسط گوگل خریداری شده و در هفته آینده یک کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت. Nest پیش از این Dropcam، یک شرکت تولید کننده دوربین های امنیتی خانگی را خریده بود. به گزارش سایت دروید لایف، تصاویری منتشر شده که یک دوربین امنیتی خانگی را نشام می دهد و Nest Cam نام دارد. این دستگاه در واقع نسخه باریک تر و براق تر Dropcam Pro می باشد.
در یکی از اسناد FCC که هفته گذشته منشتر شده بود، این مطلب عنوان شده بود که Nest قصد دارد در کنفرانس 17 جولای خود یک دوربین مجهز به فناوری بلوتوث را رونمایی کند. به گفته دروید لایف، این دوربین جدید ماه ها مورد تست قرار گرفته و ویژگی هایی نظیر استریم ویدیوهای فول اچ دی و تنظیمات آسان تر را در بردارد. جزئیات بیشتر در خصوص این دوربین در هفته ی آینده منتشر خواهد شد. این دوربین به فناوری Bluetooth LE 4.0 مجهز است که در واقع تنها تفاوت آن با Dropcam Pro محسوب می شود.

ادامه مطلب