محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

اسکوتر هوشمند Gogoro که اوایل سال جاری معرفی شد و قابلیت اتصال با گوشی های هوشمند را داشت، سرانجام برای عرضه آماده شد. این اسکوتر می تواند نگرش کاربران در مورد استفاده و کاربرهای وسایل نقلیه الکتریکی را تغییر دهد.
افرادی که در شهر تایپه تایوان زندگی می کنند و این اسکوتر را بصورت پیش سفارش خریداری کرده بودند می توانند در روز شنبه سفارش خود را دریافت کنند.
شرکت سازنده این اسکوتر مدل های جدیدی با عنوان Gogoro Plus را نیز عرضه کرده که در رنگی های زرد، آبی، نارنجی و نقره ای ارائه می شوند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

هر زمان که سری به وب سایت های جذب سرمایه برای پروژه های شخصی نظیر Kickstarter یا Indiegogo بزنید با انبوهی از پروژه های کوچک و بزرگ مواجه می شوید که بسیاری از آنها بی فایده و احمقانه بنظر می رسند، اما در این میان برخی از پروژه ها نیز حکم جواهر را دارند. اما همیشه باید بدانید که هر پروژه شخصی یا کیک استارتری، حتی بهترین هایشان می تواند به شکست منجر شود، بنابراین قبل از اینکه به این پروژه ها کمک کنید تا به گجت یا خدمات رویایی خود دست پیدا کنید، خوب فکر کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۳:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

وقتی برای یک کلاه موتورسواری 400 دلار هزینه می کنید قطعاً انتظار کیفیت و ایمنی بسیار بالایی را دارید. اما اگر برای یک کلاه 400 هزار دلار پول بدهید چه انتظاراتی می توانید داشته باشید؟ خب شما با این کلاه می توانید پشت دیوارها را هم ببینید!
درست شنیدید، این کلاه اگرچه قابلیت اشعه ایکس سوپرمن را به شما نمی دهد، اما چیزی بسیار مشابه آن را در اختیارتان قرار می دهد.
کلاه مذکور در واقع یک کلاه خلبانی مجهز به نمایشگر می باشد که هماهنگی خوبی با یکی از پیچیده ترین جت های جنگی ساخته شده به نام F-35 Lightning II دارد.
نسخه های مختلف این جت جنگی که توسط کمپانی Lockheed Martin ساخته شده، برای فرود عمودی بر روی ناوهای هواپیمابر یا خشکی طراحی شده اند. وقتی گران ترین و پیشرفته ترین جت جنگی تاریخ را می سازید باید یک کلاه ویژه و متمایز نیز برای خلبان در نظر بگیرید. این کلاه با تکنولوژی های بکار رفته در آن اصلاً نمی تواند قیمتی ارزان داشته باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

همیشه باید شایعات و اخباری که در مورد محصولات معرفی نشده وجود دارند را با دیده تردید نگاه کنید. گاهی اوقات حتی موثق ترین منابع خبری و فاش کننده هم دچار اشتباه می شوند. چند هفته ای هست که شایعاتی پیرامون فبلت جدید سامسونگ، گلکسی نوت 5 مبنی بر استفاده از تکنولوژی خارج شدن خودکار قلم که این شرکت کره ای اوایل سال جاری ثبت کرده، منتشر می شود. اما براساس گزارش یک نشریه کره ای، بنظر می رسد این اتفاق نخواهد افتاد.
براساس این گزارش سه نکته را در مورد Note 5 می توان دریافت:

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

با افزایش تعداد کمپانی های علاقه مند به پهبادها و همچنین تمایل به ایجاد یک سیستم کنترل ترافیک هوایی برای آنها، این موضوع که در آینده ای نه چندان دور آسمان اطراف محل زندگی مان مملو از پهبادها و کوادکوپترهای مختلف باشد دیگر یک رویاپردازی محسوب نمی شود.
با شیوع روز افزون تعداد پهبادهای تجاری، سازمان هوانوردی فدرال آمریکا قصد دارد تا 12 ماه آینده قوانین جدیدی را برای عبور و مرور این پرنده های کوچک تعیین کند و در همین زمان ناسا و چندین شرکت بزرگ جهانی دست به دست هم می دهند تا قوانینی را برای ایجاد نظم و امنیت بیشتر در آسمان پایه گذاری کنند.
گوگل یکی از جدیدترین کمپانی هایی است که برای ایجاد یک سیستم جامع کنترل ترافیک ابراز تمایل کرده و به 12 شرکت بزرگ دیگر شامل آمازون و ورایزون پیوسته است. تمامی این شرکت ها با ناسا توافق نامه ای را به امضا رسانده اند که کمک می کند برای کنترل ترافیک هوایی پهبادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می کنند به یک راه حل جامع دست پیدا کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

استرالیا کشوری است که در آن هزاران گونه جانوری وحشی نظیر خوک ها و سگ های وحشی زندگی می کنند. یک کمپانی استرالیایی قصد دارد با استفاده از پهبادهای رده نظامی این حیوانات را زیر نظر بگیرد.
کشاورزان استرالیا برای رهایی از آفات، چندین دهه است که از سموم و راهکارهای شکار حیوانات موذی استفاده می کنند. اما متاسفانه این افراد عواقب این کار خود را به گونه ای درست ارزیابی نکرده اند.
اینجاست که شرکت Ninox Robotics پهبادهای SpyLite خود را معرفی می کند. این کمپانی قصد دارد با استفاده از زمان سه هفته ای، پهبادهای خودش را در مناطق کوئینزلند و نیو ساوت ولز مورد آزمایش قرار داده و در نتیجه اطلاعات ارزشمند و همزمانی را از جانوران وحشی و موذی به متخصصین کنترل آفات ارائه دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۱۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

ما همه با موقعیت شلوغی و پر بودن جای پارک آشناییم ، آنجا شما دو انتخاب دارید: آنقدر این مکان را دور بزنید تا شاید بعد از مدتی طولانی بتوانید یک جای پارک تقریبا معقول و خوب پیدا کنید یا جایی که انگار آخر دنیاست پارک کنید و با زحمت همه ی راه را به سمت مقصد بازگردید.
مربی های بدنسازی به ما یاد میدهند که چگونه پیاده روی کنیم ولی راستش وقتی حوصله ی پیاده روی نداشته باشیم، پارک کردن در یک مکان دور افتاده جالب به نظر نمی آید.
خب دوستان، والکسویگن درباره ی این زجر شما میداند، به همین دلیل اتومبیل ساز آلمانی last mile surfer را معرفی کرد، یک روروک (اسکوتر) الکتریکی که برای حمل شما از مکان های دور افتاده ی پارک تا درب های ورودی costco (یا هر جایی که مردم روزها وقت میگذارنند ) طراحی شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۵:۱۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

سه شنبه ی این هفته، کشتی سلطنتی HMS mersey چیز عجیبی را از قسمت پرتاب توپ کشتی به سمت ساحل جنوبی انگلستان فرستاد. یک هواپیمای کنترل از راه دور ارزان که توسط چاپگر سه بعدی ساخته شده بود. یک وسیله ی 3 کیلوگرمی با طراحی یک هواپیما که با یک فلاخن سه متر پرتاب شد و بصورت خودگردان بین چند ایستگاه هوایی از پیش برنامه ریزی شده پرواز کرد تا اینکه بعد از 5 دقیقه به یک ساحل ریگی امن نشست.
این هواپیمای کنترل از راه دور ارزان ابتدا در ساحل چاپ شده و سپس به کشتی برده شد.هدف آزمایش نشان دادن این بود که چگونه هواپیماهایی کم و بیش یکبار مصرف ، در یک چشم بهم زدن میتوانند چاپ شوند و ممکن است هزینه ها را کم کرده و کارکنان را سریعا به یک ماموریت جدید بفرستند، مثلا بعد از یک حادثه ی طبیعی . جف هیوارد ، عضو هیئت رئیسه ی هواپیماهای کنترل از راه دور در مرکز امور جنگی دریایی که همردیف HMS metseyto برای سرپرستی پرواز بود ، گفت: ساختن هواپیما های پلاستیکی برای کشتی های جنگی ، با استفاده ازتکنیک های تولید انبوه قراردادی ؛ انعطاف زیادی را ارائه نمیکند، و معمولا گران تر تمام میشود چون افراد مورد نیاز آنقدر زیاد نیستند که هزینه های برپایی را خنثی کنند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند