محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

نخستین بار تلویزیون های 4K سونی مجهز به سیستم عامل اندروید را در نمایشگاه CES 2015 ملاقات کردیم که ما را با طراحی بدون حاشیه، فوق باریک و پنل اولترا اچ دی فوق العاده خود تحت تاثیر قرار داد.
حالا پنج ماه از آن زمان می گذرد و این کمپانی ژآپنی بالاخره قیمت این تلویزیون های جدید را اعلام کرد. مدل 55 اینچی X900C قیمت 2499 و مدل 65 اینچی آن نیز 3999 دلار قیمت خواهد داشت. مدل X910C نیز از پنل بزرگتر 75 اینچی بهره می برد که قیمتی 5499 دلاری دارد. هر سه مدل در ماه جولای عرضه خواهند شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۸:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

کمپانی ژاپنی SoftBank اعلام کرد که روبات احساس خوانش در تاریخ 20 ژوئن در کشور ژاپن عرضه خواهد شد. این روبات که به ادعای سازنده، اولین در نوع خودش است، تنها در 1000 واحد برای ماه ژوئن موجود خواهد بود و قیمتی معادل 9040 دلار دارد. با پرداخت این مبلغ، سه سال گارانتی و پلن های پشتیبانی دریافت خواهید کرد.
جالب اینکه Pepper می تواند احساسات کاربر نظیر لذت، غم و خشم را تشخیص دهد. این کار توسط تحلیل داده های ثبت شده به وسیله دوربین ها، سنسورهای لمس، شتاب سنج و غیره انجام می پذیرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير

اسپیکر فانتوم بدون تردید یکی از ستاره‌های امسال در نمایشگاه فناوری لاس وگاس بود. این اسپیکر کروی شکل و جمع و جور در مقایسه با دیگر بلندگوهای موجود در بازار دارای قدرت و وضوح صوتی بیش‌تری است. بنا به ادعای"Devialet" شرکت سازنده فانتوم، این محصول بسیار متفاوت که توسط تیم فرانسوی طراحی شده، از سیستم مهندسی جدیدی بهره برده است و برای اولین‌بار تجربه صدای فوق‌العاده متراکم با تاثیر فیزیکی متفاوتی را برای کاربران فراهم کرده است. این بلندگوی قدرتمند، کروی شکل و قابل حمل به قیمت دو هزار دلار امریکا به فروش می‌رسد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير

من دچار کابوسی دائمی هستم که تقریبا شبیه سکانس کوسه در خانه ی مجلل آن مرد در فیلم ace ventura:pet detective است. کافی است بگویم، یک سطح زمین سه بعدی وجود دارد که به شما این احساس را میدهد که گویی در حال قدم زمین بر روی آب هستید. و اگر میخواهید احساس کنید که وسط دلفین ها زندگی میکنید، شرکتی وجود دارد که میتواند این کار را برای شما انجام دهد به شرطی که در امارات زندگی کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد

تصور کنید بعد از یک روز کاری خسته کننده به خانه آمده اید و قصد دارید برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان را تماشا کنید. چه می شد اگر برای اینکار نیازی به در دست گرفتن کنترل تلویزیون نداشتید؟ قطعاً این موضوع یکی از رویاهای افراد تنبل می باشد و ظاهراً کمپانی BBC با همکاری یک شرکت انگلیسی دیگر با نام This Place قصد دارند آن را به حقیقت تبدیل کنند!
این دو شرکت یک هدست ویژه تولید کرده اند که به کاربر اجازه می دهد یکی از ویدیوهای بی بی سی را در سرویس iPlayer و صرفاً با استفاده از امواج مغزی اجرا کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد

ابزار موسیقی پرینت شده به صورت سه بعدی مدت زمان زیادی است که وجود دارند ولی بیشتر موزیسین ها وسایل معمولی با روش های سنتی را ترجیح میدهند. که این مساله به زودی تغییر خواهد کرد. چون محققین به روشی دست یافتند که بتوانند ابزار آلات موسیقی ای تولید طراحی کنند که قادر به تولید نت های خاصی هستند که از عهده ی ابزار معمولی خارج است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد

برای بیمارانی که سکته کرده اند یا از بیماری های ALS و تحلیل عضلانی رنج میبرند، کارهای ساده ی روزانه مانند برداشتن یک فنجان یا گرفتن دستگیره ی در میتواند بسیار دشوار باشد. این مشکل به خاطر فقدان قدرت و نیرو در دستانشان یا فقدان کنترل حرکتی درست و سالم است. به هر حال این نمونه ی اولیه ی دستکش رباتی به زودی توانایی های گرفتن و نگه داشتن را به آنها باز میگرداند. ( به وسیله ی نگه داشتن با فشار) . این دستکش توسط تیم تحقیق دانشگاه هاروارد توسعه یافته و طوری طراحی شده که به کاربر قدرت دست و حرکت بدهد. این دستگاه به وسیله ی پر شدن کیسه های آب کوچک قرار گرفته در هر انگشت کار میکند. وقتی که آب از مخزنی روی مچ پمپاژ میشود؛ انگشتان (و شصت) برای حرکت "به چنگ آوردن و گرفتن ) خم میشوند. در حال حاضر این تنها کاری است که این دستکش قادر به انجام آن است. ولی با این حال باز هم به کسانی که قبل از این ناتوان بودند توانایی برداشتن اشیا کوچک و کار با آنها را میدهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

اگر دائما به فروشگاه غذای سالم محل خود سر میزنید ، احتمالا به این مکمل های غذایی بنام microalgae بر خورده اید. microalgae(میکروجلبک) هم یک منبع پروتئین و هم برای طرفداران سلامتی بیشتر از یک منبع سلامتی است. هم اکنون آنها منبع گرما و روشنایی خانه هم هستند.
درست شنیدید : جلبکی که در لامپ های شما زندگی میکند. طراحانش ، جاکوب دونیاس و اتان فرایر ، یک ترکیب هنری را در کارخانه ی مترس ، قسمتی از موزه ی هنر های معاصر در پتزبورگ، پنسیلوانیا ساخته اند که از نیروی اسپیریولینا ی داخل بیورآکتور های شیشه ای برای روشن و گرم کردن فضای خانه ی شما استفاده میکنند.

ادامه مطلب