محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ مرداد

اگر در کودکی عاشق ساختن موشک های کاغذی بودید، PowerUp 3.0 رویای شماست که به حقیقت پیوسته است! این موشک کاغذی از یک موتور الکتریکی برخوردار بوده و با استفاده از گوشی هوشمندتان قابل کنترل است. حالا می توانید پک دوتایی این موشک کاغذی هوشمند را با 20 درصد تخفیف از فروشگاه Gizmag Store بخرید.
این موشک با طرح های مختلف در قسمت بال قابل انتخاب می باشد که البته این تفاوت در طرح ها قدرت مانور موشک را نیز تغییر می دهند. موتور ملخی در قسمت عقب موشک نصب شده و شما باید موشک را مانند یک دارت پرتاب کنید. اپلیکیشن PowerUp به شما اجازه می دهد تا کنترل موشک در هوا را بر روی گوشی هوشمندتان به دست بگیرید. بدین صورت که با کج کردن گوشی می توانید جهت موشک را تغییر دهید و یا با استفاده از اهرم سرعت، سرعت حرکت موشک را تنظیم کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ مرداد

اخیراً یک نقص امنیتی خطرناک در اندروید کشف شد که Stagefright نامیده می شود. این نقص در اندروید فرویو 2.2 و بالاتر وجود داشته و خوشبختانه برای رفع آن اصلاحیه ای ارائه شده است. در حال حاضر شرکت های مختلفی انتشار این بروزرسانی امنیتی را بصورت OTA آغاز کرده اند.
اما برای آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله اینگونه تهدیدات در آینده، دو شرکت که جایگاهی ویژه در اکوسیستم اندروید دارند سیاست های مشابهی را در پیش خواهند گرفت.
گوگل توسعه دهنده اندروید و شرکتی که مسئول انتشار آپدیت های نرم افزاری برای خانواده نکسوس می باشد، قصد دارد بصورت ماهیانه آپدیت های امنیتی را در کنار سایر آپدیت ها برای دستگاه نکسوس منتشر کند.
نخستین اصلاحیه امنیتی برای دستگاه های نکسوس 4، نکسوس 5، نکسوس 6، نکسوس 7، نکسوس 9، نکسوس 10 و همچنین Nexus Player منتشر خواهد شد تا این نقص امنیتی را برطرف کند. به گفته گوگل، دستگاه های خانواده نکسوس از این پس 3 سال بعد از عرضه یا 18 ماه پس از آخرین خریدی که از طریق گوگل استور صورت گرفته، آپدیت های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد

اپل واچ به عنوان یک محصول در حوزه سبک زندگی معرفی شده است. این ساعت هوشمند به لطف بهره مندی از سنسورهای مختلف می تواند برای علاقه مندان فیتنس نیز استفاده های زیادی داشته باشد. این سنسورها می توانند ضربان قلب، مسافتی که دویده اید، سرعت دویدن و میزان کالری مصرف شده شما را نشان دهند. اما بنظر می رسد این سنسورهای زیستی احتمالاً توانسته اند جان این مرد را نجات دهند.
کن رابسون 64 ساله در ویرجینیا زندگی می کند و قصد داشت برای دیدن پسرش به یک مسافرت برود. اما قبل از سفر وی احساس ضعف و سبکی سر داشت و به لطف اپل واچ متوجه شد که ضربان قلبش تا حد خطرناک 30-40 تپش در هر دقیقه پایین آمده است. این تعداد ضربان معمولاً در ورزشکاران المپیکی و هنگام استراحت دیده می شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد

ناسا یک سال قبل از رفتن به سمت سیارک Bennu، شروع به وصل کردن ابزار های علمی به ماهواره ی OSIRIS-REx کرده است. اولین وسیله ای که به مرکز فرماندهی و عملیات lockheed martin رسیده، وسیله ای اندازه ی مایکروویو، ساخته ی دانشگاه ایالت آریزونا است .این وسیله طیف نمای تابش حرارتی OSIRIS0REx یا OTES نام دارد.طوری طراحی شده است که به محض شروع سفر دوساله ی سفینه به Bennu روشن شود و دمای سیارک نزدیک زمین را هر دو ثانیه قبل از اینکه برسد، بسنجد. این وسیله که توسعه یافته است و در این چند سال گذشته آزمایش شده است، سطوح پیکره های نجومی را اسکن میکند تا از مواد معدنی و شیمیایی نقشه و نگارش برداشته شود.
OTES ولی یکی از 5 وسیله ای است که این تیم تصمیم دارد خارج و دور از OSIRIS-REx نصب کند قبل از اینکه در سپتامبر 2016 از زمین بلند شود. OSIRIS-REx مجموعه ای از دوربین ها را دارد (OCAMS) که توسط تیم دانشگاه آریزونا ساخته شده اند. که این مجموعه از 3 دوربین اش برای عکسبرداری از Benuu زمانی که سفینه نزدیک میشود، استفاده میکند. آژانس فضایی کانادایی، ارتفاع سنج OSIRIS-REx را طراحی کرد. که وظیفه ی تولید نقشه هایی محلی و جهانی از سیارک را خواهند داشت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد

