محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

کارکردن در فضا بسیار سخت است . محیطش ناسازگار است . به طوری که حتی کوچکترین کارها به جای چند دقیقه چند ساعت طول میکشد . و همه چیز یا باید با لباس های بزرگ و سنگین انجام شود یا بازوهای رباتی . این چالشی است که وقتی فضانوردان بخواهند راور ها را در چرخش کنترل کنند سخت تر هم میشود . بنابراین ESA در حال کمی تمرین است. ماه آینده فضانورد دانمارکی ، آندرس موگنسون کنترل یک راور در نیدرلند را در حالیکه که در حال چرخش دور زمین دور از سازمان بین المللی فضا ISS است ، به عهده خواهد گرفت .
این امتحان که برای هفتم سپتامبر برنامه ریزی شده ، در ایستگاه فضایی رخ میدهد . در حالیکه راور میانجی سنتاور بر روی زمین مرکز فتی ای اس ای ESTEC در نوردویجک خواهد بود. بر طبق گفته های آژانس فضایی این اولین باری است که تلاشی در جهت این تجربه ی بازخوردی و راوری صورت میگیرد . در حالیکه یک دست دادن از راه دور در ژوئن در ناسا توسط فضانورد ، تری ویرتس در ISS و آندره شیله متخصص تله رباتیک در ESA در نیدر لند صوت گرفت .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

حتی در دنیای امروز که جی پی اس دارد ، سوال کردن از کسی درباره ی مسیر درست از کشتی گرفتن با گوشی آسان تر است . اینجاست که آنیموتوس ، این مکعب چاپ سه بعدی و متصل به صورت بیسیم وارد میشود . این وسیله مانند یک جهت یاب لمسی کار میکند . و توسط مهندس ییل ؛ آدام اسپایرز طراحی شده است.این وسیله کاملا تغییر شکل میدهد تا به شما مسیر درست را نشان دهد . اسپایرز آنیموتوس را زمانی که در اجرایی در فلتلند درگیر بود طراحی کرد . یک نمایش تعاملی بر اساس داستانی از ادوین ابوت در سال 1884 . داستانی در مورد یک دنیای دو بعدی . در بخشی از صحنه ، مخاطبان - هم بینایان و هم کسانی که بیناییشان ضعیف است- در تاریکی مطلق قرار میگیرند . و در فضای اجرا قدم میزنند ؛ در حالیکه صدای راوی در حال پخش است و افکت های صوتی داستان را در حالیکه آنان سرگردانند میگوید .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

ایالات متحده آمریکا دارای برخی از پیشرفته ترین هواپیماهای چند عملیاته تر جهان است که این میتواند هم به عنوان یک مسئولیت و هم یک دارایی شناخته شود.در واقع هر هواپیما میتواند عملکرد بهتری به نمونه چند دهه پیش خود داشته باشد اما این عمل بسیار گران،پیچیده و مصرف گرایانه است.به همین دلیل دی ای ار پی ای برنامه گرملینز را راه اندازی کرده است که هدف آن توسعه سوآرمها ی ارزان تر و کوچک تر، یعنی هواپیماهای که میتوانند در هوا مستقر و جمع آوری شود ، بود.
با این وجود محبوبیتی در سال 1980 توسط فیلمی به همین نام با عنوان " گرملینز" که در آن موجودات موذی توسط نیروی هوایی با ایجاد اتفاقاتی گرفتار تجهیزات مکانیکی میشوند، به دست آورد.در طول جنگ جهانی دوم تبدیل به فرهنگ عامه ای بعد از رولد دال شد و سپس دستیار هوایی سفارت انگلیس در واشنگتن گرملینز را نوشت که رمانی کودکانه بود و با اقتباس از آن در سال 1943 کارتونی ساخته شد که در آن باگز بانی به جنگ موجودات بیگانه رفت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۷ شهريور

خودروهای چندمنظوره با قابلیت حرکت بالا یا Humvee یکی از نمادهای مناطق جنگی محسوب می شود. اگر از کسی بپرسید یک کامیون نظامی را مثال بزند، احتمالاً هاموی ها را به شما معرفی می کند. این خودروهای جنگی که قدمتی بسیار طولانی(از سال 1984) دارند، به حدی در بین عموم مردم به محبوبیت رسیده اند که گاهی اوقات توسط افراد عادی خریداری می شوند. برای مثال آرنولد شوارتزنگر یکی از عاشقان پر و پا قرص Hummer می باشد.
اما این خودروها واقعاً قدیمی شده و ارتش ایالات متحده مدت هاست که به دنبال بازنشسته کردن آنهاست. ارتش این کشور با یک قرارداد 6.7 میلیارد دلاری با شرکت Oshkosh بالاخره این کار را انجام داد. این شرکت قرار است 17 هزار عدد از خودروی JLTV را برای ارتش تولید کند. این خودروها در انواع مدل های دو و چهار درب ارائه خواهند شد و از نظر زرهی و ظاهر کلی به مراتب بهتر بنظر می رسد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۷ شهريور

