محبوب ترین ها
تکنولوژی
زهیر معصومیان۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

این برنامه نویزی با بسامد یکسان و قابل تنظیم تولید می‌کند تا به بیرون کردن صدایی که هنگام خواب شما را آزار می‌دهد کمک کند.
آیا تاکنون به این نکته پی برده‌اید که صدای پنکه به خوابیدن شما کمک می‌کند؟ یک دستگاه از همین پدیده ایده گرفته‌است. اسنوز (Snooz) به عنوان "یک تنظیم‌کننده‌ی عالی و قابل حمل صدا " شناخته‌می‌شود. این دستگاه در کنار تختخواب شما قرار داده می‌شود و یک سری صدای کنترل‌شده مانند همان پنکه را ایجاد می‌کند تا نویز موجود را ازبین ببرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

دوچرخه های تایر بزرگ و دوچرخه های الکتریکی در طول چند سال گذشته دو رویداد بزرگ در بین دوچرخه ها بوده اند . و حتی با یکدیگر جفت شده اند تا یک محصول جدید را تولید کنند . دوچرخه های تایربزرگ الکتریکی مانند definat big easy و pedego trail tracker مزایای تایر های روان و بزرگ و ماهیچه ی الکتریکی را با یکدگر مخلوط میکنند . تولید کننده ی موتورسیکلت ایتالیایی ، فرانتیک هم در حال آمدن به بازی است ، و از دانشش در زمینه ی موتور های تایر بزرگ دارای نیروی الکتریکی در راه اندازی دوچرخه های شهری و مخصوص جاده های خارجی استفاده میکند .
شهر های سرد و برفی ؛ و راه های نرم و ماسه ای دو مقصد منطقی برای دوچرخه های تایر بزرگ الکتریکی هستند اما این ها دو محیط کاملا متفاوت با مقتضیات متفاوت اند . fantic آنقدر از بازار میداند تا یک دوچرخه ی تایر بزرگ الکتریکی برای هر کدام بسازد . seven days و fat sport این شرکت که در جولای معرفی شدند ، هر دو الکتریکی با تایر بزرگ اند اما برای راه های متفاوت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

برلین_ دوربین اسنپ جدید پولاروید که عکس های فوری را بدون جوهر چاپ میکند آنقدر داغ است که ممکن است آتش بگیرد . و حتی هنوز بیرون هم نیامده.
ما این دوربین 99 دلاری 10 مگاپیکسلی را در کنفرانس IFA بررسی کردیم و اگر عکس ها حداقل خوبی کیفیت ZIP instant photoprinter پولاروید را را داشته باشند پس این شرکت محصول بزرگی در دستانش دارد . پولاروید دوربین های فوری دیگری نیز بیرون داده است ، مانند z2300 که از تکنولوژی کاغذ زینک بدون جوهر استفاده میکند اما همه ی آنها خیلی بزرگ ، حجیم و گران بودند . کیفیت عکس هم خیلی بد بود،در حالیکه دوربین ها همان رزولوشن اسنپ را داشتند.
دوربین اسنپ پلاستیکی کاملا مانند یک اسباب بازی است که که بخشی از جذابیت اش است . در قسمت بالایی اش یک دکمه ی شاتر بزرگ قرمز و یک دکمه ی سلف تایمر ( برای سلفی گرفتن) قرار دارد . در قسمت چپ دکمه ای قرار دارد که حالت ها را تغییر میدهد ( رنگی، اسپیا، سیاه و سفید ) در کنار دکمه ی کوچکتری که حالت فریم را عوض میکند . ( وینتیج)

ادامه مطلب
تکنولوژی
زهیر معصومیان۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

گزارش از برلین، آلمان : اگر صادقانه صحبت کنیم، کنفرانس مطبوعاتی شرکت هایر در نمایشگاه بین‌المللی IFA 2015 حوصله سر بر بود، اما میان ماشین‌های لباس‌شویی و ساعت‌های ایمنی که هیچ بچه‌ای دوستشان ندارد، یک وسیله‌‌ی قابل توجه با کمی نوآوری وجود داشت: یک کمپرسور و خنک‌کننده‌ی Wine با موتور غیر ثابت.
بله، به نظر این وسیله تنها به درد افرادی که مشروبات الکلی(wine) دوست دارند ( یعنی احتمالا اکثر افراد) می‌خورد، اما مزیت‌های زیادی برای این وسیله وجود دارد که حتی مخالفان مشروبات الکلی را نیز جذب می‌کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
زهیر معصومیان۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

قبل از اینکه بتوانید یاد بگیرید راه بروید باید چهاردست‌وپا رفتن را یاد بگیرید، بر اساس همین منطق، طبق گفته‌ی موسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) قبل از اینکه خودروهای بدون‌راننده داشته باشید، باید ماشین‌های گلف خودکار را راه بیاندازید.
MIT و موسسه‌ی تحقیقات ملی سنگاپور – همراه هم نامیده می‌شوند SMART – به گزارش اخبار MIT برای ساخت یک ماشین گلف خودکار همکاری کرده‌اند. ماشین‌های گلف در یک پارک عمومی بزرگ در سنگاپور طی 6 روز مورد آزمایش قرار گرفتند.
SMART همچنین برنامه‌ای ساخته تا مسافران بتوانند از یکی از 10 ایستگاه موجود در جزیره (سنگاپور) را مشخص کرده و این وسایل نقلیه به سمت آنجا حرکت کند و خواسته‌ی مشتری را انجام دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
زهیر معصومیان۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

با آمدن اتومبیل شیک و تجملی 4در Model S و اسپرت Model X حرف و حدیث‌هایی در مورد شرکت تسلا آغاز شد، اما Model 3 با قیمت 35هزار دلار قرار است خودرویی الکتریکی برای فروش در بازارهای انبوه باشد.
در یک سری توئیت در چهارشنبه، مدیر شرکت تسلاموتورز، الون ماسک (Elon Musk) اعلام کرد که پیش‌خرید‌های Model 3 از مارچ 2016 آغاز می‌شود و تولید نیز در طی دو سال آینده. ماسک افزود که کارخانه‌ی عظیم تسلا باید برای تولید Model 3 آماده باشد.
می‌‌توانید همچنین این مطلب را بخوانید: گل سرسبد شرکت تسلا یعنی Model X برای شما 132هزار دلار خرج برمی‌‌دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

خریدار باهوشی که در شهر زندگی یا کار میکند ، با چالش پیدا کردن پارکینگ روبه روست ، به ماشینی راحت با قیمت مناسب نیاز دارد و چند ساک خرید بیشتر حمل نمیکند .سخت است ماشینی پیدا کنیم که به اندازه ی fortwo هوشمند مورد تمسخر قرار گرفته باشد. با وجود ماشین هایی با قیمت مناسب که فضای بیشتر، عملکرد بهتر و سوخت سازگار زیر 20000 دلار عرضه میکنند، سازندگان این ماشین شهری کوچک باید سطح کار خود را بالا تر میبردند.
این تغییر ممکن است در fortwo هوشمند 2016 بیاید . اسمارت جدید هنوز طراحی ماشین شهری دو سرنشینه را دارد اما آخرین مدلش با لیست بلندی از ویژگی های جدید به بازار آمده اند که میتواند بدگو ها را در مورد این ماشین کوچک شهری جذاب دلگرم کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

برلین خودت را آماده کن ، سونی اولین تلفن همراه هوشمند دنیا با صفحه نمایش 4k اش را معرفی کرد . در نمایش معاملات تکنولوژی IFA در برلین ، همانطوری که پیش بینی شده بود، سونی 3 گانه ی اکسپریا زد 5 ، زد 5 کامپکت و زد 5 پرمیوم اش را معرفی کرد . اولین گوشی های هوشمند با 4K صفحه . با اینکه SHARP قبلا گوشی ای با صفحه نمایش 4K نشان داده بود اما زد 5 پرمیوم اولین گوشی با 4K رزولوشن است که مردم میتوانند بخرند.
تفاوت اصلی بین این سه گوشی به سایز و رزولوشن صفحه خلاصه میشود . طراحی صنعتی به گونه ای است که بیشتر به شکل مستطیل اند - یک قاب فلزی با پشت شیشه ای . زد 5 پرمیوم محصول جدید است و دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچ 4k است . زد 5 صفحه نمایش 5.2 اینچ 1080 p فول اچ دی دارد .

ادامه مطلب