محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

وقتی صحبت از نورپردازی منزلمان پیش می آید چندان اهمیتی به آن نمی دهیم، اگر محیط خانه تاریک باشد یک لامپ روشن می کنیم. برخی افراد ممکن است به رنگ لامپ کمی فکر کنند و مثلا از طیف نور مایل به زرد و نارنجی به جای لامپ های فلورسنتی و سفید استفاده کنند و برخی دیگر نیز از شیوه نورپردازی غیرمستقیم توسط دیوارها بهره می برند.
اما باید بدانید که نورپردازی نامناسب و روشن یا تاریک بودن محیط زندگی در زمان غیرمعمول می تواند بر روی ساعت درونی ما تاثیر گذاشته و عوارضی نظیر بدخوابی شبانه را نتیجه دهد. برای همین کمپانی آمریکایی Saffron در یک پروژه جالب لامپ LED هوشمندی تحت عنوان Silk را در دست طراحی دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۴:۲ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

یک مبتکر استرالیایی به نام «جاستین میتلهوور»، کلاهی ابداع کرده‌ که با استفاده از آن والدین می‌توانند فرزندان گمشده خود را در میان جمعیت شلوغ پیدا کنند.
این کلاه که Tappy نام دارد، نگرانی‌های والدین را زمانی که کودکانشان را به مکان‌های شلوغی مانند پارک، موزه و جشنواره‌ها می‌برند، رفع می‌کند.
کلاه ابداعی با استفاده از نوعی برچسب ضدآب مجهز به فناوری ارتباطات میدان نزدیک (NFC) عمل می‌کند که این برچسب از ماده آکریلونیتریل بوتادین استایرن ساخته شده و در لبه کلاه کار گذاشته می‌شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۶ تير

ماشین های بدون راننده ی (خودکار) گوگل در خیابان های Mountain View میراند
گوگل قدم دیگری در راستای توسعه ی ماشین های بدون راننده برداشت. پنج شنبه کمپانی اعلام کرد که نمونه های اولیه ی این وسایل نقلیه در حال راندن در خیابان های mountain view کالیفرنیا هستند.
این ماشین تازه به وجود آمده ، محفظه ای شکل و دودر است و گوگل گفته که این وسیله از همان ابتدا طوری مهندسی شده که بدون راننده باشد. (نیازی به راننده نداشته باشد ) .
کمپانی در معرفی این محصول ، بر روی امنیتش تاکیید زیادی کرد : هر ماشین خودکار یک راننده به عنوان پشتیبان، یک فرمان برداشتنی ، یک شتاب دهنده و پدال ترمز خواهد داشت تا راننده بتواند کنترل را به عهده بگیرد یا ترمز کند. به علاوه حداکثر سرعت آن 15 مایل در ساعت خواهد بود.
گوگل در پستی نوشت " آنها از همان نرم افزاری استفاده میکنند که لگزوس های موجود ما استفاده میکنند. با همان سرعت و حدود یک میلیون مایل از زمانی که ما پروژه را شروع کردیم "

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۵ تير

در یک آزمایش علمی خوشمزه ؛10 خانواده ی ملبورنی در خانه شان یک چاپگر سه بعدی نگه میدارند که بسته به اینکه چقدر ورزش کنند، برایشان شکلات درست میکند.
روهیت اشوک خات ، محقق موسسه ی تکنولوژی ملبورن به mashable australia میگوید :هدف این آزمایش این است که بفهمند آیا این شکلات برای لذت بخش کردن ورزش کافی است یا نه. در حال پیدا کردن راه های جدیدیم.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۵ تير

بهترین راه برای شبیه سازی شرایط فضا بر روی زمین چیست؟
رفتن به انتهای اقیانوس بهترین گزینه است.در واقع ناسا برای سالها فضانوردانی را به یک زیستگاه آبی برای یک ماموریت بسیار سخت محیطی فرستاده است برنامه NEEMO) ).و 20 نفر گروه اعزامی به زودی فعالیت خود را شروع خواهند کرد.در 20 جولای یک تیم فضانوردان از ناسا ,ESA از اروپا و JAXA از ژاپن ,امتحان ابزار و تکنیک های پیاده روی فضایی را برای آینده شروع میکنند تا از آنها برای سطوح مختلف وجاذبه بر روی سیارک ها, مریخ و ماه استفاده کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۵ تير

چاپ سه بعدی یک مرز جدید برای طراحی باز کرده است و این تکنولوژی در حال پیشرفت با فراز و نشیب است.در حالی که اولین پیرینتر های 3 بعدی تنها قادر به تولید چیزهای کوچک و مجسمه بودند ,پیرینتر های امروزی میتوانند تمامی یک ساختمان را تولید کنند.معماران و طراحان در حال سرمایه گذاری بر روی این پروژه انقلابی هستند که شامل ساختمان ها و پایگاه های قابل سکونت است و در نظر دارند تا بتوانند بافتهای سنتی و قدیمی تولید کنند.بسیاری از سازه های 3 بعدی پیرینت شده از مواد بازیافت شده و یا اصلاح شده مواد ساختمانی به دست آمده اند.که به آنها کربن کمتری برای هر فوت پرینت

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۱:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۵ تير

اپلیکیشن "Check My Android"، اپلیکیشنی مناسب برای بررسی سلامت دستگاه‌های اندرویدی شما است. شما با این اپلیکیشن می‌توانید تمامی سنسورهای دستگاه هوشمند خود را چک کنید.
تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند علاوه برصفحه نمایش، پردازنده، حافظه، دوربین وغیره از مجموعه‌ای از سنسورها برخوردار هستند که در کنار هم به شما اجازه کار با دستگاه‌های خود را می‌دهند. حال شما با نصب و استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید سلامت تک تک سنسورها را بررسی کنید و اگر موردی در دستگاه شما باشد هر چند هم کوچک به شما اطلاع می‌دهد، این اپلیکیشن حتی قادر است پیکسل‌های سوخته صفحه نمایش را برای شما نمایش دهد.
این اپلیکیشن به‌جز بررسی سلامت دستگا‌ه‌های اندرویدی شما، قادر است مشخصات کامل سخت‌افزاری دستگاه‌های شما را برای شما به صورت جامع و کامل به نمایش در آورد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۵ تير

کمپانی لکسوس روز سه شنبه ویدیوی را منتشر کرد که در آن دستگاهی نمایش داده شد که هیچ وقت فکرش را نمی کردیم: یک هاوربورد واقعی!!
در این ویدیوی کوتاه البته کسی این هاوربورد را نمی راند اما این دستگاه که SLIDE نامیده شده بر روی زمین پرواز می کند و هر کسی را مجذوب خودش می کند.
اگر هنوز هم به وجود این هاوربورد شک دارید، لکسوس در اطلاعیه ای رسمی در صفحه تخصصی این محصول اعلام کرده که آنها موفق به تولید یک هاوربورد واقعی و قابل راندن شده اند. هیچ جزییات دیگری در مورد این وسیله منتشر نشده و تنها هاروهیکو تاناهاشی به عنوان مهندس ارشد حاضر در این پروژه معرفی شده است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند