محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

10نوآوری بیشتر در تکنولوژِی که پزشکی را تغییر میدهند.
تغییرات گسترده ی تکنولوژِی در علم پزشکی و درمان به سرعت در حال پیشروی اند. و ممکن است در حالی که آماده نیستیم از ما هم جلو بزنند (که در واقع آماده هم نیستیم) ، و اگر این اتفاق بیافتد سیستم پزشکی کنونی را به کلی محو خواهند کرد و یک سرویس کاملا بر اساس تکنولوژی بدون ارتباطات شخصی و واقعی ؛ بر جا خواهند گذاشت. با آماده سازی و برنامه ریزی؛ ما این فرصت را داریم تا آگاهانه و هدفمند؛ بخش درمان را دوباره طراحی کنیم. این عقیده ای است که توسط دکتر برتلان مسکو، نویسنده ی the guide to the future medicine : technology and the human touch ( راهنمایی در آینده ی پزشکی: تماس تکنولوژِی و انسان ها ) مطرح شد.
بخش یک این ستون اولین دسته از گرایش های تکنولوژی ای را به صورت خلاصه توضیح میدهد، که مسکو توضیح داد در جریان اند یا آنهایی که در آینده ای نزدیک بر ما تاثیر خواهند داشت. حالا ما نگاهی به مجموعه ای از گرایشات می اندازیم که مسکو معتقد است در اولین مراحل توسعه اند و هنوز آماده نیستند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

چاپ کردن برچسب ها با عکس چاپ کن فوری پولاروید
من خیلی دوست دارم که عکس ها را در دستم نگه دارم ولی بیشتر دوست دارم تا عکس هایم را به هر جا که بخواهم بچسبانم. عکس های برچسبی برگشته اند و این بار چاپ کردنشان به لطف عکس چاپ کن فوری جیبی 130 دلاری ؛ جالب تر شده است. قبل از دوربین های دیجیتال، موبایل ها یا فیس بوک و اینستاگرام، اطاقک های عکس وجود داشتند و برای یک دوره ی کوتاه بین اواسط 1990 تا اواخرش ، اطاقک های عکسی در آسیا که عکس های برچسبی چاپ میکردند خیلی در سطح جهان محبوب شدند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

استیو وزنیاک : در آینده ربات ها انسان ها را مانند حیوان خانگی نگه خواهند داشت
یکی از بنیان گذاران اپل ، استیو وزنیاک کاملا مطممئن است که هوش مصنوعی در حال غلبه است ولی نمیتواند تصمیم بگیرد که آیا این برای انسان ها بد است یا خوب.
در مصاحبه ی ماه مارس، وزنیاک پیش بینی کرد که هوش صنوعی از انسان ها پیشی خواهد گرفت و از انسان های ضعیف را نابود خواهد کرد. حالا در فروم تکنولوژِی ، سال 2015 در آستن، تگزاس ، روز چهارشنبه ، وز گفت وقتی که هوش مصنوعی از ما جلو بیفتند احتمالش زیاد است که ما انسان ها را به عنوان حیوان خانگی نگه دارد. (به گزارش techrepuclic) .
او گفت : آنها از ما باهوش تر میشوند و وقتی باهوش تر شدند میفهمند که به ما نیاز دارند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

کمپانی آلمانی ماشین سازی و تیم دانشمندان پاره وقت با هم همکاری میکنند تا چهار چرخه ی سیاری را به ماه بفرستند که برای جایزه ی 30 میلیون دلاری رقابت خواهند کرد.
گوگل در حال سرمایه گذاری در یک مسابقه ی فضایی با جایزه ای 30 میلیون دلاری است. تا ببینید چه کسی قادر خواهد بود اولین روور را در ماه فرود آورده و 500 متر را در سطح ماه بپیماید. و نتایج را به زمین میفرستد. یک سری از تیم های مستقل از همه جای دنیا در حال رقابتند و Audi هم به این بازی میپیوندد. این تولید کننده ی ماشین در روز پنجشنبه اعلام کرد که با تیم پاره وقت دانشمندان آلمانی قرارداد امضا کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

ماشین پرنده رسیده و ظاهرش بسیار ترسناک است
رساندن بسته ها با هواپیماهای بدون سرنشین؟ (خمیازه) تورستین کریجنس میخواهد مردم را با مالتیکوپتر برساند. یک ماشین پرنده و او همین حالا هم اولین نمونه را ساخته است که بسیار عالی و عجیب به نظر میرسد. یک کوئاد کوپتر معمولی از عهده اش بر نمی آید بنابراین ماشین او 18 موتور و پشتیبان جداگانه دارد.، با گروهی از باتری های لیتیومی تا به آن نیرو دهند. از آنجایی که وزن مساله ی مهمی است، ساختارش از آلمینیوم سبک وزن 6060 ساخته شده است. آخرین قطعه ی پازل سیستم کنترل است، و کریجنس خلبان خودکار multiwii را انتخاب کرد، یک محصول شناخته شده که نیرو را در هر موتور تنظیم میکند و همه چیز را متعادل نگه میدارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

باتری های تلفن همراه های هوشمند همیشه در طول یک روز پر مشغله دوام نمی آورند اما یک باتری USB جیبی میتواند به گوشی شما شارژ کافی را تا غروب یک روز بدهد. بعد از 40 ساعت تحقیق 65 ساعت آزمایش Anker's 2nd Gen Astro 6400 را از همه بیشتر دوست داشتیم. در هر جیب و کیفی جا میشود و هر موبایل و تبلت کوچکی را با سرعت همه پک های جیبی دیگر شارژ میکند. با سرعت 6400 mAh و ظرفیت اش هم از بیشتر است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

توپ های دوربیندار(دوربینی) در مکان های خطرناک دیده بانی میکنند
تصور کنید چقدر آسان میشد اگر جستجو گر ها میتوانستند داخل ساختمان های خراب شده را ببینند یا پلیس میتوانست اتاق مظنون را برای تشخیص خطر بررسی کند بدون اینکه مجبور باشد خودش به زور وارد شود. این جا نیروی جستجو گر وارد میشود، یک توپ تاکتیکی مجهز به دوربین ها، چراغ های LED و سنسور هایی که طراحی شده اند برای اینکه دقیقا همین کار را انجام دهند. به این صورت که شما به سادگی توپ را داخل آن مکان قل میدهید و 6 دوربینی که در توپ کار گذاشته شدند مقدار زیادی عکس میگیرند. و نرم افزار به سرعت و به صورت هوشمند آنها را به صورت پانورما کنار هم قرار میدهد و به وسیله ی هات اسپات وایرلس عکس ها را به موبایل شما میفرستد و به شما در مورد باقی مانده هایی که آنجا گیر کرده اند یا افراد مسلح ، هشدار میدهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

ملکه الیزابت به ملاقات ملکه آینده که یک ربات است نه انسان میرود.
گزارش از مت نواک در 26 ژوئن 2015 در ساعت 12.00
همه این را میدانند که ربات های آینده در حال اشغال مشاغل ما هستند.مشاغل در خدمات مواد غذایی,کار درمزرعه,و شاید مهمتر از همه ,سلطنت.
بله این احتمال میرود که بالاخره روزی, یک ربات جایگاه ملکه را خواهد گرفت و زودتر از آن امروز ملکه الیزابت به دیدار یکی از ربات هایی رفت که قرار است او را از سلطنت برکنار کند.فقط به این موج بامزه نگاه کنید .فکر میکنم این پادشاهی است.

ادامه مطلب