محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۷ تير

گوپرو بطور رسمی جدیدترین دوربین خود با عنوان Hero4 Session را عرضه کرد که محصولی بسیار زیباست. این دوربین ابعادی مکعبی و بسیار جمع و جور داشته و از ویژگی های مناسبی بهره می برد که احتمالاً آن را برای ضبط فیلم های هیجان انگیز بسیار ایده آل خواهد کرد.
دوربین جدید گوپر حدود 50 درصد کوچکتر و 40 درصد سبکتر از گوپرو Hero4 می باشد. همچنین به لطف پایه فوق العاده انعطاف پذیر این دوربین، شما قادر هستید آن را تقریباً بر روی هر سطحی نصب نمایید. گوپروی جدید همچنین تا عمق 10 متری بصورت پیش فرض ضد آب می باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۷ تير

این روزها راه های فراوانی برای موزیک شنیدن بیسیم وجود دارد ، خیلی زیاد؛ در واقع م دیگر زیاد توجهی به آنها نمیکنیم. با این حال، طرح جدید موفق kickstarter به نام cobblestone با طرح ساده و توانایی تبدیل هر سیستم صوتی ای به سیستمی بیسیم، از سینمای خانگی گرفته تا بلند گو های قوی ، از این گروه فراتر رفته و چشممان را گرفته است. بهترین جاذبه ی کابل استون چیست؟ صدای قوی بیسیم به قیمت 59 دلار!
چیزهای زیادی در این کلوخه ی صدا پخش کن وجود دارد که میتوان دوست داشت. مثلا طراحی خود وسیله ، که شبیه یک در نگه دار یا صفحه نگه دار است. که البته کوچک نیز است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير

چه کسی گفته برای نقاشی کشیدن روی نور باید از بازوهایتان استفاده کنید؟ مطمئنا اکاگرات سینگ کالسی و دنیل کانوگار که هر دو هنری را با استفاده از یک تکنولوژِی غیر معمول به وجود آورده اند ، این را نگفته اند. پروژه ی کالسی با استفاده از یک چاپگر سه بعدی اصلاح شده پرتره های رنگی معلق تولید میکنند. همینطور که در کلیپ پایین میبینید؛

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير

سوئیسی ها آدم هایی نیستند که ریخت و پاش کنند و ظاهرا این مساله در مورد فضا هم صدق میکند. بعد از اینکه مرکز EPFL مهندسی فضای ملی، اولین ماهواره هایش را راه اندازی کرد (SwissCube های کوچک) ، ماموریت برنامه ریزی شده ی بعدی ، تمیز کردن فضا بود. محققان نمیخواستند این آشغال های فضایی تهدیدی برای دیگر ماهواره ها و فضانوردان با سرعت هایی حدود 15000moh باشند. ولی اساسا میخواهند یک سیستم کاربردی را برای پاک کردن فضا را از آشغال های نسبتا کوچک ، تست کنند. بعد از در نظر گرفتن سیستم های مختلف، EPFL تصمیم دارد از پک من استفاده کند که با استفاده از یک تله ی مخروطی آنها را به دام می اندازد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير

آیا استفاده کردن از پد های گرم کننده ی زمخت را برای دردهای مزمن ماهیچه های پا و دستتان دوست ندارید؟ دیگر نیازی به آنها ندارید، معالجه ی بهتری پیدا شده است که همیشه قابل استفاده است. محققان کره ای یک توری با سیم های نانو ی بسط یافتنی نقره ای را توسعه داده اند که مفاصل شما را گرم میکند . مهم نیست چقدر آنها را خم کنید. این توری آنقدر نازک است که زیر لباس هایتان جا میگیرد ، بدون وقفه به کار کردن ادامه میدهد و یک دمای ثابت را ایجاد میکند. بنابراین میتواند این توری را هر وقتی که بیرون رفتید بپوشید به جای اینکه دنبال تجهیزات بگردید و منتظرشان بمانید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير

اگر لیستی از سریع ترین هواپیماهایی که آسمان را پیموده اند تهیه کنید، میبینید که خیلی از آنها به هر دلیلی، عمدتا در سال 1960 فعال بوده اند که این به زودی تغییر میکند.
military.com گزارش میکند که نیروی هوایی آمریکا در حال توسعه ی یک جت فراصوتی است که میتواند 5 برابر سرعت صدا سفر کند .
بر اساس گزارشات ، رئیس دانشمند نیروی هوایی، میکا اندزلی امیدوار است که یک پروژه ی شراکتی بین نیروی هوایی و دپارتمان دفاع ، به یک هواپیمای بسیار سریع منجر شود که قبل از سال 2023 به پرواز درخواهد آمد. این جت فرا صوتی موفقیت اش را مدیون تست پرواز هواپیمای قبلی " X-51 Waverider" است. اندزلی میگوید: x-51 واقعا این موضوع را ثابت میکرد. به شما نشان میداد که میتوانید یک موتور جت سریع بردارید ، بر روی یک هواپیما راه اندازی کنید . سپس میتواند فراصوتی باشد. میتوانست از پنجم مارس هم فراتر رود ولی سوختش تمام شد. این آزمایش سیستم سلاح فراصوتی هواپیمایی واقعا موفقیت آمیز بود " .

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير

Solar Impulse 2 هواپیمایی خورشیدی می باشد که از ماه مارس سفر خود به نقاط مختلف جهان را شروع کرده است. این هواپیما قرار بود مسافت بسیار طولانی حدوداً 8.145 میلیون کیلومتری از ژاپن تا هاوایی را طی کند.
متاسفانه در نخستین تلاش، اندره بورشبرگ خلبان این هواپیما نتوانست مسافت زیادی را طی کند که البته این اتفاق قبلاً هم افتاده بود با این تفاوت که این بار تغییرات شدید آب و هوایی مشکل ساز بود. اما چند هفته بعد، این خلبان با هواپیمای خورشیدی مذکور سرانجام توانست این ماموریت جالب توجه را به اتمام برساند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير

سازمان آمریکایی مسئول منظم کردن ارتباطات (FCC) اعلام کرد که شهرها باید آزادی ساختن سرویس های پهنای باند خودشان را داشته باشند. و یک گروه مصمم شده است تا از این آزادی بهره ببرد. WiredWest حمایت 22 تا از شهر های ماساچوست را برای یک پهنای باند داخلی و دادن سرویس فیبر نوری به همه ی آنها ، جلب کرده است. شاید ارزان ترین گزینه نباشد اما از DSL های کهنه ، وایرلس های ثابت و داده های ماهواره ای که ساکنین شهر ها باید در گذشته به آن ها قانع میشدند، خیلی سریع تر است. این سرویس از 49 دلار در ماه با 25 Mbps سرعت شروع میشود ، 100 Mbps و 1Gbps به قیمت های 79 و 109 دلار در ماه.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند