محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۱ تير

مردم از ربات ها میترسند. با اندرویدهایی که خیلی شبیه انسان اند احساس بدی میکنند. و ممکن است از گونه هایی که در چالش رباتی DARPA شرکت میکنند ، فرار کنند. اما چیزی که این مصرف کنندگان میتوانند بپذیرند یک چیز با مزه و دوست داشتنی است. BUDDY ؛ از Blue Frog Robotics که در روز پنجشنبه در اندیگوگو راه اندازی شد ازین مدل است.
این ربات 22 اینچی بلند سفید در خود یک تبلت هم دارد که خانه ی صورت دوست داشتنی اش است. این تبلت اندروید ، Intel Atom و همینطور مرکز فعالیت مغز بادی ، در داخل سر قابل چرخش اش قرار گرفته و میتواند بر روی بدن مخروطی اش عقب و جلو برود. بادی روی 3 چرخ میغلطد ، دو چرخ بزرگ در جلو و یک چرخک در عقب.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير

یک جوان 17 ساله فنلاندی که در گذشته ارتباطاتی با گروه هک Lizard Squad داشت به جرم هک و خرابکاری در بیش از 50 هزار کامپیوتر محکوم شد.
جولیوس کیویماکی 17 ساله که بطور دقیق 50700 کامپیوتر را مورد نفوذ قرار داده براساس حکم قاضی ویلهم نورمان از دادگاه محلی اسپو به دو سال زندان محکوم شده است. همچنین به وی دستور داده شد تا حدود 7300 دلاری که از طریق فعالیت های غیرقانونی سایبری بدست آورده را پس دهد.
کیویماکی که پیش از این یک ماه را در زندان سپری کرده بود برای سوء استفاده از یک حفره امنیتی در نرم افزار ادوبی به منظور دسترسی به بیش از 50 هزار سرور مجرم شناخته شده است. وی اطلاعات کارت های اعتباری را به سرقت برده و با آنها 21 خرید را انجام داده است. کیویماکی همچنین حدود 7 گیگابایت از محتوای ایمیل ها را از دانشگاه MIT نیز بدست آورده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۸:۵۳ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير

کمپانی IBM اعلام کرد که موفق به تولید تراشه های کامپیوتری با فناوری 7 نانومتری شده است که بدین ترتیب تراشه هایی به مراتب کوچکتر و جمع و جورتر بدست می آید.
برای درک بهتر دستاور جدید این شرکت، اینتل هنوز به شدت در تلاش است تا تراشه هایی با فناوری پیشرفته تری نسبت به فناوری 14 نانومتری فعلی خودش تولید کند. اینتل در حال حاضر توانسته به فناوری تولید 10 نانومتری دست پیدا کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۹ تير

هر زمانی که به یک محصول جدید برمیخوریم ، این محصول عنوان "چاپ سه بعدی" را با خود دارد . سخت است که مشکوک نباشیم. اشتباه نکنید، این محصولات اعتیاد اور قطعا انقلابی در تکنولوژی هستند و با گذشت هر سال بهتر هم میشوند. اما چیزهایی هستند که به طور قطع نمیتوانند از پلاستیک درست شوند.
برای مثال کفش های چاپ سه بعدی را در نظر بگیرید، آنها خوب و جالب اند ، شکی نیست اما به هیچ وجه حتی نزدیک به حس راحتی یک جفت کفش چرم نیستند. حد اقل تا کنون که اینگونه نبوده است. در بیشتر محصولات چاپ سه بعدی چیزی که باید مهم باشد کاربری آن است نه اعتیاد به آن . اما این چشم پوش ها فرق میکنند. قاب عینک که از پلاستیک تولید میشوند پس در اینجا چاپ سه بعدی جواب میدهد ، به خصوص اگر بشکنند. قاب های سفارشی معمولا برای مردم متوسط گران اند بنابراین بیشتر مردم تمایل به گرفتن قاب های تولید انبوه سایز استاندارد دارند که ممکن است به صورتشان بخورد یا نه .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۹ تير

