محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱:۲۱ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ مرداد

ناسا اخیراً اقدامات جالی را انجام داده که ثبت عکس های رنگی و جذاب از اعماق کهکشان ها از جمله آنهاست.
اما تصویری که جدیداً توسط ناسا منتشر شده نمایی بسیار زیبا از سیاره زمین را نشان می دهد که می توان آن را مادر تمام عکس های ثبت شده از زمین دانست. این تصویر توسط ماهواره DSCOVR که میلیون ها کیلومتر دورتر قرار دارد ثبت شده است. در این عکس نیمه کامل سیاره زمین که با نور خورشید روشن شده به تصویر کشیده شده است.
تصویر مذکور توسط دوربینی با عنوان EPIC (دوربین تصویر برداری چندرنگ زمین) ثبت شده است. این دوربین از یک سنسور CCD با دقت 4 مگاپیکسل و یک تلسکوپ تشکیل شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير

GoPro با دوربین های کوچکش به ماجراجوهایی که بین ما هستند ، میلیون ها محصول فروخته است. البته فقط طرفداران هیجان نیستند که به محصولاتی که این کمپانی عرضه میکنند علاقه مندند. شکی نیست که تعدادی از مردم اول از همه GoPro را به خاطر جمع و جور و کامپکت بودنش انتخاب کردند.
برای آن خریداران ، GoPro انتخابی خوب است اما عالی نیست. آنهم به خاطر محدودیت هایی که شکلش به وجود می آورد. اگر یک دوربین متنوع و کوچک چیزی است که میخواهید ، شاید micro four-third platform بهترین مکان برای شروع جستجو باشد . با اینحال هنوز هم، میفهمید که این دوربین ها از آنچه که ترجیح میدهید کمی حجیم ترند.
از دوربین z وارد دوربین E1 شوید
دوربین Z که در اوایل 2013 ساخته شد، تلاش بسیاری برای طراحی یک دوربین کوچک ساخته شده بر روی وسیله ی micro four-third داشته است. نتیجه اش E1 است، یک دوربین با لنز تعویض شدنی کوچک غیر تجملی که گفته میشود کوچکترین در نوع خودش است که میتواند فیلم 4k ultra hd بگیرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير

مورد اشتباه کردن هویت ها در شبکه های اجتماعی چیز تازه ای نیست اما مورد جدید و جالبی که پیش آمده، این بود که یک شهروند اسپانیایی با نام آندرس اینستا که در مادرید زندگی میکرد، از این شبکه ی اجتماعی بیرون انداخته می شود . چون به خاطر شباهیت نامش با یک بازیکن فوتبال عوضی گرفته شده بود.
آندرس اینستا از مادرید، صاحب اکانت @ainiesta در اینستاگرام است.
آندرس اینستا از fuentealbilla کاپیتان کلوپ فوتبال بارسلونا است. اینستای قبلی در روز چهارشنبه از خواب بیدار میشود و میبیند که اینستاگرامش بلاک شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۶ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳۰ تير

اعلان خبر هفته ی پیش مایکروسافت مبنی بر اینکه به تلاش هایش در مورد تلفن همراه های هوشمند برگشته لحظه ی بسیار شفافی بود.بخش های مختلف این تلفن همراه ها که کمپانی از آنها استفاده میکند، ( - که بیزینس، سود و حمل و نقل نامیده میشوند - در نمای بیرونی تبلت هایش انعکاس پیدا میکند. در ایمیلی که به کارکنان تغییرات را توضیح میدادند، ساتیا نادلا عنوان کرد : ما از استراتژِی توسعه ی بیزینس یک تلفن همراه مستقل به استراتژِی توسعه و ساخت یک اکوسیستم ویندوز پر جنب و جوش میرویم که شامل خانواده ی وسیله ی first party( عضو اصلی یک خانواده و یا شرکت صاحب حقوق و مزایای اصلی کسی که بیمه نامه اصلی را داراست ) میشود.
کلمه ی "اکوسیستم" در صنعت تکنولوژِی زیاد استفاده میشود. ولی به معنی چند تا وسیله در بازار نیست. مانند طبیعت ، داشتن یک اکوسیستم تکنولوژی به این معناست که بخشی از تکنولوژی بخش دیگری را تغذیه میکند. برخلاف طبیعت، انتظار میرود که اکوسیستم ها نه تنها در چرخش باقی بمانند بلکه رشد هم بکنند. و رشد جایی که است دورنماهای مایکروسافت هنوز پر از احتمالات به نظر می آیند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۴۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳۰ تير

کتانی های جدید نایک وعده ی دویدنی سریع تر با تلاشی کمتر را میدهند. میتوانیم انجامش دهیم
اما نایک از این هم یک قدم فراتر رفته است، با این وسیله های آموزش دهنده ی سنجشی که ویژگی های خوب زیادی را عرضه میکنند و به شما وعده ی دویدنی سریع تر و بهتر و کلا یک زندگی بهتر را میدهند. بعد از (انفجار رنگ)color blast زوم الیت 7 ، که به ما این احساس را میداد که انگار به یک هدبند day glo و تی شرت global hypercolor برای ست کردن نیاز داریم، این کتانی های مشکی و خاکستری و سفید به درک بیشتری نیاز دارند. وعده ی بزرگ نایک همه اش در باره ی بهبود و بازیابی انرژی است ، تلاش برای کمی توقف و استراحت در تلاشی که با زور وارد کردن به پایتان بر روی زمین برای جلو رفتن میکنید. این خیلی شبیه وعده ی اسفنج های boost آدیداس است که به شما کمک میکند تا با تلاش کمتری بدوید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱:۴۱ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳۰ تير

مانتی مانفورد می گوید:« اینترنت بین وسایل وعده ی تغییر چگونگی عملکرد انسان ها را می دهد و از آن جایی که برخی از فناوری های پوشیدنی نا امید کننده بوده اند، وجود و بقای ما وابسته به این فناوری خواهد بود.»
به نظر می رسد تبلیغات درباره ی اینترنت بین وسایل (IoT) مبتنی بر واقعیات هستند. اداره تجارت،نوآوری و صنعت بریتانیا اعلام کرده است که ارزش بازار جهانی خدمات مربوط به فناوری های هوشمند شهری تا پایان این دهه به بیش از 250 میلیون یورو خواهد رسید.
اما برای محصولاتی که پیش از عرضه به بازار با سر و صدای زیاد تبلیغ می شوند همیشه جای نا امیدی بسیار وجود دارد.پرده برداری مضحک از "عینک گوگل" و درماندگی فزاینده ی کارمندان باهوش این شرکت با ذکاوت در تلاش برای خودنمایی با این محصول نیمه تمام یک اشتباه زود هنگام بود.
پیش از این، محصول بیش از حد تبلیغ شده ی "یخچال اینترنتی" بود که قرار بود خرید خواربار را متحول کند ولی فروش آن هنوز هم حتی به کمترین مقدار قابل قبول نرسیده است. همچنین جدید ترین محصول نا امید کننده، "ساعت اپل،" که گمان ها بر آن است که فروش آن با استقبال کافی مواجه نشده و ممکن است برای جلب توجه مشتریان محصول جدیدی لازم باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۱۷ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۸ تير

ماشین های خودران گوگل هر از چندگاهی تصادف می کنند اما دلیل این تصادفات اشتباهات رانندگان سایر خودروهاست، نه ماشین های گوگل.
به گفته کریس اورمسون رئیس بخش ماشین های خودران گوگل، رانندگانی که توجه ای به جاده ندارند و یا حواسشان پرت شده باعث ایجاد این تصادفات می شوند.
وی اضافه می کند ماشین هایی که توسط رانندگان انسان رانده می شوند اغلب با پشت لکسوس های خودران گوگل تصادف می کنند. در واقع در طی چند سال گذشته ما احساس می کنیم این ماشین های خودران بهتر و دقیقتر از رانندگان انسان رانندگی می کنند!

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۷ تير

چه میشود اگر ویندوز 10 را در 29 جولای دانلود کنید و بعد از امتحان کردن سیستم عامل افسوس خریدتان را بخورید؟
مانند بیشتر خرید ها ، مایکروسافت به شما یک مهلت خرید 30 روزه میدهد تا تصمیم بگیرید که آیا ویندوز 10 برایتان مناسب است یا نه . اگر به این نتیجه رسیدید که ویندوز 10 را دوست ندارید، میتوانید به سادگی به هر نسخه ی ویندوزی که قبل از اینکه تصمیم بگیرید با سر به دنیای جدید مایکروسافت شیرجه بروید؛ روی سیستمان بود ؛ برگردید.

ادامه مطلب