محبوب ترین ها
تکنولوژی
زهیر معصومیان۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

محققان دانشگاه کالیفرنیا ادعا می‌کنند برای یک فرد با معلولیت ذاتی و طولانی مدت ابزاری فراهم نموده‌اند تا بتواند با اسکلتی رباتی به راحتی راه برود.
با کار تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا، یک شخص با معلولیت طولانی مدت و کامل خود، با اختیار شخصی خود، مسئولیت اسکلتی مصنوعی و برداشتن هزاران قدم را به عهده گرفته است. با استفاده از سیستم شبیه‌سازی ستون فقرات بدون نیاز به کاشت در بدن که به جراحی احتیاجی ندارد، ادعا شده که برای اولین بار یک فرد با این ناتوانی وسیع، با چنین دستگاهی قادر شده تا به راحتی و خودآگاهانه قدم بردارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
حمیدرضا احمدزاده۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

مدت زیادی نیست که ال جی در رقابت بین تلویزیون های OLED شرکت می کند. در طی کنفرانس مطبوعاتی ال جی در IFA2015 , پاناسونیک CZ950 را معرفی کرد, یک تلویزیون منحنی OLED 4K که در استودیو MASTER DRIVE این شرکت طراحی شده است. پاناسونیک ادعا می کند از لحاظ رنگ این دقیق ترین تلویزیونی است که تا به حال در این کمپانی ساخته شده و برای اولین بار توانسته گواهینامه THX را دریافت کند.تلویزیون جدید پاناسونیک احتمالا در ماه اکتبر در اروپا عرضه خواهد شد.
پاناسونیک همواره در خط مقدم دقت و صحت رنگ ها حضور داشته است, تلویزیون های پلاسمای این کمپانی همواره تحسین ها را بر می انگیختند و این سنت تا تلویزیون های رده بالای LCD و LED این کمپانی نیز ادامه داشته است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
زهیر معصومیان۶:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

با اینکه هارد درایوهایی با حجم‌های بیشتر از 2 ترابایت نیز وجود دارند اما تاکنون هیچ شرکتی به هارددرایوی با اندازه‌ی 2.5 اینچ و 7میلی‌متر درازا دست نیافته‌است. شرکت سی‌گیت اعلام کرده‌ است که به تازگی به این مهم یعنی ساخت کوچک‌ترین هارددرایو با بیشترین ظرفیت در جهان تا به امروز، دست یافته‌است.
در حالی‌که سی‌گیت در حال تولید درایوهای 2.5 اینچی‌ای است که در مدل قبلی 9میلی‌متر بزرگتر بودند، این اولین بار است که چنین ظرفیت زیادی در 7میلی‌متر فضا جا می‌گیرد، که باور آن برای این چنین فضای عظیمی بسیار سخت است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
زهیر معصومیان۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

موارد کمی در سال 2015 یافت می‌شود که مانند هواپیماهای بدون سرنشین همیشه محبوب، جنجال‌برانگیز و کاملا جذاب باشد. این هواپیماها برای بردن دارو درون محوطه‌های زندان یا کمک به آتش‌نشان‌ها ساخته شده و همین‌طور به عنوان وسیله‌ای ترسناک شناخته شده‌اند. در هفته‌ای که گذشت، مردی در انگلستان به سادگی و البته شجاعانه کاری کرد که هیچ اپراتور هواپیمای بی سرنشینی قادر به انجام این کار نیست، به این معنا که یک هواپیمای بدون سرنشین ساخته است که نه تنها می‌تواند پرواز عادی انجام دهد بلکه می‌تواند سازنده‌اش را نیز حمل کند. باورکردنی نیست ولی حقیقت دارد!

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

کامپیوتر های شخصی نمرده اند . در حقیقت اگر با اینتل صحبت کنید - که اکثر پردازشگر های پی سی امروز را تولید میکند - میفهمید که آنها کاملا بازخیزگرند . حالا شرکت در حال تمرکز بر روی رساندن نیروی بیشتر به جایی است که کاربران بیشتر از همه جا حساب میکنند . در کامپیوتر ها . اینتل در روز سه شنبه اعلام کرد که - به عنوان بخشی از آخرین خط پردازشگر های هسته ای ، تراشه های اسکای لیک نسل ششم 14 نانومتری - شرکت 3 مدل مختلف برای core m cpu پیدا شده در خیلی از قابل تبدیل ها و قابل حمل ها مثل جدید ترین مک بوک ultra thin ساخته است. همچنین تراشه ی xeon را برای نوت بوک های کاری می آورد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

دید تجاری شیک و پیشرفته ی اپل ظاهرا جایی هم برای هواپیماهای بدون سرنشین دارد . DJJ phantom 3 advanced و phantom 3 professional امروز در فروشگاه آنلاین شرکت ظاهر شدند ، اولین سری هواپیماهای بدون سرنشین که در سایت برای کاربرانی که در مورد هواپیماهای بدون سرنشین جدی بوده اند ظاهر شده اند . ( نه فقط کسانی که دنبال تفریح اند ) . کارمندی از بزرگ ترین فروشگاه اپل نیویورک به mashable گفت که هم اکنون این هواپیما ها تنها در فروشگاه آنلاین شرکت آماده اند . یک بررسی سریع ابزار پیکاپ شخصی در سایت فروشگاه اپل نشان میدهد که آنها فقط به به فروشگاه های آجر و ملات حمل میکنند اگر میخواهید هواپیما تان را آنجا دریافت کنید .

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

شرکت سامسونگ الکترونیکاعلام کرد که تولید انبوه نوع جدیدی از سلول‌های سه گانه را (TLC) شروع خواهد کرد که برای اولین‌بار در جهان در ساخت تراشه‌های سه بعدی حافظه فلش "NAND" با ظرفیت 256GB به کار خواهد رفت. فلش مموری‌های جدید همچنین به بهبود تولید حافظه‌های الکترونیکی 3D V-NAND کمک می‌کند که دیگر تولیدات سامسونگ از قبیل دیسک‌های حالت جامد و سایر دستگاه‌های مبتنی بر فلش مقرون به صرفه باشند که همین امر نقش موثری در افزایش سهم این شرکت در بازارخواهد داشت.

در تراشه‌های ۲۵۶ گیگابایتی جدید "NAND" از همان سیستم شارژ (CTF) سه بعدی استفاده شده است. معماری این تراشه‌ها طوری است که در آن آرایه‌های سلولی به صورت عمودی روی هم چیده شده‌اند و نهایتا به صورت یک توده ۴۸ لایه‌ای درآمده‌اند که توسط ۱.۸ میلیارد حفره ارتباطی با یکدیگر در ارتباط هستند و در نهایت ۸۵۳۰۰۰۰۰۰۰۰ سلول وظیفه ذخیره‌سازی ۲۵۶ میلیارد بیت اطلاعات را بر عهده دارند. به بیان دیگر ۲۵۶ گیگابیت داده بر روی تراشه‌ای به اندازه سر انگشت ذخیره می‌شوند. در مجموع، هر سلول این تراشه ۸.۵ بیلیونی می‌تواند ۳۲ گیگابایت اطلاعات را ذخیره کند. به گفته این شرکت ۴۸ لایه ای جدید نسبت به مدل‌های پیشین ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور

برای بیشتر مردم روتر وای فای مانند یک چرخ دوار رونکو است : تنظیمش میکنید و یادتان میرود. این جعبه های شبکه ی اینترنت بد ترکیب یک کار دارند : یا به ما وای فای میدهند یا ما بسیار وحشت میکنیم ( که منظره ی قشنگی ندارد ) . زمانی که گوگل روتر وای فای جدیدش را معرفی کرد ، که آن هاب نام داشت و توسط تی پی لینک طراحی شده بود، من سریعا جنبیدم و یک نماینده ی mashable را قانع کردم تا سفارشش را برای دستگاه 199 دلاری کنسل کرده و پولش را ذخیره کند . و بعد آن هاب برای آزمایش رسید و من با قول هایش درباره ی وای فای بهتر و سریع تر و نرم افزار های هوشمندانه اش نرم شدم و همینطور تنظیم و نصب خیلی آسانش با یک اپلیکیشن .

ادامه مطلب