محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ مرداد

یک استارت آپ با نام Leia در تلاش است تا نوعی داشبورد سه بعدی را در اتومبیل ها بکار ببرد که حتی به عینک هم نیازی ندارند.
این استارت آپ که پیش از این تکنولوژی مذکور را در یک نمایشگر 2.2 اینچی بصورت مدل پیش تولید معرفی کرده بود، حالا بر روی یک نمایشگر 5.5 اینچی کار می کند که قارد به نمایش هولوگرام ها می باشد.
دیوید فتال مدیرعامل شرکت Leia نمونه ای از این تکنولوژی را در نمایشگری بزرگتر در دفتر کار خود به نمایش گذاشت. این نمایشگر قادر به نمایش ساعت، یک اسکلت و نقشه ماهواره ای کشور سوئیس بود. اگر از فاصله 50 سانتی متری تا یک متری به صفحه نگاه می کردید متوجه یک عمق تصویر چند سانتی متری می شدید، در غیر این صورت تمام تصاویر حالت تخت و معمولی داشتند. این تصاویر رنگی، خیلی روشن نبوده و زاویه دید مناسبی را ارائه می کردند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ مرداد

فیسبوک اخیراً اعلام کرد که کار طراحی و ساخت پهباد بزرگ Aquila را به اتمام رسانده و این پهباد اکنون می تواند دسترسی به اینترنت را در دور افتاده ترین مناطق جهان میسر کند.
Aquila یک پهباد خورشیدی است که بالهایی به اندازه بال بوئینگ 737 داشته و وزن آن نیز از یک ماشین معمولی کمتر است. این پهباد می تواند اینترنت را از آسمان به سمت زمین بفرستد و قابلیت پرواز یکسره تا چند ماه را دارد.
فیسبوک همچنین از فناوری ارتباطی لیزری جدیدی پرده برداشت که قابلیت ارسال اطلاعات تا 10 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می کند. این سیستم جدید بیش از 10 برابر سریعتر از سیستم های قبلی محسوب می شود و قادر است از فاصله 16 هزار کیلومتری اینترنت را با دقتی زیاد قابل دسترس کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ مرداد

اگر دستگاهی به شبکه وایرلس متصل شود، شانس اینکه هکرها بتوانند از نواقص امنیتی نرم افزار آن سوء استفاده کرده و عملکرد دستگاه را مطابق میل خود تغییر دهند بالا می رود. فرقی نمی کند این دستگاه اسمارت فون باشد، کامپیوتر یا روترهای اینترنت باشد و یا حتی یک اسلحه باشد!
یک تفنگ تک تیرانداز یا اسنایپر هوشمند وجود دارد که با استفاده از شبکه اینترنت و قابلیت های نرم افزاری اش می تواند هر سربازی را به یک تک تیرانداز ماهر تبدیل کند. هکرها از این قابلیت به نفع خود استفاده کرده و توانستند اسلحه را غیرفعال و حتی هدف آن را تغییر دهند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ مرداد

دوربین های مقاوم و ضد آب زیادی وجود دارد اما تا به حال هیچ کدامشان صراحتا برای ماهیگیر هایی که در رقابت کاپیتان آهاب شرکت میکنند طراحی نشده بود. گوفیش این دوربین است. این دوربین ماجراجویی های زیر آبی را ثبت کرده و ویژگی های دیگری نیز به آن اضافه میکند که برای غیر ماهیگیران هم خوشایند و جذاب خواهد بود. بیایید با چیزهای واضح شروع کنیم. دوربین گوفیش یک دوربین ویدئویی رنگی 1080 HD است که تا عمق 150 متر ضد آب است. این دوربین در مقابل تکان خوردن های زیر آبی ثابت است و به ریسمان ماهی گیری شما وصل شده و با یک لنز 170 درجه واید فیلم میگیرد. دوربین گوفیش تقریبا نیروی شناوری خنثی ای دارد بنابراین اگر ریسمانتان از جا در رفت 100 دلارتان را کف دریاچه از دست نخواهید داد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ مرداد