پس از معرفی لامپ های هوشمند و غیرمعمول، حالا سونی قصد دارد با یک بلندگوی عجیب تحت عنوان SRS-LSR100 راه جدیدش را برای ارائه اشیای هوشمند و نه چندان معمول ادامه دهد. این دستگاه که توسط سونی به عنوان بلندگوی تلویزیون معرفی شده، در واقع یک بلندگو می باشد که بر روی کنترل تلویزیون قرار گرفته است. ایده طراحی این دستگاه این بوده که شما بدون نیاز به اینکه در جلوی تلویزیون بنشینید، هم آن را کنترل کنید و هم از صدای آن بهره ببرید.
بلندگو با استفاده از یک دانگل وایرلس با تلویزیون ارتباط برقرار کرده و یک کلید چرخان بزرگ برای کنترل حجم صدا در نظر گرفته شده که با فشردن آن به سمت داخل می توان صدا را قطع کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۶ شهريور

در میان این همه عجله برای ایجاد حالت جدیدی از برنامه ها و را ه های حمل و نقل ,یک فرصت برای ارتقا یک وسیله نقلیه معمولی فعلی ,دوچرخه,عمدتا از دست رفته بود –تا الان!
اسمارت هالو(smarthalo )به فرمان هردوچرخه معمولی متصل میشود و هنگامی که با گوشی هوشمند شما جفت شد مانند یک هدایت بصری عمل میکند کاملا با ارسال سیگنال.
بله!هم اکنون تعداد زیادی راه وجود دارد که شما بتوانید با استفاده از گوشی هوشمندتان یک سفر دوچرخه سواری را هدایت و راهنمایی کنید اما اندکی بیشتر از چک کردن گوشی و یا ساعت هوشمند کار میبرد,هر دو فعالیت کاملا خطرناک است هنگامی که دوچرخه وارد خیابان های شهر میشود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۶ شهريور

ماهی رباتیک چاپ 3 بعدی کوچک تر از عرض موهای انسان میتواند روزی دارو ها را به قسمت هایی از بدن و احساس ما منتقل کند و مسمومیت را از بین ببرد به لطف محققان در دانشگاه کالیفرنا,سان دیاگو.
به اصطلاح این میکرو فیش ها خود بارور و خود رو هستند ,هدف مغناطیسی بدن را قرار میدهند و طراحی شده با نانو ذرات پراکسید هیدروژن است.و ممکن است آنها اولین تراشه خارج از بدنه و بلاک باشند برای آینده ای پر از میکرو ربات ها که با الهام از سایر موجودات مانند پرنده ها ساخته شده اند و هر کدام قابلیت تخصصی خود را دارند.اگرچه این میکرو فیش ها اولین ربات های با سایز میکرو نیستند که ساخته شده اند.بقیه شامل ربات میکروی گوش ماهی ,که اسم خود را از سیستم نیرو محرکه مانند گوش ماهی گرفته اند ,میکرو ربات حباب لیزری و میکرو ربات های مغناطیسی معلق که مانند اسمش شناور در هواست و با میدان مغناطیسی قابل کنترل است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

اگر شما تحت تاثیر کیفیت بالا و باور نکردنی تصاویر OLED ال جی با صفحه منحنی آن قرار گرفته اید پس خبر ورود تلوزیون های 4K OLED که ال جی گفته است در فروشگاه ها در سپتامبر غوغا به پا خواهد کرد شما را هیجان زده میکند.
نه تنها این!بلکه این تی وی ها یک OLED HDR کاملا سازگار ,قادر به نمایش پویایی بالا و تخصصی از هر دو حالت اچ دی و کامپونت (فیش های مادگی) خواهد بود.
این تلوزیون ها سری EF9500 را با 55 اینچ و 65 اینچ کامل کردند.قیمت گذاری و ویژگی های این مدل تقریبا یکسان با سری EF9600 منحنی است-مدل 55 اینچ تا 5500 دلار و مدل 65 اینچ تا 7000 دلار-اما یک استثنای قابل توجه وجود دارد:سریEF9500 تنها مدل ال جی است که قابلیت استفاده کامل از محتوای HDR و پخش دیسک های بلو ری را دارد که تا آخر امسال انتظار میرود.

ادامه مطلب