hitchBOT ربات کانادایی که در راه از ماشین ها سواری میگیرد، ممکن است بخواهد حرکت دومی بزند . ربات بدون حرکتی که متکی به لطف غریبه ها برای رفتن از ماربلهد ماساچوست به موزه ی اکسپولاتوریوم سان فرانسیسکو در کالیفرنیا بود، تنها توانست به فیلادلفیا برسد زمانی که یکی از آن غریبه ها با وحشی گری نابودش کرد . حالا تیم اونتاریو در کانادا که Hitchbot را ساخت در حال بررسی ادامه دادنش است. جستجویی برای کشف اینکه چه کسی ربات پیاده روی کننده را نابود کرد صورت نمیگیرد اما در حال بررسی و بازسازی hictBOT درسال 2016 و فرستادنش به فیلادلفیا اند تا سفرش را ادامه دهد یا دوباره نابود شود . دکتر دیوید هریس اسمیت، استادیاری در دانشگاه مک مستر و یکی از سازندگان hichBOT به mashable اینگونه گفت .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

از هر کسی که در یک هواپیما بیشتر از هشت ساعت نشسته باشد بپرسید ، پرواز های طولانی واقعا اذیت کننده اند . جدا از مقدار زمانی که برای رسیدن از نقطه ی a به نقطه ی b طی میشود، گذراندن بیش از نیمی از روز در یک صندلی ناراحت آخرین چیزی است که مردم میخواهند انجام دهند. اما چه میشود اگر به جای گرفتن کل یک روز کاری برای سفر از نیویورک به لندن میتوانستید همان سفر را در عرص 1 ساعت انجام دهید ؟ ( اندازه ی یک اپیزود بازی تاج و تخت )
به نظر معقول نمیاید اما باور کنید یا نه ، تولید کننده ی هواپیمای ایرباس یک اینچ این تصور را به واقعیت نزدیک کرد . همین ماه پیش برنامه ی در دست ساخت این کمپانی برای "وسیله ی هوای بسیار سریع و متد هوایی مربوطه " توسط دفتر اختراع و تجارت آمریکا مورد تایید قرار گرفت . اساسا مخترعان ایرباس ، مارکو پرامپولینی و یوهان کارابوف یک برنامه ی امکان پذیر برای ساختن هواپیماهای مسافر بری اس دارند که 4.5 برابر سرعت صدا را دارد . یا سریع تر از ترین موشک خلبان دار ساخته شده است .

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

خوشبختانه هر روز وابستگی جامعه به کاغذ کمتر می شود، چرا که کار کردن با پرینترها واقعاً دردسرهای خاص خودش را دارد. درایورها، گیرکردن کاغذ و تمام شدن جوهر همگی جزو مشکلاتی هستند که اگرچه از زمان عرضه پرینترهای بی سیم کمتر آزاردهنده شده اند اما به هر حال وجود دارند. اپسون با پرینترهای جدید EcoTank شاید نام چندان جالبی نداشته باشند اما از یک ایده هوشمندانه بهره می برند.
این پرینترها از تانک های بزرگ جوهر برخوردار هستند که احتمالاً هر دو سال یکبار نیاز به تعویضشان خواهید داشت. اپسون ادعا می کند این پرینترها جوهری به اندازه 20 کارتریج جوهر مجزا داشته و زمانی که جوهر موجود در تانک به اتمام رسید می توانید با یک بطری مخصوص، تانک را با جوهر شارژ کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

مهندسین دانشگاه اکستر دریافتند که تقلید از ژست پروانه ها زمانی که آماده پریدن می شوند، می تواند بهینگی پنل های خورشیدی را تا 50 درصد افزایش دهد.
نوعی پروانه تقریباً سفید به نام Cabbage White وجود دارد که در روزهای تابستانی در منطقه اروپا زیاد دیده می شود. این پروانه پیش از آغاز یک روز جدید و پرواز، با استفاده از بالها و جذب نور خورشید، عضلات پروازی خود را گرم می کنند، رفتاری که به آن حمام آفتاب می گویند.
زیرساختارهای به خصوصی که در بالهای پروانه وجود دارد نور خورشید را به بهترین شکل منعکس می کند تا پروانه اطمینان حاصل کند که عضلاتش کاملاً گرم و آماده شده اند. به همین علت این نوع پروانه پیش از سایر پروانه ها در روزهای ابری که نور آفتاب کمتر است، شروع به پرواز می کند.
موسسه محیط زیست و پایداری و مرکز اکولوژی و حفاظت دانشگاه اکستر متوجه شدند که ایجاد ساختاری مشابه بال این پروانه بر روی پنل های خورشیدی می توان نسبت قدرت به وزنی 17 برابری را در این پنل ها ایجاد کرده و در نتیجه عملکردی به مراتب بهینه تر را شاهد بود.

ادامه مطلب