ژاپن سالهاست که ایده ی گماشتن ربات ها به مراقبت از سالمندان را در سر میپروراند اما بالاخره این ایده از خیال به واقعیت تبدیل میشود . NTT، بزرگترین شرکت ارتباط از راه دور ژاپن در حال قرار دادن ربات های ارتباطی کوچک در خانه های شهروندان سالمند ژاپنی است.
از برخی جهات، ربات NTT به نظر پاسخی به ربات pepper از شرکت سافتبنک(یک کمپانی رقیب ارتباط از راه دور ژاپنی ) است که در ژوئن به فروش رسید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۹ مرداد

سیگارهای الکترونیکی به منظور ترک سیگارهای رایج ظهور پیدا کردند اما حالا بنظر می رسد این دستگاه های الکتریکی باتری خور، در حال محبوب شدن هستند. در حال حاضر این نوع سیگارها توسط بسیاری از افراد و حتی اعضای یک خانواده مورد استفاده قرار می گیرند. براساس مطالعه ای جدید، افزایش محبوبیت سیگارهای الکترونیکی و قبول آن به عنوان یک سیگار غیر مضر می تواند بار دیگر باعث تغییر هنجارها در مورد محصولات تنباکویی شود که نتیجه آن در خطر افتادن سلامت جامعه ایالات متحده آمریکا خواهد بود.
براساس تحقیق مدرسه پزشکی Keck، تعداد نوجوانانی که سه یا چهار دوست صمیمی شان در حال حاضر از سیگارهای الکترونیکی استفده می کنند حدود 104 برابر بیشتر از افرادی است که دوستان آنها از این نوع سیگارها استفاده نمی کنند. این آمار تکان دهنده به خوبی افزایش محبوبیت سیگارهای الکترونیکی در سال های اخیر را نشان می دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۹ مرداد

هفته گذشته نوکیا اعلام کرد که رویدادی را در 28 جولای برگزار خواهد کرد و براساس پیش بینی ها بنظر می رسید این شرکت قصد معرفی یک دستگاه مرتبط با واقعیت مجازی را دارد. این اتفاق افتاد ولی این دستگاه یک هدست واقعیت مجازی نبود.
نوکیا اسم این محصول را بطور رسمی Nokia OZO گذاشت که در واقع یک دوربین واقعیت مجازی است که برای ویدیوگرافرهای حرفه ای و کسانی که قصد ثبت محتوا برای واقعیت مجازی را دارند طراحی شده است. همانطور که از تصاویر مشخص می باشد، OZO شبیه به یک توپ فوتبال است که چند دوربین و میکروفون بر روی آن تعبیه شده است.
براساس توضیحات نوکیا، OZO قادر به ثبت ویدیوهای سه بعدی از طریق 8 دوربین و میکروفون کاملاً هماهنگ می باشد. نرم افزار داخلی این دوربین امکان نمایش تصاویر 3D را بطور همزمان میسر کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ مرداد

بیش از 1000 نفر از محققان و کارشناسان برجسته رباتیک نامه سرگشاده ای را امضا کردند که به مسابقات تسلیحاتی اطلاعات نظامی هشدار میداد.همچنین بیشتر از 1000 نفر از کارشناسان عالی رتبه نیز نامه سرگشاده ای در خصوص هشدار مسابقات تسلیحاتی نظامی در خصوص هوش مصنوعی امضا کردند و خواستار ممنوعیت سلاح های تهاجمی خود مختار شدند.در این نامه ی ارائه شده در کنفرانس بین المللی مشترک هوش مصنوعی در بوینس آیرس آرژانتین ، توسط الون ماسک تلسا، یکی از بنیان گذاران اپل استیو موزنیاک ، مغز متفکر گوگل دمیس هسبیس و پرفسور استیون هاوکینگ در راستای هزاران تحقیقات رباتیک امضا شده است.

ادامه مطلب