بیایید قبول کنیم. اینترنت جای حواس پرت کنی است. در همین لحظه هزاران ویدئو؛ پست فیس بوک ؛ توئیت و meme در اینترنت وجود دارند تا حواس شما را از کار پرت کنند. اما saent یک گروه بازدهی می باشد و هدفش این است که بازدهی کار کاربران را با ترکیب یک سخت افزار و نرم افزارش بالا برده و مانع حواس پرتی شود. در سطحی ابتدایی saent مانند بیشتر نرم افزاران ضد حواس پرتی عمل میکند. وقتی فعال شد ، اپلیکیشن دسکتاپ سایت ها و اپلیکیشن هایی را که به عنوان غیر سود ده(غیر مرتبط به موضوع کاری) شناخته شوند را برای رسیدن به سود دهی (بازده ) بلاک میکنند. اما saent از این مفهوم فراتر رفته و از یک دستگاه فیزیکی هم استفاده میکند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۸ تير

آیا شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر منتظرید تا ویندوز 7 یا 8 خود را به ویندوز 10 ارتقا دهید؟ در این صورت باید به شما بگوییم که لازم است بیشتر صبر کنید.
اگرچه یک ماه پیش اعلام شد که ویندوز 10 در تاریخ 29 جولای منتشر خواهد شد، اما مایکروسافت روز پنجشنبه اعلام کرد که در این تاریخ تمام کاربران قادر نخواهند بود کامپیوترهای خود را به ویندوز 10 آپگرید کنند.
مایکروسافت قصد دارد این کار را به آهستگی و در موج های مختلف انجام دهد. در یک پست، تری میرسون، رئیس بخش ویندوز این شرکت اعلام کرد که ارتقا به ویندوز 10 ابتدا برای 5 میلیون کاربر برنامه Windows Insiders قابل دسترس خواهد بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۸ تير

گوگل مدتی پیش اعلام کرده بود که در آینده ای نزدیک ماشین های خودران بیشتری را در منطقه Valley به گردش در خواهد آورد و حالا این اتفاق افتاده است. این شرکت در پستی که در گوگل پلاس منتشر نمود بطور رسمی اعلام کرد که ماشین های خودران Lexus RX چند کیلومتر مربع را در شمال و شمال شرقی مرکز شهر این منطقه طی خواهند کرد.
گوگل در کالیفرنیا ماشین های خودران خودش را در خیابان های عمومی مورد تست قرار داده است اما بنظر می رسد فعلاً برای تگزاس تصمیم به استفاده از دو خودروی نسبتاً قدیمی تر لکسوس گرفته باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۰:۵۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۸ تير

Display اعلام کرد که تولید انبوه پنل های لمسی بزرگتر Advanced In-Cell یا به اختصار AIT را شروع کرده است. اگرچه این پنل های فعلاً برای استفاده در لپ تاپ ها تولید خواهند شد اما احتمالش هست که در آینده ای نزدیک برای تبلت ها نیز قابل استفاده باشند.
مهمترین ویژگی این پنل های جدید در این است که ال جی موفق شده لایه های TFT LCD و تاچ اسکرین را با یکدیگر ادغام کرده و در نتیجه از ضخامت کلی این پنل ها بکاهد.
البته In-cell تکنولوژی مختص پنل های ال جی نیست و سایر کمپانی ها نیز از فناوری های مشابه با آن بهره می برند. اما جدیدترین دستاورد ال جی باعث شده تا ضخامت پنل های تولید شده تا حد 1 میلی متر کاهش داشته باشد و اگرچه شاید مقدار زیادی بنظر نرسد اما همین کاهش ضخامت منجر به کاهش 25 درصدی ابعاد و کاهش وزن 200 گرمی در پنل های سایز بزرگ خواهد شد.

ادامه مطلب