محبوب ترین ها
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۳:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

وقتی صحبت از اتوموبیل های الکتریکی می شود، یکی از نام هایی که فوراً به ذهنمان خطور می کند، Tesla است. این شرکت که با خودروی Model S خود توانست رکورد فروش را بشکند، به همه نشان داد که یک خودروی الکتریکی اسپرت چه ویژگی هایی باید داشته باشد. بی ام دبلیو نیز با معرفی i8 اگرچه موفقیت تسلا را تجربه نکرده اما باز هم محصولی متفاوت را روانه این بازار در حال شکوفا شدن کرد. اما Audi خودروساز آلمانی دیگری است که تمایل خود را به ورود به این قسمت بازار نشان داده و در حال کار بر روی یک شاسی بلند اسپرت مفهومی با توانایی حرکت تا 500 کیلومتر می باشد. در این صورت، این خودرو به خوبی خود را نسبت به سایر رقبا متمایز جلوه خواهد داد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۷:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

چاپ سه بعدی هنوز هم تا مقدار زیادی جزء قلمرو شرکت های بزرگ است و به روش های نمونه سازی اولیه و افرادی که برای سرگرمی آن را دنبال کنند نیاز دارد.
ولی این کشف جدید می تواند تقاضا برای عرضه ی آن را تا مقدار زیادی افزایش دهد: شیشه ی چاپ شده ی سه بعدی.
اوایل این هفته، MIT از یک روش رونمایی کرد که آن را G3DP می نامد. این روش خلق سازه های پیچیده ی شیشه ای را توسط چاپ سه بعدی، مانند سازه های پلاستیکی ممکن می کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

با پیشروی جهان در راه یافت و استفاده از انرژی های تجدید پذیر ، استفاده مفید از سوخت هایی همچون هیدروژن باید بحدی افزایش یابد که بتواند رقیبی جدی برای سوخت های فسیلی محسوب شود و با گذر زمان کامل جایگاه آنان را تصاحب کند. اخیرا محققین دانشگاه موناش ملبورن ادعا می کنند به دستگاهی دست یافته اند که سوختی خورشیدی با بهره وری 22 تولید می کند. این یافته گام مهمی در مسیر دست یابی به سوخت پاک ، ارزان و سودمند هیدروژنی است.
نتایج بازده دستگاه های خورشیدی-هیدروژنی در طی سالیان با پیشرفت تکنولوژی و تکنیک های تخصصی افزایش یافته است. در دسامبر سال گذشته مجله گیز گزارش داد بازده یک سوخت هیدروژنی خورشیدی 10 درصد افزایش یافته و به 12.3 درصد رسیده ، که آمار بسیار خیره کننده ای به حساب می آید و رکورد قبلی یعنی 18 را پشت سر گذاشته است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

با اندازه ی بزرگی که تلفن ها این روز ها دارند، تقریبا غیر ممکن است در حالی که یه چتر را بالای سرتان گرفته اید زیر باران پیامک ارسال کنید.
چیزی که با آن نیاز دارید یک Phonebrella است؛ چتری با دسته ای به شکل حرف C که روی مچ دستتان جای می گیرد و هر دو دستتان را آزاد می کند تا هرچقدر دلتان می خواهد پیامک ارسال کنید.
Phonebrella طراحی شده توسط شرکت KT، دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه در کره ی جنوبی، از آن نوع محصولات است که بخاطر سادگی اش جای تعجب است که ایده ی آن زودتر به فکر کسی نرسید. البته شما همیشه می توانید به جای استفاده از این محصول، یک تلفن همراه کوچک تر بگیرید که با یک دست قابل استفاده باشد(آن روز ها را به یاد دارید؟)

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۳۰ مرداد

با افزونه "Dmail" امکان از بین بردن ایمیل‌های ارسال شده خود، حتی ایمیل‌های قدیمی را دارید. گوگل چندی پیش قابلیتی را معرفی کرد به‌نام "Undo Send". این افزونه به کاربران اجازه می‌داد که تا ۳۰ ثانیه پس از ارسال ایمیل، ارسال آن را متوقف کنند، ولی اگر این زمان ۳۰ ثانیه می‌گذشت، "Undo Send"، قادر به از بین بردن ایمیل‌های ارسال شده نبود، حالا افزونه "Dmail" این مشکل را حل کرده است.
افزونه "Dmail"، این امکان را به شما کابران جیمیل می‌دهد که هر وقت تمایل دارید ایمیل ارسال شده را از بین ببرید. از ویژگی‌های خوب این افزونه این است که شما به‌سادگی می‌توانید به صورت پیش‌فرض تنظیم کنید که بعد از یک زمان معینی ایمیل ارسالی شما از بین برود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۳۰ مرداد

پروژه جدید گوگل با نام Project Sunroof قصد دارد به شما کمک کند تا پنل های خورشیدی را در نقطه ای از سقف منزل یا محل کارتان نصب کنید که بیشترین میزان انرژی خورشیدی را دریافت کنید.
گوگل با استفاده از ترکیبی از اطلاعات هوایی و نقشه ای شامل Google Maps، مدل های سه بعدی از ساختار سقف ساختمان ها، روند حرکت ابرها و الگوهای حرارتی که همگی بر روی میزان تولید انرژی خورشیدی تاثیرگذارند، این کار را انجام خواهد داد.
براساس منطقه ای که بر روی نقشه انتخاب می کنید، گزینه هایی برای تامین مالی خرید پنل های خورشیدی و همچنین لیستی از کمپانی های سازنده پنل های خورشیدی در آن محدوده به شما ارائه می شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

در برخی خانه ها، نقاطی وجود دارد که به علت آفتاب گیر نبودن حتی در میانه روز نیز تاریک بوده و لازم است تا از لامپ برای روشنایی آن قسمت ها استفاده کنیم. Lucy یک آینه خورشیدی از طراح ایتالیایی Solencia می باشد که از انرژی خورشید بهره برده و نور آن را به تمامی قسمت های خانه تان منتقل می کند.
کافیست این آینه هوشمند گوی مانند را در نقطه ای منزل که نور آفتاب مناسبی دارد قرار داده و نشانگر آن را به جهتی که تمایل دارید نور دریافت کند تنظیم کنید. Lucy با استفاده از سنسورهای نوری و سلول های فتوولتائیک نور خورشید را دنبال کرده و بیشترین میزان نور را به بخش های تاریک منزل منتقل می کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

مایکروسافت می‌تواند هرگونه بازی کپی شده و جعلی یا سخت‌افزار غیر مجاز را که در ویندوز ۱۰ فعال است از کار بیندازد. این ویژگی در آپدیت جدید توافق‌نامه "EULA" یا همان مجوز استفاده‌ کاربر نهایی درج شده است. این وضعیت به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا نرم‌افزارهای در کامپیوترتان را جستجو کرده و تغییراتی ایجاد کند.
طبق گزارشی که در وب‌سایت پی‌سی آتوریتی منتشر شده است در بخش "۷b" این توافق‌نامه آمده که به‌روزرسانی‌ها در سرویس و نرم‌افزار و تغییرات جدید کاملا بررسی می‌شود: «مایکروسافت به صورت خودکار نسخه نرم‌افزار سیستم عامل‌تان را چک می‌کند و تغییرات شکلی و آپدیت‌های انجام شده برنامه‌ها را بررسی می‌کند. حتی استفاده از دستگاه‌های جانبی را هم رصد می‌کند.»

ادامه مطلب
کاربران می خوانند